Toon posts:

Thermaltake bigwater socket a terror

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand problemen ermee?

Ik heb afgelopen donderdag een thermaltake bigwater gekocht, geinstalleerd. en het leek allemaal leuk te werken.

Tot de rad fan ineens moeilijk deed bij het opstarten, begon supertraag te draaien, bios in de stress dat ie te traag ging. dus ik in de bios kijken. Hij moet op minimum speed iets van 1300rpm doen maar ging maar 600, later in windows was het wel ok, dus ik in de bios error checking uit zetten.

Niet mijn manier van het probleem oplossen maar ok, tot ik een andere fan heb moest het maar ff.

Nu, deze avond (3 uur terug ofzo) begon mijn pomp ineens van 2000rpm op 3500rpm en ja zelfs over de 7000rpm te pompen, op zich niet verkeerd. maar wel een ernstig opvallend verschil. Afentoe kwam er een error voorbij dat er een reading miste (ik meet met pc probe van asus) irritant... vooral tijdens spellen.

en opeens was de pc uit, poef
wou niet meer aan ook

Koelblokje van de thermaltake, kokend heet. aanvoer water ook mega warm, radiator koud... Dus ik dacht, HAH lucht in dat ding. dopje eraf, 220 eraf. 220 erop en draaien. even laten lopen om te ontluchten, ondertussen in de bios kijken naar de rpms en graden celcius. cpu 77 graden, WOW

en hij ging maar omhoog, wat blijkt nou. de pomp doet het niet!!

WTF! na 3 dagen al stuk.
Wat een terror bak...! *grom*

Heeft iemand ook zoiets gehad? enige tips om dit te fixen zonder alteveel poespas.
Andere pomp wellicht? en zoja, welke adviseren jullie?

Alle tips welkom!!
Thanks!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

pompjes van thermaltake bigwater staan inderdaad bekend om dat ze brak zijn.
(als je de search even had gebruikt, van het grote TT bigwater topic)
gewoon pompje vervangen, door een *misschien* zelfs sterkere pomp.
zo duur zijn die niet ;)

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:58
Ja heb ik 2 weken geleden ook gehad met mijn thermaltake aquarius II. Deze had ik een klein jaartje in gebruik en die rammelde ook al regelmatig. Bij mij kwam er een temperatuur van 89 graden celsius op het scherm tevoorschijn maar processor en moederbord doen het nog!

Verwijderd

Topicstarter
die TT topic had ik gezien in de search maar niet met thermaltroep geassocieerd. en daarom niet bekeken

Anyway.., de pompjes zijn dus kut begrijp ik? of is dat jouw mening?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 22:31 ]

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

nee die staan er reeds bekend om dat ze snel kapot gaan.
het enige advies dat ik daarnaast kan geven is een leuk pompje te halen bij de lokale "vijver shop"

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Verwijderd

Topicstarter
ik word een beetje verdrietig van thermaltake, kapot na 3 dagen... voorspeld weinig goeds aangezien mijn refill tank ook al slecht gegoten was....

gaat dan volgende week mijn fan kapot? :( of een klem?

*zucht*

op naar de pompjes boer....

bedankt zover!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Ik heb ervaring met de Recom Coolriver die kost slechts Euro 100,-.

Pro's:

- Zeer goedkoop en toch compleet (Zie hieronder)
- Zeer niet hoorbare waterpomp (stiller dan welk ander duur merk dan ook)
- Wordt afgesloten en afgevuld geleverd dus geen geknoei met koelvloeistof
- Goeie koeleigenschappen blijkt uit tests en ook een van de stilste

Neg's:
-Ventialator kan stiller maar dat is een probleem van Euro 7,50 of zoiets
- Bevestiging van het Koelgedeelte op de Grafiche kaart ronduit slecht (IJzeren beugel die mijn Grafische kaart bijna liet wegsmelten door kortsluiting ergens op het bord te maken) maar na zelf wat knutselen met tie-reps kwam alles weer goed maar pas op wat je doet.

SPECZ:

Recom Coolriver Liquid Cooling Kit for P4 and AMD (S462) cpu/n-b

Coolriver Liquid Cooling Kit for P4 and AMD (S462) cpu/n-bridge/vga READY TO USE

Deze set is compleet dus vloeistof = afgevuld.
Direct te installeren in (bijna) elke midi tower behuizing (en groter).

Wordt geleverd met:

- koperen radiator en (12cm superstille) fan
- koperen koelblok voor CPU
- koperen koelblok voor VGA kaart ook geschikt voor alle huidige snelle vga kaarten
- Alu koelblok voor de Northbridge
- pomp in reservoir
Incl. engelstalige handleiding (eenvoudige montage).

P.S. Mijn volgende Waterkoelsysteem wordt er eentje met een Autoradiateur als gigantische Cooltower (Passief Fanless duz).

Has Balls

Verwijderd

Topicstarter
jep die set heb ik in een andere comp zitten, zeer mooi setje vind ik :) heb alleen die gpu koeler eraf gehaald omdat die klem zuigt, net als bij jou dus...

die draait al een jaar als een zonnetje in mijn server :)

:9~

als je goed kijkt op mijn avatar...... :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat is een goede shop om pompjes bij te bestellen :S

iemand een idee? ik kan niet echt wat vinden in nederland...

