[Mediaplayers] Getal in hoek

Pagina: 1
Acties:

• nicemister
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05-2023

nicemister

Just b Nice

Topicstarter
Al een tijdje krijg ik een getal in de rechterhoek te zien bij zowel Windows Media Player als PowerDVD. Het getal veranderd van waarde en de kleur ervan wisselt tussen rood en geel. Hier twee screenshots voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.faisalmirza.nl/forum/getal_mp1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.faisalmirza.nl/forum/getal_mp2.jpg

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik probeer hier namelijk te voorkomen dat ik moet gaan formatteren :)

Sunny day

Verwijderd

fraps? dat geeft meestal zon teller boven in de hoek

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 22:45 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

yup; dat is inderdaad fraps; kwestie van even de configuratie wijzigen dat je geen FPS counter meer wil zien :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• nicemister

nicemister

Just b Nice

Topicstarter
fraps heb ik nooit van gehoord. Heb het dus ook nooit geinstalleerd op mn pc. Maar gezien het rondom de 24 blijft denk ik inderdaad dat het gaat om fps.

[ Voor 33% gewijzigd door nicemister op 22-05-2005 22:54 ]

Sunny day

Verwijderd

Herken ik ook inderdaad als fraps. Fraps wordt gebruikt om FPS te meten tijdens gamen (en tegenwoordig ook om screenshots / movies te maken).

Als je media player afsluit moet je eens in de taakbeheer kijken bij processen, en dan zoeken naar fraps.exe. Deze moet je dan uitzetten/uitschakelen en kijken of het getal nog tervoorschijn komt.

• nicemister

nicemister

Just b Nice

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:16:Als je media player afsluit moet je eens in de taakbeheer kijken bij processen, en dan zoeken naar fraps.exe. Deze moet je dan uitzetten/uitschakelen en kijken of het getal nog tervoorschijn komt.
Nee, helaas staat fraps.exe er niet bij :'(

Sunny day

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als je je filmpje even door gspot gspot heentrekt, kan je zien door welke filters hij allemaal rolt; wellicht dat één van hen dit leuke artifact veroorzaakt :)

• nicemister

nicemister

Just b Nice

Topicstarter
De plaatjes die ik gepost heb zijn van media player op het moment dat hij niets afspeelt. Dat blauwige op de achtergrond is gewoon een van de visualizations.

Alvast bedankt allemaal :)

Sunny day

• Blorgg
  • Niet online
Heb je in je taskmanager 'show processes from all users' (oid) wel aangevinkt? Het lijkt namelijk erg verdacht veel op fraps. Misschien dat ie onder een ander user account draait waardoor je hem standaard niet bij processes in je taskmanager ziet.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Inderdaad zou ik even scannen, de kleurwissel is typisch Fraps. 25 fps is namelijk een redelijk gangbare norm (PAL), vandaar het rood (< 25 fps) en geel (> 25 fps).

• nicemister

nicemister

Just b Nice

Topicstarter
Blorgg schreef op maandag 23 mei 2005 @ 00:09:
Heb je in je taskmanager 'show processes from all users' (oid) wel aangevinkt? Het lijkt namelijk erg verdacht veel op fraps. Misschien dat ie onder een ander user account draait waardoor je hem standaard niet bij processes in je taskmanager ziet.
Ook nu vind ik niets dat lijkt op fraps in de lijst van processen. Kan het nergens anders aan liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door nicemister op 24-05-2005 01:17 ]

Sunny day

• Chaos2K
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03-2022
Ik heb precies hetzelfde "probleem" al enige tijd... het is 100% zeker geen Fraps (echt niet :P )
Wanneer ik alle codecs de-installeer, uit het register sloop, e.d. blijft het aanwezig. Het begint echt heel irritant te worden :o

Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://img290.echo.cx/img290/3485/screen7ig.jpg

Rechterbovenhoek, bij alle mediaplayers bij alle codecs.

Tis echt geen Fraps :>

• Blorgg
  • Niet online
D'oh!
Never mind :X

[ Voor 96% gewijzigd door Blorgg op 24-05-2005 17:43 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet anders gewoon bij Start > Run'> 'msconfig' eens alles uit in het tabblad opstarten? Log eens in Windows in met een andere gebruiker?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Chaos2K
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03-2022
Ik krijg het bij iedere user, users die onlangs zijn aangemaakt, en users die er al langer op stonden... Zie hieronder een lijst van startup programma's op deze pc (administrator account gebruik ik zelf).

*EDIT* never mind }:O *EDIT*

OMG! Ik kwam erachter dat ATI Tray Tools, die automatisch opstart, vanuit zichzelf FRAPS installeerd, kwestie van de instellingen binnen ATT aanpassen :o
Hulde en excuses voor alle mensen die dit al vanaf post 2 zeiden :o :o 8)7

*EDIT 2*
Thanks RobinVreuls :P , genious minds think alike ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Chaos2K op 25-05-2005 10:48 ]

• Robin
  • Niet online
Die teller is afkomstig van ATi Tray Tools, daar heb ik zelf ook eens 'last' van gehad :P. Het is uit te schakelen via 'Tools & Options >> OSD' en dan het vinkje bij Enable OnScreen Display weg te halen. Eventueel kan je ook nog het een vinkje zetten bij Disable OSD In Overlays :).

• nicemister

nicemister

Just b Nice

Topicstarter
Inderdaad! ATi Tray Tools was de boosdoener.

Dank jullie wel!

Sunny day

Pagina: 1