[XP] Hoe bestanden gegroepeerd weergeven in explorer

Pagina: 1
Acties:

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:59
Ik zag gisteren bij iemand dat hij in Windows Explorer een mogelijkheid had om bestanden en mappen gegroepeerd per Alfabet letter weer te geven. Dus:

letter A
- [Map Acrobat]
- [Map Adonis]
- Altijd.doc
- AllesMoetAnders.doc

Letter B.
enz. enz.

Ik was niet in de gelegenheid om te vragen hoe men dit voor elkaar kreeg. Ik kende deze mogelijkheid in ieder geval niet. Ik kan het op mijn eigen PC (XPpro SP2) niet vinden.

Ik denk dat het een mogelijkheid is die in één van de Windows plus pakketten zit óf dat hiervoor een extra utility geïnstalleerd moet worden. Zou iemand dit AUB kunnen bevestigen?

Hans van Zijl

Verwijderd

dat is gewoon de cd-brand wizard van windows XP.

sleep in de verkenner maar eens wat bestanden naar je cd brander station. vervolgens bovenaan op "naam" drukken, en ze staan per letter :P

waarom dat bij standaard schijfstations niet zo is weet ik niet. maar dude hieronder wel :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 00:09 ]

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:03
Rechts klikken -> arrange icons by -> show in groups :?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:29
In je verkenner naar beeld, pictogramman schikken op, en daar selecteren 'In groepen weergeven' .
Werkt misschien niet in één keer, maar dan even spelen daar met de instellingen...

edit: bovenstaande reply kan ook. Soms is het vakje greyed-out, maar dan ff klooien met de instellingen

[ Voor 26% gewijzigd door zetje01 op 23-05-2005 00:09 ]

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:59
Arrghh -> iedereen bedankt soms zijn oplossingen zo simpel dat je er gewoon overheen kijkt 8)7

Hans van Zijl