Toon posts:

Vast lopen computer + vreemde software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer loopt af en toe vast en is wat trager, misschien dat het komt door de veel te hoge CPU bij processen (crtl+alt+delete)

Bij het openen van een venster stijgt de cpu zo naar 80 a 95 % Dit is niet normaal lijkt me, toch??? hieronder een plaatje van taakbeheer, wanneer ik een venster open:

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelplaza.nl/taakbeheer.GIF

Ik heb al hitman pro en microsoft antivirus gedraaid en virus lijkt uitgelsoten. Ik ben nu mijn pc aan het opschonen, door bestanden die ik niet gebruik weg gooi. Nu is mij ook het volgende opgevallen. Op mijn d schijf staat een map "image" Deze map neemt 7,3 GH in beslag. Wat is dit? Hieronder een screenshot v/d map.

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelplaza.nl/imag.GIF

Wie kan helpen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Microsoft Antivirus is maar een hele beperkte virusscanner dus dat lijkt me niet representatief. Nu lijkt je probleem zich te focussen op Internet Explorer - dat is ook het enige programma waar je problemen mee hebt? :)

Verder - het valt me op dat je je schijven gecompressed hebt - dat is ook iets wat in het algemeen je snelheid niet ten goede komt :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zondag 22 mei 2005 @ 17:06:
Microsoft Antivirus is maar een hele beperkte virusscanner dus dat lijkt me niet representatief.
Ik bedoelde microsoft antyspyware en ik heb hitman pro ook al gebruikt, dus lijkt me toch wel virus vrij.
Nu lijkt je probleem zich te focussen op Internet Explorer - dat is ook het enige programma waar je problemen mee hebt? :)
Ik heb het voornamelijk met explorer ja, maar ik heb ook al mozilla gedownload maar hetzelfde probleem.

Wat is die image dan precies ( Kan het weg) scheeld weer 7 gh :) ruimte.

Verwijderd

Dat zijn alle 2 geen virusscanners... heb je geen norton, mcfee of kav draaien ?

[edit]
Aan je process list te zien niet iig.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 17:19 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Microsoft AntiSpyware en Hitman Pro zijn anti-spyware scanners - die sluiten dus een virus niet uit? :)
Als je nou eens alle Internet Explorers afsluit - Mozille opent en in de adresbalk 'about:blank' intypt - dan neemt Mozilla ook 80% cpu in? :)

Verder - die image. Vermoedelijk door iemand daar neer gezet (de winkel waar je hem gekocht hebt?) en bevat vermoedelijk een backup van je originele PC. Degene die dat daar heeft neer gezet zal niet blij zijn als je dat weggooit :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zondag 22 mei 2005 @ 17:18:
Als je nou eens alle Internet Explorers afsluit - Mozille opent en in de adresbalk 'about:blank' intypt - dan neemt Mozilla ook 80% cpu in? :)
Ik heb het in explorer gedaan en de CPU gaat niet echt omhoog, naar zo'n 10% bij het openen

edit: Bij mozilla het zelfde

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 17:26 ]

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 19:57

neevedr

Dat was ik niet!

Wat betreft de antispyware tools, zorg dat ze up-to-date zijn en laat ze je HELE computer scannen, standaard staan ze op een snelle, en dus niet volledige, scan. Er wil dan nog wel eens wat blijven staan.

Die image map is inderdaad een copy van je harde schijf zoals hij was toen je de computer kocht en is nodig om deze ook weer in de orginele staat terug te zetten. Deze zou ik voorlopig niet verwijderen.

[ Voor 44% gewijzigd door neevedr op 22-05-2005 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
neevedr schreef op zondag 22 mei 2005 @ 17:25:
Wat betreft de antispyware tools, zorg dat ze up-to-date zijn en laat ze je HELE computer scannen, standaard staan ze op een snelle, en dus niet volledige, scan.
Ja ze zijn up to date, ik heb de laatste versies en updates vandaag gedownload, en heb de hele computer laten scannen. Duurde lang genoeg.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:00

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 17:24:
[...]

Ik heb het in explorer gedaan en de CPU gaat niet echt omhoog, naar zo'n 10% bij het openen

edit: Bij mozilla het zelfde
Dan zou de logische conclusie zijn dat het aan een bepaalde site ligt, of een bepaald soort sites. Enig idee of je toevallig op de momenten dat het probleem zich voordoet een specifieke site open hebt staan?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:16:
[...]

Dan zou de logische conclusie zijn dat het aan een bepaalde site ligt, of een bepaald soort sites. Enig idee of je toevallig op de momenten dat het probleem zich voordoet een specifieke site open hebt staan?
Nee hoor, Zit al langer met dit probleem, is bij IEDERE site die ik open.

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:28:
[...]

Nee hoor, Zit al langer met dit probleem, is bij IEDERE site die ik open.
behalve dus bij about:blank, mgoed dat zegt natuurlijk ook weinig. Heb je inmiddels al op virussen gescand? Of gekeken of het aan het feit ligt dat je compressie hebt ingeschakeld zoals elevator opmerkte?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dat je CPU eens op 90% piekt is niet zo'n ramp; en dat je computer soms vastloopt lijkt een algmeen probleem. Heb je dit probleem bij een schone installatie ook? Kan het niet veroorzaakt worden door allerlei vage tooltjes zoals CachemanXP? Het zou me niets verbazen als die je PC soms laten vastlopen :) Verder is dit je vierde topic over hetzelfde onderwerp; iets wat we niet zo heel erg waarderen; het is vaak handiger om een bestaand topic te laten heropenen :) Kon je hier niets mee? PMG FAQ
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 17:18:
Dat zijn alle 2 geen virusscanners... heb je geen norton, mcfee of kav draaien ?

