Ik heb zojuist een dvd-brander (Nec 3540) ingebouwd in mijn pc. Computer opengeschroefd, klepje eruit, brander erin en power en IDE kabel aangesloten. Ik heb 2 IDE kabels. Op de primaire zit mijn Harde Schijf als master, zonder slave. Op de secundaire zat oorspronkelijk de cd-lezer/brander. Hier heb ik zojuist dus een dvd-brander als slave toegevoegd. Om de brander erin te kunnen schuiven heb ik wel de IDE-kabel van de CD-lezer/brander tijdelijk los moeten halen.
Na de computer weer dichtgedaan te hebben bleek dat zowel de CD-lezer/brander als DVD-brander niet meer herkend werden. In windows-verkenner is de D-drive verdwenen (was oorspronkelijk de cd-lezer) en ook de DVD-brander was nergens te bekennen.
Wanneer ik bij het opstarten de setup bekijk geeft hij het volgende weer:
Primary Master: Harddrive (of iets dergelijks
)
Secondary Master: Unknown Device
Secondary Slave: OFF
Wat heb ik hier fout gedaan? De DVD-brander verkeerd geinstalleerd, de IDE-kabels niet goed aangesloten, de BIOS-instellingen nog niet gewijzigd? Het zijn zomaar wat dingen die bij me te binnen schieten, maar ik heb geen idee waardoor dit probleem veroorzaakt wordt, dus hulp zou zeer worden gewaardeerd!
Na de computer weer dichtgedaan te hebben bleek dat zowel de CD-lezer/brander als DVD-brander niet meer herkend werden. In windows-verkenner is de D-drive verdwenen (was oorspronkelijk de cd-lezer) en ook de DVD-brander was nergens te bekennen.
Wanneer ik bij het opstarten de setup bekijk geeft hij het volgende weer:
Primary Master: Harddrive (of iets dergelijks
Secondary Master: Unknown Device
Secondary Slave: OFF
Wat heb ik hier fout gedaan? De DVD-brander verkeerd geinstalleerd, de IDE-kabels niet goed aangesloten, de BIOS-instellingen nog niet gewijzigd? Het zijn zomaar wat dingen die bij me te binnen schieten, maar ik heb geen idee waardoor dit probleem veroorzaakt wordt, dus hulp zou zeer worden gewaardeerd!