Toon posts:

[XP] Explorer.exe 99% CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Als ik in de map mijn documenten naar de map downloads ga (alleen die folder) dan geeft taskmanager aan dat hij 99% CPU in beslag neemt.

Ik heb Norton anti virus gedraaid (vanmorgen geupdate)
ad aware gedraaid
MS Antispyware gedraaid
hijackthis gedraaid

alles wat gevonden werd (geen virusen of trojans alleen spyware) verwijderd.
In google gezocht naar dit item en zij verwezen mij vooral naar boven staande programmas maar dezen lossen niets op.

De map wil ik niet verwijderen (tenzij het niet anders kan). In de map staat een corrupte film die ik niet verwijderd krijg want deze file zou in gebruik moeten zijn ??? er draait echter nagenoeg niets.

Mijn PC ervaring zegt me dat er iets aan de hand is wat sterk op een virus lijkt alleen norton vind niets.
Wat kan ik doen behalve windows opnieuw installeren?

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Even de computer opnieuw opstarten zodat je zeker weet dat explorer nog niet bij die map is geweest, via start > uitvoeren > cmd naar de commandprompt gaan en naar die map navigeren. Vervolgens del <bestandsnaam> en je corrupte film is weg :)

De reden dat explorer vastloopt is omdat ie ook van films een voorbeeldje wil geven dmv miniaturen. Hij moet daarbij de film openen, maar loopt daarbij dus vast.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ochjee, nou precies wat King_Louie zegt, dus! :+

[ Voor 85% gewijzigd door Room42 op 23-05-2005 00:41 ]

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!

Verwijderd

Topicstarter
hmm het probleem is opgelost. Met fileschredder heb ik geprobeerd de film te verwijderen maar dit lukte niet het programma bleef hangen.
Het programma heeft wel van de film een .tmp file gemaakt en deze kon ik wel deleten.

Het zat hem dus in die film waar hij geen preview van kon maken.

THNX!!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(geen virusen of trojans alleen spyware) verwijderd.
Ik beschouw spyware als juist wel als een virus/trojan, misschien nog wel erger. Van de meeste spyware heb je last, van virus in eerste instantie niet (deletende virussen daargelaten)...

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 09:41

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Schakel je virus scanner eens uit (mappen met veel installatie bestanden kunnen je virus scanner behoorlijk bezig houden)

Sometimes human's are...

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
http://www.kaspersky.com/beta?product=161744315 scan hier eens mee....
Kaspersky beta webscanner

Grutte Pier fansels

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:48

ErA

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 00:45:
hmm het probleem is opgelost.
THNX!!
Pagina: 1