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 00:01:
wat is een goede shop om pompjes bij te bestellen :S

iemand een idee? ik kan niet echt wat vinden in nederland...
www.freezinghardware.nl
en neem dan een Eheim. Die hebben een goede reputatie. :)

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
www.tweakend.nl is ook een goede. :)

[Updated spec's]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

silitek

Tubes Only

TT bigwater is een prima setje!!...werkt hier uitstekend >:) . Omdat je Fan ook niet op toeren komt denk ik eerder aan een voeding probleem. En/of daarom je pompje is gesneuveld, dat is de vraag.

Je heb het setje pas gekocht!. Wat denk je van garantie/omruilen!!.... ;)

Tubes....It's what make music music!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 16:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

silitek schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:01:
TT bigwater is een prima setje!!...werkt hier uitstekend >:) . Omdat je Fan ook niet op toeren komt denk ik eerder aan een voeding probleem. En/of daarom je pompje is gesneuveld, dat is de vraag.

Je heb het setje pas gekocht!. Wat denk je van garantie/omruilen!!.... ;)
Een fan trekt hoogstens 10 watt en draait al vanaf ongeveer 6 volt. Als je voeding zover inzakt dan start je systeem niet eens op :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
de voeding werkt al bijna een half jaar zonder problemen,... kan me nietvoorstellen dat dat het is. ik zou vaker problemen moeten hebben dan, en omdat jij toevallig een goede set hebt maakt het nog niet een goede kwaliteit.

Anyway... ik heb de winkel gemailed maar heb geen garantie denk ik. Ik heb op de Fan een andere stekker gesoldeerd, een molex 3 pin ipv de standaard 4 pin.
Heb nog geen antwoord, en heb natuurlijk niet gezegd dat de stekker niet meer origineel is... dus dat wacht ik nog even af.

thermaltake geeft iig geen garantie zag ik al :S en heb dat door iemand anders bevestigt gekregen...

*thermaltroep koop ik nooit meer*

Maar ff wat anders, iemand heeft een recom coolriver voorgesteld, ik heb dat systeem al. maar vroeg me af of het ook op een amd 2800 socket a werkt, ik heb het nu op een amd 1500 socket a. daarmee zit ik op 50% cpu usage op ongeveer 40/45 graden.

ik draai alles stockspeeds. OC is niet voor mij ;)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 18:08:
*thermaltroep koop ik nooit meer*
Flame eens wat minder!!!

Heb je je fan op je moederbord aangesloten, en je pompje ook?
Zijn de fan aansluitingen van je moederbord dan soms dood?

Het lijkt me namelijk sterk dat en het pompje en de fan ongeveer tegelijkertijd dood gaan. Zeker fans gaan meestal jaren mee. Probeer eens een ander moederbord of een verloopje van molex (4pin) naar 3 pin en controleer je soldeer verbinding eens. Natuurlijk wel eerst luchtkoeling installeren. Dit is alleen maar testen of het pompje dood is om misschien iets anders.
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 18:08:Maar ff wat anders, iemand heeft een recom coolriver voorgesteld, ik heb dat systeem al. maar vroeg me af of het ook op een amd 2800 socket a werkt, ik heb het nu op een amd 1500 socket a. daarmee zit ik op 50% cpu usage op ongeveer 40/45 graden.
Voor waterkoeling is 40-45 grade met ~50% ( <70 watt) load wel erg veel. Met full load kom je dan op 50-55 graden. Eenvoudige en redelijk stille luchtkoeling kan dit zelfs beter. Mijn BartonM @ 2700Mhz (2,1volt) blijft op 35-40 graden hangen (100%load: >160 watt) , en ik zit op een warme zolder. Wel heb ik waarschijnlijk iets betere waterkoeling.

[ Voor 62% gewijzigd door martijn_tje op 23-05-2005 19:26 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
uh, de fan is niet stuk... de pomp is stuk

de fan start alleen traag op... volgens mij hoort dat zo bij deze fan.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ook niet gek... uiteraard heb ik de pomp op verschillende spanningbronnen gezet... andere voeding die ik gejumpstart had en een volle 12volt 7,2ah accu, beide zonder success.

Ik dacht eerst ook dat mijn pc voeding om zeep was. Doordat de pc uitviel...

En dan over flamen; zou jij nog iets van hetzelfde merk kopen als het na minder dan 40 uur gebruik al stuk is? ikke niet, ik kijk wel uit.

heb zonet in de bios gekoekeloerd van mijn andere waterkoel pc:
(amd duron 1500+) heel warme serie.

het ding heeft 2 maanden onafgebroken aangestaan op gemiddeld zon 30/40% load:
CPU: 49c
MB: 27c
Ik heb zoals eerder gezegt het vga blok eraf gehaald :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:31

Meneer aard

Porsche rulez!

Even een vraagje,

TS; wat voor symptomen heeft jou pomp nu? Want ik heb hier ook een TT bigwater set staan, en daar vermoed ik dat het pompje ook naar de klote is, hij pompt naar mijn idee niets op, en het blauwe ledje wat erin zit gaat eerst fel branden, daarna knipperend fel en minder fel branden, maar hij gaat niet uit zeg maar.

Iemand een site waar staat hoe je dat ding uit elkaar kan slopen?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Woppie1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-02 20:42
En dan over flamen; zou jij nog iets van hetzelfde merk kopen als het na minder dan 40 uur gebruik al stuk is? ikke niet, ik kijk wel uit.

Met een splinternieuwe Bmw kan je ook langs de weg komen te staan ! Ik heb trouwens ongelovelijk veel van thermaltake en heb echt nooit problemen.

Thermaltake Kandalf kast.
Thermaltake Aquarius III extern.
Thermaltake Polo12 410 watt voeding.
Pagina: 1