[Laptop] Snel, zuinig, 64bit, veel features

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik ben opzoek naar een Laptop die mijn huidige desktop PC kan vervangen. Graag zou ik jullie hulp krijgen bij het vinden van de juiste laptop.

Om op de toekomst voorbereid te zijn, wil ik dat de laptop 64bit ondersteund. Intel valt daarom volgens mij af, of komt er op korte termijn nog een 64bit CPU van intel, ook voor laptop's?

Een Ahtlon 64 mobile zou dan de volgende stap zijn. Zijn deze erg veel energie-verslindener dan de Intel CPU's?

Verder ben ik opzoek naar de volgende specificaties:
- Digitale audio uitgang
- VGA uitgang
- SVideo uitgang

De videokaart moet wel wat kunnen. Zo'n laptop met een Radeon kaart erin zou dus mooi zijn. Ik heb ook weleens gehoord van mensen die meteen warmte-problemen hadden met hun laptop (en dus ook energie-verslindend). De laptop moet nog wel mobiel blijven, en niet in het zonnetje in de zomer uitvallen.

Het scherm moet een goed scherm zijn, ook goed leesbaar met wat omgevingslicht (bijvoorbeeld met zonnetje ;) ). Zo'n wide-screen lijkt me niet erg prettig werken, wat zijn jullie ervaringen daarmee?

In de laptop moet ook een DVD-brander zitten, maar dit soort dingen zijn meestal via opties allemaal te regelen. Ook 1GB ram is nodig (je raakt immers al wat kwijt aan video-geheugen).

En het laatste maar neit onbelangrijk: De prijs moet nog goed zijn ook. 2000 Euro vind ik teveel om uit te geven aan een laptop bijvoorbeeld, liever iets wat meer richting de 1000 Euro ligt; ik vind de extra-snelheid anders niet opwegen tegen de extra kosten.

Ik hoop ook wat ervaringen van jullie te krijgen met laptop's, want misschein zijn er wel wat puntjes bij laptop's die binnen mijn "specificaties" vallen, maar die toch wat verborgen gebreken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Freak187

geen

Als je al die specs wil moet je echt veel meer gaan rekenen dan 1000 euro's.

VGA uitgang en S-video zijn redelijk standaard op laptops.
Ik heb zelf een Radeon mobile in m'n laptop maar heb er nooit warmte problemen mee.
Maar waarom wil je 64 bit? Een proc ontworpen voor een laptop is gaat veel beter met energie om en is toch heel snel wanneer het moet.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
pierre-oord schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:32:
Ik ben opzoek naar een Laptop die mijn huidige desktop PC kan vervangen. Graag zou ik jullie hulp krijgen bij het vinden van de juiste laptop.

Om op de toekomst voorbereid te zijn, wil ik dat de laptop 64bit ondersteund. Intel valt daarom volgens mij af, of komt er op korte termijn nog een 64bit CPU van intel, ook voor laptop's?

Een Ahtlon 64 mobile zou dan de volgende stap zijn. Zijn deze erg veel energie-verslindener dan de Intel CPU's?

Verder ben ik opzoek naar de volgende specificaties:
- Digitale audio uitgang
- VGA uitgang
- SVideo uitgang

De videokaart moet wel wat kunnen. Zo'n laptop met een Radeon kaart erin zou dus mooi zijn. Ik heb ook weleens gehoord van mensen die meteen warmte-problemen hadden met hun laptop (en dus ook energie-verslindend). De laptop moet nog wel mobiel blijven, en niet in het zonnetje in de zomer uitvallen.

Het scherm moet een goed scherm zijn, ook goed leesbaar met wat omgevingslicht (bijvoorbeeld met zonnetje ;) ). Zo'n wide-screen lijkt me niet erg prettig werken, wat zijn jullie ervaringen daarmee?

In de laptop moet ook een DVD-brander zitten, maar dit soort dingen zijn meestal via opties allemaal te regelen. Ook 1GB ram is nodig (je raakt immers al wat kwijt aan video-geheugen).

En het laatste maar neit onbelangrijk: De prijs moet nog goed zijn ook. 2000 Euro vind ik teveel om uit te geven aan een laptop bijvoorbeeld, liever iets wat meer richting de 1000 Euro ligt; ik vind de extra-snelheid anders niet opwegen tegen de extra kosten.

