Toon posts:

[laptop] energiemeter in taakbalk: tijd weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een centrino laptop met windows xp service pack 2 en 8 cell batterij

Ik heb bij sommigen gezien dat er niet alleen het percentage van de batterij wordt weergegeven, maar ook de resterende tijdsduur dat de laptop nog te gebruiken is, voordat de batterij leeg is.
Ik heb alleen die percentage, maar zou het ook heel handig vinden om die tijdsduur te kunnen zien, hoe is dat mogelijk, en is het wel mogelijk, of is dat alleen bij bepaalde types/merken?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:35

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Volgens mij werkt dit alleen bij bepaalde types/merken, mijn Jewel Topaz 9600 laat het ook niet zien (in linux ook niet), terwijl laptops van anderen dat wel doen. Het is dus niet iets softwarematisch.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Ja het kan met een programma, ik zal het wel ff opzoeken.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 19:31
Met speedswitchXP kun je het zien. Het staat in meuktracker

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dat programma geinstalleerd en ingesteld dat ie de tijd van de batterij moet weergeven ipv percentage. Nu zie ik helaas nog steeds alleen het percentage en niet de tijd :x

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 19:31
DE batterij pitogram van windows verandert niet. Er komt nog een pictogram te staan van speedswitch. Die geeft de tijd weer.

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat bedoel ik ook niet, ik heb een screenshot gemaakt:

http://hansje.no-ip.com/tijd.JPG

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:53

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:15:
Ik heb een centrino laptop met windows xp service pack 2 en 8 cell batterij

Ik heb bij sommigen gezien dat er niet alleen het percentage van de batterij wordt weergegeven, maar ook de resterende tijdsduur dat de laptop nog te gebruiken is, voordat de batterij leeg is.
Ik heb alleen die percentage, maar zou het ook heel handig vinden om die tijdsduur te kunnen zien, hoe is dat mogelijk, en is het wel mogelijk, of is dat alleen bij bepaalde types/merken?
*MEGAKICK*

Ja sorry voor de kick, maar ik heb dus precies hetzelfde probleem. Ik zie ook geen tijdsaanduiding bij mijn energiemeter-icoon, alleen het aantal procenten dat ie nog vol is.

Specs:
Toshiba Satellite M40X
Celeron 1.4MHz.
512MB RAM
WinXP Pro NL incl. SP2

Edit: Ik wil eigenlijk geen tooltjes van derden gebruiken maar gewoon windows dat laten regelen, als er geen andere optie is moet ik maar ander tooltje hiervoor gebruiken maar het liefst dus niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Techno Overlord op 22-09-2006 17:36 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Verwijderd

notebook hardware control 2.0 intikken op google, en dan dat programma downloaden. dan heb je alleinfo die je je maar wensen kan, kan je allemaal pictogramma voor je taakbalk uitzoeken enzo.

EDIT:

http://www.softpedia.com/...5.html#download_locations

MIRROR 1 pushen en klaar

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 17:50 ]

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Dus wat ik altijd bij andere laptops zie, de standaard-windows-energiemeter-tijdssaanduiding, dat kan er bij mij niet op?

Forever raver!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Hangt ervanaf of je accu een verbruiksmeter heeft en dat ondersteund wordt door je battery controller. Ik heb helaas al her en der een laptopje gezien waar dat niet gaat, het percentage blijft dan staan. M'n eigen NEC heeft wel die aanduiding, maar vooral goedkopere laptops soms niet.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:48:
notebook hardware control 2.0 intikken op google, en dan dat programma downloaden. dan heb je alleinfo die je je maar wensen kan, kan je allemaal pictogramma voor je taakbalk uitzoeken enzo.

EDIT:

http://www.softpedia.com/...5.html#download_locations

MIRROR 1 pushen en klaar
Ik heb net dus deze tool op me laptop geĂŻnstalleerd, maar dit geeft niet het gewenste resultaat. Nog steeds zie ik niet de Battery Lifetime en alleen het aantal percentages dat de batterij nog te gaan heeft. Volgens mij, zoals hierboven al gezegd wordt, heeft mijn laptop niet zo'n sensor die verteld hoeveel tijd ik nog te gaan heb met de batterij. Too bad dan maar?? Of heeft iemand anders nog misschien een oplossing...?

Forever raver!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 14:49
Op m'n Toshiba M70-148 zit het ook niet! Alleen percentage, en deze laptop is nou niet echt goedkoop te noemen :(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Pagina: 1