Toon posts:

Er wordt geen modem weergegeven in apparaatbeheer ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb een vaag probleem, tijdens het Ocen van m'n pc is ineens mijn internet verbinding verdwenen en ik krijg hem ook niet meer terug :?
Ik heb in apparaatbeheer gekeken en nu blijkt dat daar geen modem meer tussen staat. Ik heb een speedtouch 510 adsl modem.
Wat zou dit kunnen zijn ik heb ondertussen windows opnieuw geinstaleerd en nu krijg ik geen lan driver geinstaleerd voor mijn netwerkkaart verders is alles goed maar internet krijg ik niet meer gemaakt .
Kan iemand mij helpen?
Ik heb totaal geen verstand van modems en verbindingen :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet dat de speedtouch modems het niet leuk vinden als je met een verhoogde clock zit op je USB poorten.

Gezien de karige info die je geeft kan ik niet zeggen of het daaraan ligt, maar ik zou kijken of je het probleem houdt @ stockspeeds.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:58:
Ik weet dat de speedtouch modems het niet leuk vinden als je met een verhoogde clock zit op je USB poorten.

Gezien de karige info die je geeft kan ik niet zeggen of het daaraan ligt, maar ik zou kijken of je het probleem houdt @ stockspeeds.
Ja ik weet dat ik niet veel info heb gegeven, maar ik weet niet wat ik erover moet vertellen.
Mijn modem is het niet want daar zit ik nu mee op het net en ik heb mijn mobo nu ook niet meer geclockt.
dit is trouwens m'n oude pc maar als je meer info wil hebben moet je het maar vragen want ik weet niet precies wat je wil weten om erachter te kunnen komen :?

Verwijderd

Heeft windows wel een driver voor je netwerkkaart geïnstalleerd? Als je in apparaatbeheer een geel vraagteken ziet staan met 'Ethernet controller' is dat niet het geval en zal je zelf voor een driver moeten zorgen. Een Ethernet ADSL modem staat sowieso niet in het lijstje met modems.
Ik heb totaal geen verstand van modems en verbindingen :?
Echt? ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 23:09 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:07:
[...]

Ja ik weet dat ik niet veel info heb gegeven, maar ik weet niet wat ik erover moet vertellen.
Mijn modem is het niet want daar zit ik nu mee op het net en ik heb mijn mobo nu ook niet meer geclockt.
dit is trouwens m'n oude pc maar als je meer info wil hebben moet je het maar vragen want ik weet niet precies wat je wil weten om erachter te kunnen komen :?
specs van je bak zijn wel handig, heeft dat ding een pci lock of niet (want als je dat niet hebt en de FSB vrolijk omhoog gooit gaat het nogal vaak fout).

dus even cmos resetten en kijken of het dan weer wel werkt.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Een speedtouch510 is geen USB modem maar zit aangesloten op de netwerkkaart.
Ik vermoed dat jouw netwerkaart het niet helemaal bol kan werken.
Om wat voor mobo gaat het?
Je zou in ieder geval je PCI sloten moeten locken.
Ik heb hier het zelfde probleem met mijn ATA controller van mijn Asus p4s8x-x die ik ook niet kan locken.
Dan krijgt mijn hardeschijf kuren boven een FSB van 150 terwijl ik het gevoel heb meer uit mijn cpu te kunnen halen dan nu het geval is.

computer voor alle werkzaamheden

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik dacht dat die speedtouch wel USB was (want waarom zou zo'n ding anders in de device manager neergezet worden?).
Echter, netwerkkaart kan het natuurlijk ook begeven hebbn door een te hoog geclockte pcibus.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:14:
[...]

specs van je bak zijn wel handig, heeft dat ding een pci lock of niet (want als je dat niet hebt en de FSB vrolijk omhoog gooit gaat het nogal vaak fout).

dus even cmos resetten en kijken of het dan weer wel werkt.
mijn specs staan onderaan in de url voor de specs,en ik was allen mijn geheugen nog maar aan het ocen en een heel klein beetje mijn fsb.
En FODDER ik weet niet maar ik heb hem wel willen instaleren die driver maar waarschijnlijk doet die dat niet want ik kan idd niet die ethernet controller vinden, is er mischien een andere mogelijkheid om die driver te instaleren ipv die instalatie cd

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Terw_Dan schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:32:
Ik dacht dat die speedtouch wel USB was (want waarom zou zo'n ding anders in de device manager neergezet worden?).
Echter, netwerkkaart kan het natuurlijk ook begeven hebbn door een te hoog geclockte pcibus.
Ik heb het ooit eens voor elkaar gehad die modem te installeren maar hoe ik zou het niet meer weten.
dan kon je wat oppervlakkige gegevens uitlezen over verstuurde en ontvangen data maar was verder eigenlijk niet van belang vandaar dat ik het er ook niet op heb staan.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt het werkt alweer :P ik zal met OCen wel iets over het hooft hebben gezien 8)7

Gelukt :? volgens mij heb ik tevroeg geroepen.
Ik heb nog steeds problemen met de verbinding :'(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic mag gesloten worden alles werkt wwer zoals het hoort bedankt _/-\o_

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

En wat was het probleem en wat heb je eraan gedaan? Was het nu omdat er teveel OC was? Waren het drivers? Wat dan ook?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:10:
En wat was het probleem en wat heb je eraan gedaan? Was het nu omdat er teveel OC was? Waren het drivers? Wat dan ook?
IK was met m'n stomme kop 8)7 vergeten mijn mijn pci/agp lock op 66/33 te laten lopen.
Toen heb ik mijn cmos verwijderd en de instellingen goed gezet en nu doet die het weer, alleen nu heb ik het gezeur dat ik met opstarten of afmelden het klasieke beeld krijg dat die vraagt om een wachtwoord :?
Terwijl ik die niet heb ingegeven, nu blijkt dat iets met de client services voor netware te zijn die moet ik verwijderen maar dat weet ik niet hoe dat moet.
Ik geloof dat dat in het register moet en daar knutsel ik liever niet aan ;)

Dus als iemand dit weet hoe ik dit kan oplossen dan hoor ik het graag

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 22:37 ]

Pagina: 1