Ik hoop ook wat ervaringen van jullie te krijgen met laptop's, want misschein zijn er wel wat puntjes bij laptop's die binnen mijn "specificaties" vallen, maar die toch wat verborgen gebreken hebben.
Je wilt het beste maar niet duurder dan 1000 euro :P
Als je een radeon 9700 bijv. als graka neemt gaat er niks van het onboard geheugen af btw. Dat doen alleen de langzame kaarten met shared geheugen.
Mobile athlon's gebruiken meer energie als pentium m jah (dacht ik), maar als je cool & quiet gebruikt en niet echt zware dingen draait. is het energieverbruik ook heel laag.
Geef zelf ook eens een voorstel van een laptop die jouw aantrekt. Nu lijkt het meer op iets van "Zoek een laptop met deze specs voor mij" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
k zou ff wachten op die turions van AMD. misschien dat dat wat is. k heb volgend jaar ook een laptop nodig voor mn opleiding. k wil er toch ook wel behoorlijk mee kunnen gamen en goed 3d design programma's kunnen draaien...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik zei niet niet duurder als 1000 Euro, maar ik zou eerder zeggen 1400 euro, maar niet 2000 euro, dan liever iets minder van $X. Ik sluit de laptop bijvoorbeeld thuis aan op m'n huidige TFT/keyboard/speakerset/muis, omdat dat toch prettiger werkt.

Wat ik aan laptops zag met Athlon 64 processor viel mij erg tegen. Ik wil graag 64bit hebben, omdat een laptop over het algemeen toch langer meegaat dan een normale dekstop; ik denk dat nu WinXP 64 bijna uitkomt (of uit is? De final is dacht ik al uit, maar nog niet officieel, toch?) 64bit toch langzaam zijn intrede zal gaan doen.

Paar systemen die ik heb gevonden (had ik eerder moeten noemen, excuus) zijn de volgende:
Acer Aspire 1522
Athlon 64 M 3000+, 1,8Ghz, 1MB,
2x 256MB DDR,
CD-RW/DVD-RW
64MB nVidia GeForce FX Go 5700
80GB hdd
15.4
Prijs: ~900 Euro
ASUS A4764K
Mobile AMD Athlon 64 3000+
512 MB

Radeon 9700
80 GB
15,4 inch
Prijs: ~1.065
HP Pavilion ZV5450
AMD64 3000+
512 MB
DVDRW+-

60 GB
15.4 inch
Prijs: ~1089
Acer Aspire 1524WLMi
Zelfde als eerste acer maar dan met 3400+ processor
Prijs: ~1118
En dan is er ook nog de Acer Ferrari 3400LMI - lijkt allemaal op elkaar, wat is er beter aan zo'n laptop? Ik heb er weleens een gezien geloof ik, in fel rood :o
Weet iemand nog of Intel op korte termijn met 64bit CPU's gaat komen? (Endan nog de vraag of zulke machines snel uit zijn, en betaalbaar zijn natuurlijk...)

edit:
Prijs mag wel iets hoger zijn, maar dan moeten er natuurlijk wel veel features voor in de plaats komen. Hoe zit het met het geheugen overigens, ik zie zo in die acer 2x 256 zitten, dan kan ik het niet meer uitbreiden denk ik; Zitten er in die andere laptop's nog uitbreidingsmogelijkheden? Welke van deze laptops zouden jullie mij aanraden? Die Asus vind ik wel goed klinken door de Radeon videokaart, maar zo'n Go 5700, die komt daar toch ook aardig in de buurt? Of heb je daarvoor toch eerder in de 6000-reeks iets nodig? Zo'n 80GB HDD vind ik wel hard nodig, eerder nog wat meer, maar dat is misschien wel uit te breiden; 120GB, of meer, is dat erg kostbaar in notebooks?

[ Voor 20% gewijzigd door pierre-oord op 23-05-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:39
als intel al snel met 64 bit cpu's voor laptops uit komt zou ik ze nog niet meteen kopen.

