Pelle schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:41:
Mooie wolkenlucht @ 3, misschien tikkeltje overdone. Klein stukje landschap erbij had ik wel mooi gevonden
#4: waarom ben je niet recht voor dat gebouwtje gaan staan, zodat je een mooi symetrisch en wellicht zelfs abstract beeld kunt creeeren? Nu vind ik er bijzonder weinig aan, op deze manier

Ik vond juist de dieptewerking door net schuin te schieten fijner dan recht ervoor: een symmetrisch shot is vaak leuk, maar niet altijd

#5: goed gepanned
tnx, was een snelle jongen dat

#6: waarom geen kwartslag gedraaid?
Expres zo: even een optisch geintje uithalen met het publiek

#7: idee is goed, maar kan compositioneel nog wel wat spannender.. waarom heb je zo gecropped?
Door de combinatie lijnenspel, positie van die fotograaf en de lichtval. Als ik ruimer had gecropt zouden er storende elementen bij zijn gekomen, en als ik de fotograaf meer links of rechts neer had gezet zou het niet zo strak overkomen naar mijn idee
daniel_ev: een flink deel komt al door 't Hoya polarizer-filter dat ik de lens geschroefd had: dat zorgt voor lekker contrastrijke kleuren. De kleurbalans daarna heb ik in photoshop zo bereikt door met het kleurbereik te spelen.
Ursamajor:
Als je een polfilter op je lens schroeft, houdt je camera gewoon rekening met het licht dat het polfilter tegenhoudt? Ik zie mijn sluitertijd (in AV mode) namelijk gewoon veranderen als ik aan het filter draai.
Of bedoel je dat je eigenlijk nog een stop extra moet corrigeren, ookal meet je camera het juiste licht?
Yep, mijn cam werkt met een beamsplitter-mirror, lichtmeting op de D70 is normaal heel netjes, maar de polarizer gooit onder sommige omstandigheden wat roet in het eten, vandaar dus toch in de +EV gebieden

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:18:
Die wolken foto's vind ik erg mooi!
Lukt mij nooit met m'n casio QV2900-UX. Toch maar eens opzoek naar een nieuwe cam.
Heb je die wolken foto's wellicht ook op groter formaat? Ben wel weer eens toe aan wat nieuwe wallpapers. ;-)
Ik zal vanavond even kijken voor je
[
Voor 32% gewijzigd door
Remy op 24-05-2005 15:09
]