[edit]
Aan je process list te zien niet iig.
navapsvc.exe? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

helemaal overheen gekeken. :o

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb die faq wel doorgelezen en de tips opgevolgd maar zonder resultaat.

(Opgelost)En mijn probleem van m'n harde schijf:

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelplaza.nl/123.GIF

Het probleem met m'n harde schijf heb ik opgelost door Partition Manager te downloaden.

Maar ik zit nog steeds met het probleem dat m'n pc traag is. Wanneer ik m'n geluidskaart uitschakel loopt ie niet meer vast. En als het probleem toch ligt aan te weinig geheugen ( nu 256MB) en ik dus extra geheugen erbij moet kopen, wat voor merk e.d moet ik dan kopen?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 11:06 ]

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als het aan je geluidskaart ligt dan zou ik de drivers daarvan eens opnieuw installeren ofzo, of die kaart testen in een andere pc. Als die er ook instabiel door wordt zou ook je geluidskaart brak kunnen zijn.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
IE zal wel zwaar vervuild zijn, post eens een Hijackthis log.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 12:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 20:07:
Maar ik zit nog steeds met het probleem dat m'n pc traag is. Wanneer ik m'n geluidskaart uitschakel loopt ie niet meer vast. En als het probleem toch ligt aan te weinig geheugen ( nu 256MB) en ik dus extra geheugen erbij moet kopen, wat voor merk e.d moet ik dan kopen?
Geluidskaart: Kun je driver updates vinden? hyperthreading uitschakelen?
Geheugen: google je moederbord eens en je ziet wat voor soort geheugen erin moet. (tenzij ik erover heen lees heb je je moderbord hier niet genoemd). neem anders de faq van PM&Geheugen hierover eens door.
spyware: neem de faq van B&V een sdoor en jaag je hijackthis.log ook eens door hijackthis.de om een startpunt te hebben.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:11:
[...]
Geluidskaart: Kun je driver updates vinden? hyperthreading uitschakelen?
Hoe doe je hypertreading uitschakelen?
edit: ik heb gekeken in de BIOS maar kan niet vinden waar ik dit moet uitschakelen
spyware: neem de faq van B&V een sdoor en jaag je hijackthis.log ook eens door hijackthis.de om een startpunt te hebben.
Nogmaals gecheckt maar zonder resultaat.

Nog enkele spec.
Windows xp prof. serv. pack 2
AMD ATHLON xp 1600+
256 mb geheugen
asus a7v266

Deze problemen zijn er icm met mijn PCI Wireless card voor draadloos internet. Ander draadloze kaart geprobeerd maar hetzelfde probleem, zonder deze kaart gaat alles goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 22:30 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 12:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:57:
[...]

Hoe doe je hypertreading uitschakelen?
edit: ik heb gekeken in de BIOS maar kan niet vinden waar ik dit moet uitschakelen
amd heeft geen hyperthreading... :+ was ook een wilde gok zonder specs. laat dus maar.

[...]
Deze problemen zijn er icm met mijn PCI Wireless card voor draadloos internet. Ander draadloze kaart geprobeerd maar hetzelfde probleem, zonder deze kaart gaat alles goed.
ALs je een probeelm hebt met je wireless kaart.....zou je dan niet specificeren wat voor kaart het is, en wat voor drivers je gebruikt? etc etc?

Geheugen , manual kun je hier: http://usa.asus.com/mb/socketa/a7v266-e/overview.htm downloaden. daar staat vast goedgekeurd geheugen bij. bij voorkeur zelfde soort geheugen als er al inzit.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
een gebruiker 'Windows XP' ? Hmm, da's een knappe vziw :)

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=23441473,noline]leuk_he schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:37[/message
ALs je een probeelm hebt met je wireless kaart.....zou je dan niet specificeren wat voor kaart het is, en wat voor drivers je gebruikt? etc etc?
Planet 802.11g wireless pci card

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:35

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 20:07:
Ja ik heb die faq wel doorgelezen en de tips opgevolgd maar zonder resultaat.

(Opgelost)En mijn probleem van m'n harde schijf:

[afbeelding]

Het probleem met m'n harde schijf heb ik opgelost door Partition Manager te downloaden.

Je schijf is blauw... heb je die gecomprimeerd? Dat zal ook eea kosten bij diskactiviteit.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Topicstarter
Je schijf is blauw
Ja, is gecomprimeerd. Maar dat lijkt me toch niet het probleem, of wel.

edit: Ik zal hem wel op normaal weer instellen. Maar dit station heb ik altijd gecomprimeerd gehad en de problemen zijn ontstaan NAdat ik een nieuwe pci wireless card heb gekocht.

Ik heb eerst een trust pci card gehad icm met een Planet Router, hiermee had ik problemen. Nu heb ik een Planet pci wireless card gekocht en nog steeds problemen (trager, vast lopen). Wat kan het zijn?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 10:09 ]

Pagina: 1