1. waarschijnlijk niet te betalen
2. te veel kinder ziektes

op het moment dat intel daar mee komt nog je zeker nog wel 1 jaar wachten eer dat het interesant wordt. Dus gewoon een AMD 64 of mobile of een P4 mobile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ja, zeker voordat de laptop-bakkers die CPU eindelijk hebben weten in te passen kost ook tijd denk ik. Wat ik aardig vind om te horen is kwaliteitspunten van de laptop ook, zoals het scherm (goed bij omgevingslicht, kijkhoek, en het beste is natuurlijk iemand die de laptop's al een sin z'n handen heeft gehad. natuurlijk ga ik ook zelf in wat shops kijken :)

edit:
Ik las dat HP ook BrightView heeft voor het scherm wat erg mooi zou moeten zijn, iemand ervaring?

De HP ZV6000 zou ook een mooie laptop moeten zijn, alleen staat die niet in de pricewatch (met een Athlon CPU ipv een sempron) en kan ook met google geen nederlandse shops vinden. Iemand ervaring?

edit2:
Ook hoor ik graag jullie ervaringen van geluidsproductie. Ik heb weleens laptops gehoord, alsof ze gaan vliegen... Ook kan sommig geluid vervelend zijn, terwijl ander geluid weer meer wegvalt. Het lieft heb ik als ik in office-apps werk gewoon bijna geen geluid aan m'n hoofd, helaas is het PIII tijdperk wel over (M'n oude thinkpad PIII 800mhz heeft eigenlijk alleen een HDD die een groot kabaal maakt). Da's ook een punt, HDD: De snelheid is ook niet onbelangrijk, en het liefst een HDD die goed stil is, al is dat tegenwoordig wel zo geloof ik.

[ Voor 63% gewijzigd door pierre-oord op 23-05-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
kippy schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:47:
als intel al snel met 64 bit cpu's voor laptops uit komt zou ik ze nog niet meteen kopen.

1. waarschijnlijk niet te betalen
2. te veel kinder ziektes

op het moment dat intel daar mee komt nog je zeker nog wel 1 jaar wachten eer dat het interesant wordt. Dus gewoon een AMD 64 of mobile of een P4 mobile/
Laptops met intel p4 64 bit zijn al een tijdje in laptops te vinden hoor. Je komt dan alleen in de richting van de DTR's (desktop replacement) Check http://www.pc-world.be/co...0169332.htm?categoryId=23, je moet dan intel's 6XX serie hebben.

Ze zijn iets duurder dan andere laptops ja, maar dan heb je ook wat. Bovendien bespaar je door het gewicht de kosten van een sportschool. Het probleem van kinderziektes snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

svdvlist2 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:16:Laptops met intel p4 64 bit zijn al een tijdje in laptops te vinden hoor.

Ze zijn iets duurder dan andere laptops ja, maar dan heb je ook wat. Bovendien bespaar je door het gewicht de kosten van een sportschool. Het probleem van kinderziektes snap ik niet.
Deze laptops gebruiken ook veel meer energie, worden veel warmer, en gaan minder lang mee op een accu ondanks dat deze extra groot is.

Ik denk dat de kinderziektes bedoeld zijn voor de 64-bit pentium-M, die al wel in ontwikkeling is, maar nog wel een flinke poos op zich laat wachten. Van een bedrijf als Intel zou ik me overigens niet té bang maken voor kinderziektes, er wordt echt wel een beetje getest hoor. Mochten er nog dingen vergeten worden, en toch kinderziektes zijn komen deze kinderziektes in de eerste reviews wel naar buiten.

Aangezien je aan laptops toch zo goed als niks kan upgraden, vind ik je 'voorbereid op de toekomst' argument niet echt sterk. Tegen de tijd dat er werkelijk 64 bit software is die signigificant sneller draait, en waar geen 32 bit variant op te vinden is, zal je laptop al zo ver verouderd zijn dat je toch wel aan een upgrade toe bent. Als je niet echt dagelijks een specifiek zware (render?) software hebt draaien waar wel een 64 bit variant op is, zou ik dat gewoon laten zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door Luxx op 23-05-2005 14:28 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:56
Een laptop waar je snel op moeten kunnen videobewerken, gamen enz., welke erg bij de tijd is met 64 bits instructies. Verder wil je veel features waaronder een DVD brander.

Ook moet de kwaliteit erg goed zijn. Hij moet stevig zijn en hij moet een goed beeldscherm hebben. Tenslotte moet hij ook nog eens lang op een accu kunnen draaien?

