[MCE 2005] XFX NVTV Dual Tuner problemen

Pagina: 1
Acties:

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 13:52
Ik had tot een week geleden in mijn MCE PC een XFX NVTV Single Tuner tv-kaart zitten, dit werkte allemaal zonder problemen. Alleen omdat ik ook op wilde nemen terwijl ik aan het tv kijken ben, heb ik deze kaart vervangen door de Dual Tuner variant.

Dit levert echter nogal wat problemen op. Als ik bij de instellingen instel dat ik 2 tuners heb blijft me beeld zwart met ruis. Als ik instel dat ik 1 tuner wil gebruiken heb ik wel beeld, maar het schokt om de paar minuten, of het geluid "kraakt" om de paar minuten. Dingen die ik niet had toen ik de Single Tuner kaart gebruikte

Ik heb de pc al opnieuw geinstalleerd, maar ook dat mocht niet baten.

Is er iemand met hetzelfde probleem en/of een oplossing? Iemand die wel beide tuners aan de gang heeft gekregen? Zoja, met welke drivers/specifieke instellingen?

Specs:

Shuttle SB75G2VP
Prescott 3.0GHz HT
2x 512MB Geil DDR400
Maxtor 160GB 7200rpm 8MB SATA
Club3d Radeon 9600Pro 128MB
Nec ND2510A
XFX NVTV DUAL TUNER

Software/Drivers:

MCE 2005 NL OEM
ATI Catalyst MCE 5.5
Nvidia DVD-Decoder 4.0.0.67
Nvidia NVTV Driver 2.0.0.45
Realtek Audio 3.72
Alle Windowsupdates geinstalleerd

[ Voor 4% gewijzigd door MnM op 23-05-2005 00:10 ]

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 13:52
subtiel kickje

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Om je toch nog ff wat hoop te geven, heb je al ge-expirimenteerd met verschillende DVD-codecs ipv die van nvidea,... gebruik bv windvd. Ik heb een geheel andere tv kaart, maar heb wel gemerkt dat dvd codecs critiek zijn om de tv functie goed te laten werken

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:54
Zelfde probleem heb ik ook. Alles werkt perfect met uitzondering van het schokkende beeld. Geen idee wat ik eraan kan doen. Veel codecs geprobeerd (NVidia, PowerDVD, WinDVD) maar het lijkt allemaal niet te werken.

Ik ga zo alles weer opnieuw installeren (nu op 1 partitie, had er twee) maar weet nog niet welke codecs ik zal gebruiken.

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04 21:08
Heb je servicepack 1 voor MCE al geinstalleerd. Dat loste bij mij de problemen met het schokkend beeld op

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567