Hoe moet ik bij men spiksplinternieuw systeempje men BIOS instellen om mijn geheugen aan standaard maximumsnelheid te laten draaien, maar zonder te overklokken? Mobo = MSI K8N Neo4 Platinum Geheugen = dual ddr kitje van corsair: TWINX1024-3200C2 Dit is dus ddr400 met cl2. In de bios staat bij "Memclock index value (Mhz)" op 200 ingesteld. In handleiding van mobo staat dat dit met enkele tussenstappen kan ingesteld worden van 100 t.e.m. 200. Maar in de bios kan dit wel degelijk echter van 100 t.e.m. 250 ingesteld worden. Dus nu vraag ik me af of dit de correcte instelling is, mits het geheugen ddr400 is, of wordt die "200-waarde" nog verdubbelt, of zit ik er helemaal naast? Verder staat er ook onder "CAS latency (Tcl)" = 2.5 hoewel ik cl2-geheugen heb, is dit dan ook verkeerd? En de waardes daaronder ben ik mooi afgebeleven omdat ik ze al helemaal niet ken... Kortom is men vraag:Hoe moet ik men BIOS instellen om mijn geheugen aan standaard maximumsnelheid te laten draaien, maar zonder te overklokken? Zet mobo de bios-instellingen default al op maximum standaardinstellingen, of zet die alles default op het laagst mogelijke instellingen voor de veiligheid ofzo?
Alvast bedankt
Alvast bedankt