Maar vergeet het maar voor 1000 euro. De 1400 euro die je laterna aangaf zijn misschien nog wel laag aangehouden, als je een deftig apparaat wilt kost dat gewoon veel geld. Ik weet niet of dat een optie voor je is maar misschien kun je eens gaan kijken naar een jonge gebruikte laptop?

Edit: oh ja hij moest ook nog eens een grote snelle hd hebben en bovendien stil zijn. Het is de vraag of het uberhaupt wel bestaat om over het prijskaartje dan maar te zwijgen...

[ Voor 13% gewijzigd door GH45T op 23-05-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Op dit moment heb ik op m'n dekstop ook een 64bit CPU. Omdat XP 64bit nu snel uitkomt, verwacht ik dat langzaam toch de applicaties op 64bit overgaan. Ik ben daar liever op voorbereid; zoals ik al zei gaat een laptop lang mee. Ik heb hier een pIII 800mhz, ik zou even niet weten hoe uit die is, maar ik denk dat die uit 1999 kwam ofzo, da's toch 6 jaar oud dan nu. Over 6 jaar denk ik dat alles wel 64bit is, en zou het toch leuk zijn als je nog wat aan die laptop hebt ( of kunt verkopen). Vandaar dat ik een 64bit wil.

Die intel's kunnen volgens mij geen 32 & 64 bit tegelijk aan zoals de AMD CPU's, dit zijn denk ik nog gewoon de server-cpu's? -> buiten dat zijn die laptop's 2000 euro, terwijl met amd ze al voor 1000 euro te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
pierre-oord schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:38:
Op dit moment heb ik op m'n dekstop ook een 64bit CPU. Omdat XP 64bit nu snel uitkomt, verwacht ik dat langzaam toch de applicaties op 64bit overgaan. Ik ben daar liever op voorbereid; zoals ik al zei gaat een laptop lang mee. Ik heb hier een pIII 800mhz, ik zou even niet weten hoe uit die is, maar ik denk dat die uit 1999 kwam ofzo, da's toch 6 jaar oud dan nu. Over 6 jaar denk ik dat alles wel 64bit is, en zou het toch leuk zijn als je nog wat aan die laptop hebt ( of kunt verkopen). Vandaar dat ik een 64bit wil.

Die intel's kunnen volgens mij geen 32 & 64 bit tegelijk aan zoals de AMD CPU's, dit zijn denk ik nog gewoon de server-cpu's? -> buiten dat zijn die laptop's 2000 euro, terwijl met amd ze al voor 1000 euro te krijgen zijn.
De laptop zal het inderdaad wel meer dan 6 jaar uit gaan houden maar of je dan nog bij de tijd bent is de vraag. Je kunt nu een Pentium 3 800 mhz ook niet meer echt bij de tijd noemen ;)

De Intel 64 bits processors kunnen ook gewoon 32 en 64 bits software tegelijk draaien als het maar geen Intel Itanium processor betreft ;)

En dat een laptop 1000 euro duurder is met een Intel dan met een AMD kan ik me niet voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig het reclamekrantje van het kruitvat gezien? staat precies in wat jij nodig hebt!
Moment even digitale snelweg raadplegen, helaas, site niet beschikbaar..............

Het was een compaq athlon 64, 100 GB hdd, 15,4 inch scherm, en nog veel meer gereutel (vind de aanbieding bij het kruitvat) voor €1199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

De door jou genoemde Acer laptops gebruiken nog 4200rpm harde schijven. Dit is op deze snelheden al snel de bottlenek in het systeem. Je kan dus beter een systeem nemen met een 5400rpm harddisk (begint gangbaar te worden) of beter nog een 7200rpm disk.

Ik heb even voor je rondgekeken, echter ik heb zelf geen Mobile Athlon 64 laptop kunnen vinden met bovendien een 5400rpm schijf erin. Moeilijk te vinden dus.

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Plantenbak-dolf; ik ga kijken of ik daarover wat kan vinden, bedankt
elinsen: Da's jammer. Maar misschien dat dit soort dingen als "optie" te krijgen zijn voor zo'n laptop?

