TV-out is wat juist?

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Dan bedoel ik welke connector heeft dat spul?
Kreeg net een klant aan de lijn die zij dat ie kaart met TV-out heeft en die TV-out zou een HD15 zijn (zelfs als gewone monitor dus)
Dit kan toch niet kloppen denk'k he?

Verwijderd

hey poeh beer, werk jij bij een hardware leverancier?????? :'(
maar okay TV-OUT, dat kan S-VGA, composiet of coax. (vast nog ook op de wat minder bekende manieren). Wat die klant waarschijnlijk bedoelt is twinview op een GF2 (MX) want daar kan je dus twee "beeldschermen " mee aansturen. Ik heb zelf Asus met svga en composiet, maar er zijn ook andere uitvoeringen met tweede monitor aansluiting. Asus vind dit een pot nat en noemt alles TV-out. Of je klant begrijpt niet eens wat ie in zijn PC heeft, vraag eens naar merk en type kaart, kan je zelf even opzpoeken wat de eigenschappen zijn..... L:(

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op donderdag 11 januari 2001 13:54 schreef lucifer2 het volgende:
hey poeh beer, werk jij bij een hardware leverancier?????? :'(
maar okay TV-OUT, dat kan S-VGA, composiet of coax. (vast nog ook op de wat minder bekende manieren). Wat die klant waarschijnlijk bedoelt is twinview op een GF2 (MX) want daar kan je dus twee "beeldschermen " mee aansturen. Ik heb zelf Asus met svga en composiet, maar er zijn ook andere uitvoeringen met tweede monitor aansluiting. Asus vind dit een pot nat en noemt alles TV-out. Of je klant begrijpt niet eens wat ie in zijn PC heeft, vraag eens naar merk en type kaart, kan je zelf even opzpoeken wat de eigenschappen zijn..... L:(
www.bluebox.be daar werk ik.. heeft dus niet echt veel met TV-outs en shit te maken.
Daarenboven komt dan nog eens dat ik cataloogverkoop doe.. klanten horen dus alles uit dat boek te halen. Yea, i know.. is kutjob.

Ik heb de klant ook verteld (met het beetje kennis dat'k ervan op t.net heb vergaard) dat hij waarschijnlijk een dualhead heeft met 2 svga connectoren geschikt voor 2 monitoren en dat als hij zijn scherm op z'n video wou dat ie dan waarschijnlijk een andere schermkaart nodig heeft. "Eentje met composite of S-video geloof ik.
Kan u misschien best even bij de lokale computershop navragen.
In elk geval kan ik u geen svga -> scart kabel(hij had scart en coax op ze video, coax is antenne volgens mij) leveren.
Wel hebben we een (duur) toestel dat deze omzetting wel kan doen maar dat is niet echt wat u wil denk'k."

Vind eigenlijk dat ik meer dan genoeg correcte info heb gegeven .. jij niet dan?
Noujah, no offence taken hoor :)

Verwijderd

okay, netjes afgehandelt! :+
wel leuk = schermkaart!!= videokaart?! :+

good luck

en ach ja baantje, als het maar genoeg geld opbrengt toch!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

hmmm, klinkt als een Matrox Dual Head. Daarop moet gewoon een adapterkabeltje zijn aan te sluiten, en natuurlijk ff de instellingen goed zetten. TV heeft namelijk dacht ik andere refresh of sync or whatever.

Heb trouwens zelf gewoon een kabel bij mijn Matrox Millenium G450 gekregen :P

later

<edit>zal vanavond thuis wel ff kijken of ik er nog wat over heb</edit>

Ernie

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05-2025

X-Terminator187

"Astalavista"

Om verwarring te voorkomen: hierboven hebben jullie het over S-VGA, maar moet dat geen S-VHS zijn? Ik heb nl. ook een Asus deluxe kaart, en die heeft voor tv-out composite en S-VHS (ofwel S-Video).

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

Verwijderd

Ik ook

weet alleen niet hoe ik mijn tv mee kan laten doen ;(

Verwijderd

je hebt gelijk, het is s-vhs. :o :o

zou wel cool zijn wanneer je een svga kabel in je TV zou kunnen stoppen, lekker videotje kijken op 1600x1200 op 100Hz.
:P :9

Verwijderd

juist ja, tv's gaan maar tot max. 800x600 en het verversingsniveau ligt aan je type tv, dus 50 Hz of 100 Hz

Verwijderd

Mijn TV gaat toch echt tot 1024*768 hoor op mijn G400. En dat is een simpel Sony TVtje van 51cm

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 10:22 schreef pcvanvliet het volgende:
juist ja, tv's gaan maar tot max. 800x600 en het verversingsniveau ligt aan je type tv, dus 50 Hz of 100 Hz
juist ja :r :r
Ik denk dat je je wellicht vergist, want zoals de andere post al verklapt l:(, zijn er genoeg TV's die verder gaan dan 800x600. Ik heb zelf vaak genoeg met TV's demo's en presentatie's gegeven, en dan gaat ie echt verder. Hoe mooier, hoe duurder :7 en tegenwoordig gaan sommige plasma schermen nog verder :Z :Z
Pagina: 1