Toon posts:

[CSS] groeiende achtergrond wil niet groeien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Hier staat het vb van het probleem:
http://www.melvok.be/files/HTMLPage.htm
Het gaat om een CSS file en een htmlpage. Normaal is de html page een asp page. maar omdat ik geen asp kan hosten doe ik het effe in een html page.

Ik zou dus wilen dat vanaf onder de blauwe balk waarin staat " Welkom op het back-end gedeelte van de sportclub website."
De achtergrond meegroeit onafhankelijk van de hoogte van de tekst die eronder komt. Onder de blauwe balk bestaat het uit 2 div's een voor de linkerkant en een voor de rechter en deze zouden allebei moeten meegroeien. Maar dat lukt mij dus niet.
En het moet goed worden weergegeven in Internet Explorer maar het mag ook in FireFox.

De files als je deze wilt bekijken ka je ze ook vinden in een zipbestandje hier: http://www.melvok.be/files/Test.zip

Bedankt alvast, hopelijk kan iemand mij helpen

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 09:17
Met zulke tag soep kan ik dat begrijpen, verder heb je daar een float. Daarom gaat 't mis. En als je daaronder nou een relatief gepoistioneerd element met clear: both; doet?

|>

Verwijderd

Topicstarter
zou je effe kunnen verduidelijken wat ik moet veranderen? want ik snap het niet echt goed.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 16:00
Waarom geef je de DIV waar die tekst in zit niet gewoon die rode kleur?
Nu zijn de achtergrond en de tekst van elkaar losgekoppeld, waarmee je het jezelf moeilijk maakt.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Topicstarter
als ik die div waar de tekst in komt de kleur geef dan krijg ik in internet explorer geen kleur weergegeven als achtergrond en het moet zeker werken in internet explorer

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 09:17
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
div#parent
{
   background-color: #3E3E3E;
}
p#main
{
 position: relative;
 float: left; /* etc, hier je float gebeuren etc */
}
p#copyright
{
  position: relative;
  clear: both;
}

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<html>
<head>
<title>bladiebla</title>
</head>
<body>
<div id="parent">
   <div id="menu">
    bla bla bla
   </div>
  <p id="main">
    bladiebla
  </p>
  <p id="copyright">
    &copy; 1843 Drukkerij de Snuiter
  </p>
</div>
</body>
</html>

Is een beetje een workaround, komt omdat je als je floats gebruikt je je element eigenlijk uit de parent haalt.

[ Voor 18% gewijzigd door simon op 23-05-2005 08:25 ]

|>

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Simon schreef op maandag 23 mei 2005 @ 08:25:
Is een beetje een workaround, komt omdat je als je floats gebruikt je je element eigenlijk uit de parent haalt.
Wat bedoel je met uit de parent halen? Alleen position trekt een element uit de document flow waardoor je het overal neer kan zetten waar je wilt.

Verwijderd

Een floating element heeft geen hoogte. Een element groeit dus niet in hoogte met z'n floatende kinderen mee.
Pagina: 1