Weet een van jullie nog wat over de geluidsproductie van die Laptops? M'n vader heeft een compaq laptop van z'n werk, en deze kan soms behoorlijk lawaaierig zijn, terwijl er maar een 1,x ghz processor in zit... (volgens mij een P4, not-sure)

edit:
Weet iemand nog een (betrouwbare) winkel die die Asus laptop verkoopt? Ik de "standaard" winkels die ik heb bekeken (Paradigit, MyCom, Dynabyte, Computerland) verkopen ze die niet of alleen de Intel versies. Ik zou de Laptop als het even kan namelijk willen zien, en misschien wel "horen".

Jammer dat de kruidvat site niet werkt, ik hoop dat die het straks weer doet. Ik heb wel een beetje vervelend gevoel bij Compaq laptop's: M'n pa heeft er dus een, en die wilde geen enkele wireless PCMCIA kaart slikken (Na installeren drivers bevriest het systeem dan)(alle merken geprobeerd...) alleen USB lukte. Klinkt iemand zo'n probleem bekend in de oren? Zo'n laptop wil ik natuurlijk niet hebben!

[ Voor 48% gewijzigd door pierre-oord op 23-05-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
pierre-oord schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:21:
Jammer dat de kruidvat site niet werkt, ik hoop dat die het straks weer doet. Ik heb wel een beetje vervelend gevoel bij Compaq laptop's: M'n pa heeft er dus een, en die wilde geen enkele wireless PCMCIA kaart slikken (Na installeren drivers bevriest het systeem dan)(alle merken geprobeerd...) alleen USB lukte. Klinkt iemand zo'n probleem bekend in de oren? Zo'n laptop wil ik natuurlijk niet hebben!
Compaq heeft in een aantal laptops de Texas Instruments TI1410 PCMCIA controller gebruikt (en ook nog een aantal anderen) maar vooral de TI1410 staat bekend als probleemcontrollertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Gebruiken ze die PCMCIA controller nu nog steeds dat je weet, of is dat (hopelijk) verleden tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
pierre-oord schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:44:
Gebruiken ze die PCMCIA controller nu nog steeds dat je weet, of is dat (hopelijk) verleden tijd?
Ik weet niet welke controllers er allemaal in welke laptops zitten maar ik ben in nieuwe laptops al een hele tijd geen TI1410's meer tegengekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Nou dat zal dan wel meevallen. Ik zie dat de kruidvat site werkt, http://test.voordeelknall.../Compaq_Notebook-4093.htm . Er staat helaas niets vermeld over de videokaart die erin zit. (Buiten de feitjes dat er RAW geheugen inzit, een Micrafoon ingang heeft, Kabeldookingconnector aansluiting).
Ook staat er niet bij of het een mobile processor betreft, als het een desktop CPU is schiet dat natuurlijk niet echt op.

Op de compaq site ( http://www.shopping.hp.co...&storeName=computer_store ) staat dat de grafische kaart erg verschillend kan zijn. Ook daar wordt niet gerept over de "mobile" versie, dus dan wordt dit ding straks gloedheet en is de batterij ook snel op. Er staat op de site dat als er firewire op zit, je automatisch de luxe radeon 128mb kaart hebt, dus dat zit misschien wel goed. Alleen het CPU type blijft dan nog ff vervelend... en de 100GB harddisk van maar 4200rpm

Ik ben dan eerder geneigd de Asus te kopen. Heeft iemand daarmee ervaringen?

[ Voor 4% gewijzigd door pierre-oord op 23-05-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-10 23:56
pierre-oord schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:53:
Nou dat zal dan wel meevallen. Ik zie dat de kruidvat site werkt, http://test.voordeelknall.../Compaq_Notebook-4093.htm . Er staat helaas niets vermeld over de videokaart die erin zit. (Buiten de feitjes dat er RAW geheugen inzit, een Micrafoon ingang heeft, Kabeldookingconnector aansluiting).
Ook staat er niet bij of het een mobile processor betreft, als het een desktop CPU is schiet dat natuurlijk niet echt op.
In het krantje stond dat er een mobile geforce 4 in zat, niet zo snel dus.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Trivian schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:57:
[...]

