[CSS] Mag css in unicode/utf-8?

Pagina: 1
Acties:

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 23:42

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
Hi,

Heb een aantal stylesheets, die ik in utf-8 gecodeerd heb, zodat ik bij het toevoegen van generated content een aantal unicode specifieke tekens kan gebruiken.

Deze stylesheets werken prima in de verschillende browsers, maar de validator choked nogal op de bestanden, aangezien de bestanden in unicode staan.

Maakte me er eigenlijk niet zo druk over, totdat ik me af begon te vragen of het eigenlijk wel toegestaan is om unicode stylesheets aan te maken. Heb het web even lopen doorzoeken, maar kon er geen duidelijkheid over krijgen.

Is er hier wellicht iemand die het antwoord op deze vraag heeft?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Lijkt me wel, maar misschien moet je webserver ze dan ook braaf serveren als UTF-8?

Rustacean

Verwijderd

Mag. De browser baseert de encoding van je style sheet op een aantal dingen. Als eerste uiteraard de HTTP header, BOM, @charset, maar ook wat je HTML document zegt over zichzelf.

Mocht die laatste voor jouw relevant zijn dan krijgt een browser het dus wel "goed door", maar de validator krijgt direct het CSS bestand waardoor het fout gaat.