[XP] Vriend toegang geven op een eigen bureaublad*

Pagina: 1
Acties:

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:26
Een maat van mij heeft thuis een over ijverige pa, die alles wat maar met online gamen te maken heeft blokkeerd in hun router.

Nou bedacht ik mij dat hij via extern bureaublad wel gebruik kan maken van mijn pc... dit werkt prima natuurlijk en hij kan lekker zijn textbase wargames spelen.

maar nou mijn vraag:
als ik nou een extra gebruiker aanmaak, en hij logt onder die gebruiker in.. merk ik het dan niet meer?
hij gebruikt namelijk nu mijn account.

[ Voor 3% gewijzigd door Fatalharry op 22-05-2005 16:17 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Als hij dan inlogt met zijn eigen account, dan wordt jij uitgelogd van je eigen machine

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Shaka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-02 14:11
Je kan ook gewoon een proxy voor hem opzetten.
Of hem adviseren er eentje te gebruiken.

No way dat die router daar geavanceerd genoeg voor is om zomaar
even te blokken :) Of t moet een linux router zijn :)

Beetje creatief tunnelen kom je een heel eind

• Archie_T
  • Laatst online: 21:06
Er zijn hacks om vanaf SP2 met 2 users tegelijk in te loggen op een XP Prof bak, dat werk prima alleen moet je even wat DLL's vervangen en een registry key aanpassen wat info kan je vinden op www.google.com.

• Shaka
  • Laatst online: 01-02 14:11
Archie_T, wat is er dan zo anders aan SP2 dat dit mogelijk maakt?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Joery schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:29:
Archie_T, wat is er dan zo anders aan SP2 dat dit mogelijk maakt?
het was oorspronkelik de bedoeling van MS om het in XP sp2 mogelijk te maken om met meerdere users in te loggen (remote desktop dan he)

dit hebben ze er niet ingelaten, maar in een vroege BETA versie van dit SP zat wel een .dll welke kan gebruiken om het alsnog mogelijk te maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zwelgje op 22-05-2005 16:48 ]

A wise man's life is based around fuck you

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:52
Kijk hier voor de Windows XP Terminal Server patch. De patch is legaal, maar het tegelijkertijd gebruiken van Windows XP met meerdere gebruikers is in strijd met de licentie.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals hierboven vermeld is het niet de bedoeling, maar zou het met een beta van het service pack wel moeten kunnen. Je overtreedt hiermee wel de licentieovereenkomst natuurlijk. Een echt eigen bureaublad kan, maar daat zal je een serverversie van Windows voor moeten kopen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:46
wat is er dan aan de hand?
worden alle poorten geblokt omdat vaders bang is voor virussen, of het niet goed vind dat zijn zoon online gamed.

in het laatste geval heeft het imho niet veel zin om moeilijk te gaan doen want binnen de korste keren hebben ze weer ruzie daar..... :/

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:26
Die maat van mij is niet heel erg handig.. en ik heb niet veel tijd om het voor hem te fixen.
zijn pa blockt op 1 of andere manier alle websites waar hij meer dan 5 minuten per dag op komt.. om het maar ff radicaal te stellen.

De Terminal server Patch werkt als een zonnetje... ik snel klaar.. maat erg blij.
bedankt

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 12:11
Ik denk dat de oplossing ook niet direct in het Windows Operating System zit , maar meer in het Father Dictating System... Een goed gesprek met de beste man zal toch ook wonderen doen? Dan los je dit voorgoed op zonder rare omweggetjes....

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:51
Als je zelf ook een router hebt en geen webserver draait is het misschien wel een idee om in jouw router een NAT portmapping te maken van poort 80 extern naar poort 3389 intern naar jouw pc. Als zijn pappie dan de remote desktop wil blokkeren dmv de poort dicht te gooien kan hij niet meer internetten :P moet je wel inloggen in de mstsc client met ip-adres:poortnummer (bijvoorbeeld 1.2.3.4:80)

Maar ik denk dat een goed gesprek inderdaad beter is :)

[ Voor 8% gewijzigd door GH45T op 24-05-2005 15:13 ]

Pagina: 1