DFI LP NFII B doet endless boot loop??

Pagina: 1
Acties:

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
Hmmz gister op mijn Lanparty B bordje even de mem reepjes van een vriend van mij wezen testen.. Opn geef moment gingen we Trp 2 ipv 3 proberen... bij het booten gaf hij lelijke pipjes (dram error piepjes) dus cmos reset gedaan... Na de cmos reset deed hij vrij weinig meer... Hij blijft in een soort van never ending boot loop hangen met een periode van iets minder dan een seconde... Eerst brand alleen Diagnostic Led 1.. dan springt ie heel even naar 3 en dan meteen weer terug naar 1... Dit is zoiezo vreemd, want na led 1 hoort led 2 te gaan branden, dan 1 en 2 samen en dan pas led 3. Maar hij springt echt meteen over naar led 3 en meteen weer terug waarbij het hele gebeuren weer overnieuw begint... Diagnostic Led 3 aan betekent overigens: Initializing the FSB Frequency...

Ik heb echt alles gerpobeerd. CMOS reset.. COMS Batterijtje eruit.... Batterijtje en stekkers er hele nacht uit gehad maar hij doet nog steeds nix :'( Wie helpt mij?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 08:46
Ook al eens power supply afgezet, ins vasthouden, dan powersupply aan, dan computer aan (dus ins vasthouden tot je POST ziet) geprobeerd?

Vrees dat dat het niet zal doen, en dan vrees ik dat de conclusie moet zijn: bios gaar. Dus mss even bij DFI zelf een nieuw bios chippie vragen?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
bij deze geprobeerd en werkt helaas niet... heb inmiddels DFI Europe gemaild vooor een nieuw bios chippie

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:29
der zit toch dual bios op die DFI mobo's

kun je niet opstarten met de andere bios ? dacht dat je dat via een jumpertje kun instellen

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
Nee op DFI zit CMOS Reloaded... dit slaat je instellingen op en kun je na een coms reset keer op keer te voorschijn halen... Dual Bios zat volgens mij op Gigabyte bordjes