In het krantje stond dat er een mobile geforce 4 in zat, niet zo snel dus.
Beetje vreemd, een laptop met zulke specs en dan zo'n outdated videokaart. Ik vind het niet echt bij elkaar passen. Een porsche rust je toch ook niet uit met een te kleine uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik zie ook nog een HP Pavilion zv6025 notebook ( http://www.dixons.nl/Stor...Notebooks&prid=0007053646 )

Ziet er ook niet verkeerd uit, en is niet verkeerd geprijst ( € 999 ).
Daarover even een vraagje alleen:
ATI Radeon Xpress 200M gedeeld geheugen (128MB) zit erin. Ik begreep dat de Asus met een 9700 kaart geen gedeeld geheugen had? Is die dan ook sneller, want ik dacht dat de nieuwe radeon kaarten allemaal express heten?

edit:
Ik kan bij deze laptop bijvoorbeeld een Hitachi Travelstar 7K60, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) harddisk kopen dan, en de oude in zo'n extern kastje doen. Opslag ruimte genoeg, en toch een snelle harddisk. Of de Samsung SpinPoint M40, 80GB (5400rpm, ATA100, 8MB) harddisk, ook sneller dan 4200rpm, en misschien wat stiller (de IBM schijn je toch te kunnen horen)

[ Voor 29% gewijzigd door pierre-oord op 23-05-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 09:47
Gebruik dan in ieder geval wel even de Pricewatch :*) http://www.startware.nl/s...fo.php?products_id=117690

Scheelt weer zo'n 110 euro ofzo

Maar goed gevonden deze laptop. Ik sluit me overigens bij je zoektocht aan. Zoek zo ongeveer een zelfde laptop als jou 8)

[ Voor 31% gewijzigd door GodDamage op 23-05-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
GodDamage schreef op maandag 23 mei 2005 @ 20:09:
Gebruik dan in ieder geval wel even de Pricewatch :*) http://www.startware.nl/s...fo.php?products_id=117690

Scheelt weer zo'n 110 euro ofzo

Maar goed gevonden deze laptop. Ik sluit me overigens bij je zoektocht aan. Zoek zo ongeveer een zelfde laptop als jou 8)
Oh da's leuk om te horen. Ik vraag me dus af of die grafische kaart wel even goed is, ik ga ff naar wat reviews opzoek. Ik vind die Asus er ook wel strak uitzien namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 09:47
Zie net dat de link die ik vond eentje is met een andere processor nl. een Sempron deze heeft minder cache tw. 256 en de AMD heeft 512. Wel dezelfde laptop is deze: http://www.xoldes.nl/inde...prid=PZ982EA%23ABH&sup=BW

Ook zo'n 100 euro minder dan Dixons. Ik denk dat dit 'em wordt maar wacht nog even af wat er nog langs komt in dit topic.

De ATI Radeon Xpress m200 is er in twee varianten. zie: http://www.shopping.hp.co...tab_switch=true&tab=specs

Die bij Xoldes heeft specifiek 128 mb geheugen op de videokaart dus....

[ Voor 36% gewijzigd door GodDamage op 23-05-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik heb alleen gezocht op reviews, maar kan er maar niet achter komen of die xpress nou sneller is dan een 9700?

Die Xpress m200 lijkt namelijk een chipset te zijn, met geintegreerde videokaart, van Ati. Die 9700 zal naast een non-ati chipset zitten. Ik straks anders maar even losse benchmark-resultaten zoeken.

edit:
mm, ik ga denk ik voor de Asus, al wil ik eigenlijk nog weten of die erg veel herrie maakt. Zie namelijk deze link:
http://www.notebookreview.../topic.asp?TOPIC_ID=16614

Daarin staat o.a.:
R4000 3DMark2001 score: 6542
9100 3DMark2001 score: 11520
R4000 3DMark2003 score: 1721
9100 3DMark2003 score: 3425
De R4000 is de xpress, de 9100 is een laptop met 9700 Radeon.
Verschil lijkt mde duidelijk: De 9700 kaart verpletterd de xpress kaart...

Kijk anders zelf even of je nog ergens een vergelijking kunt vinden, maar als dit klopt is het duidelijk voor mij :)

edit:
Graag hoor ik van iemand nog iets over een digitale geluidsaansluiting (coaxiaal of optisch,maakt niet uit). Ik kan dat bij de Asus niet terugvinden namelijk, zijn er laptops die dat wel hebben?

[ Voor 61% gewijzigd door pierre-oord op 24-05-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
subtiel kickje :)
Pagina: 1