[HD advies] Externe HD, zelf samenstellen of prefab?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-02 13:06
Wie kan mij advies geven?

Ik wil een externe HD kopen maar ik twijfel of ik een losse HD koop met een gemiddeld geprijste externe casing, of dat ik b.v. van Maxtor een kant en klare oplossing koop. Zullen er verschillen in prestatie en betrouwbaarheid zijn? Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt
J

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

met die standaard prefab dingen heb je vaak wel extra mogelijkheden zoals een backup knopje oid.
Persoonlijk zou ik zoiets nooit gebruiken. Eigenhandig zo'n ding in elkaar zetten is veel leuker (en kun je ook zelf je behuizing maken als je zou willen).

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:40
Ik had 2 weken terug een externe schijfaanbieding bij paradigit gekocht. 29 euro met inbouwruimte voor 3,5" schijf. Werkt echt lekker, plug & play, dus ik sleep hem nu overal mee naartoe. Ik ben dus ook voor een 'zelfbouw' gegaan.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• JohnS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-03 15:46
Je zou ook een 2,5" schijf kunnen kiezen.

JohnS

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ken je deze?

[rml][ Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen[/rml]

Veder is dit een "wat moet ik kopen" vraag, en die is niet goed te beantwoorden zonder dat je specificeert wat je ermee wilt doen. zie ook OM FAQ / Beleid --> welke bla bla moet ik nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 23-05-2005 10:27 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Met hierboven :)
JP-tjuh schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:50:
Zullen er verschillen in prestatie en betrouwbaarheid zijn?
Prestaties hangen af van de schijf en de gebruikte interface. En de betrouwbaarheid hangt ook gewoon van de schijf af. Voor research hierop is de laatstgenoemde link van leuk_he van toepassing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.