913n hapert met gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-08 10:15
hallo,

ik heb sinds vrijdag een nieuwe 913n die geheel dode pixel vrij is. Alle drivers geinstalleerd en het beeld ziet er echt super mooi uit _/-\o_ ...

Maar nu mijn probleem, zodra ik in een lege server zit dan is er niks aan de hand en ziet alles er mooi uit enz. maar zodra ik TDM ga spelen dan hapert die als een gek door alle actie, en kan zo echt niet raken :s:s

Ik speel het op 1280x1024 en heb een gemiddelde fps van 125 als het rustig is....

Wie kent dit probleem of weet hoe ik dit moet oplossen?

[edit]

Ik heb een ati 9800 videokaart, en heb pentium 4 2,4 met 512 geheugen.
Ik weet zelf niet hoe ik het probleem op moet lossen, want ik ben best een computer leek.

het rare ervan is ook, dat mijn broer dezelfde heeft en een slechtere computer maar bij hem loopt die wel goed :S...

alvast bedankt

corniels

[ Voor 22% gewijzigd door corniels op 22-05-2005 16:00 ]

dat was het dan weer voor deze post

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Geef eens veel meer informatie over de rest van je systeem, de drivers die je gebruikt en de dingen die je zelf al geprobeerd hebt, lijkt me stug dat dit aan het scherm ligt :)

• corniels
ok, heb me eerste post ff aangepast en thnx voor het verwelkomen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke drivers gebruik je voor je videokaart dan? Probeer daar ff andere voor, kans is best groot dat het daaraan ligt :)

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 20:57
Denk je echt zelf dat het aan het scherm ligt :? Ik denk eerder dat het aan je inet verbinding ligt, of aan je videokaart. Als je bro ook gelijktijdig aan het gamen is dan kan het maar zo zijn dat er geen internet verbinding meer overblijft waardoor je dus "lag" krijgt. Dit veroorzaak het schokken en waardoor je dus nix raakt.

Ik kan je verzekeren dat dit NIET aan het scherm ligt. Zoek het dus bij je internetverbinding of bij je videokaart (draai dus b.v. 3Dmark03 oid).

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:33
Probeer maar eens wat instellingen naar beneden te halen, behalve je resolutie. Waarschijnlijk gaat het dan beter. Ik denk dat je kaart het niet aan kan op 1280x1024.

• IJnte
jopie schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:25:
Probeer maar eens wat instellingen naar beneden te halen, behalve je resolutie. Waarschijnlijk gaat het dan beter. Ik denk dat je kaart het niet aan kan op 1280x1024.
Leuk dat ie dan zo'n mooie TFT gekocht heeft ;) Ik zou hem dan eerder aanraden een goedkope VID te kopen die beter is dan degene die die nu heeft. Natuurlijk moet hij eerst met de instellingen gaan klooien, want het is duidelijk een vid/inet prob.

@TS: Je moet even kijken of je met spellen ook in single player mode last hebt van dat schokkerige ;) Op deze manier kan je uitsluiten of het je Inet is of je vid ;)

offtopic:
Of hij moet zijn TFT willen verkopen, dan wil ik hem wel voor een schappelijk prijsje overnemen

• corniels
ja het heeft niet met mijn inet temaken, want mijn ping is constant 25 ...

ik heb gister mijn com geformatteerd en moest alle drivers enz weer installeren... dus k probeer nu ff een andere driver...

en wat kan het probleem zijn als die het dan nog doet? vid kaart kapot?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heb je wel je chipset drivers er op gezet ?, weet niet wat voor mobo je hebt maar bij de meeste is het wel nodig voor een goede performance

• corniels
hmz, heb echt de laatste drivers geinstalleerd, van ati is dat de catalyst blabla...

zal nu ff alle settings lager zetten, is kijken wat die dan doet.

• IJnte
corniels schreef op zondag 22 mei 2005 @ 17:04:
hmz, heb echt de laatste drivers geinstalleerd, van ati is dat de catalyst blabla...

zal nu ff alle settings lager zetten, is kijken wat die dan doet.
hehe :P dat is een aaname die veel mensen maken. Naast Ping is FPS op de server ook erg belangrijk! Als de server dus een slechte FPS heeft dan kan jij nog zo'n goede ping hebbben maar dan kan het schokken als een gek.

Heb je al geprobeerd in single player mode te spelen :? Zo ja, wat is daar het resultaat van :?

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik speel ook vaak racespellen en zie nooit geen rare dingen (ik heb ook deze TFT), kan wellicht door de traagheid van je videokaart komen, zet bv. vsync eens uit (mocht je die aan hebben staan).
En zoals eerder gezegd test eens wat meer B)

• corniels
hmz in SP doet die hetzelfde... als ik rustig in een auto'tje rijd is er niet aan de hand, maar zodra er meerdere mannetjes komen die gaan knallen gaat die stotteren.

wel is het zo dat ik dmw wat settings veranderen wel resultaat zie...

Hmz nu ben ik zo ver dat het zo goed als verdwenen is, nog ff meer prutsen en het is opgelost denk ik...BRB

[ Voor 20% gewijzigd door corniels op 22-05-2005 17:55 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

TDM wat is dat bedoel je soms DTM race driver of een spel op internet in Team Death Match mode?
maar goed, als er meerdere autotjes in beeld komen moet de video kaart meer doen en gaat hij dus schokken, ik denk dat het gewoon komt omdat je 3d kaart het niet meer trekt, schoef de instellingen dus wat terug

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• corniels
ik bdoelde dus TeamDeathmatch, maar heb idd al wat teruggeschroefd.... alles stond op high.. nu staat bijna alles op normal en loopt nu super !!!

bedankt voor jullie hulp

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Om even wat uit te sluiten, je had hiervoor een andere monitor toch? Had je dit probleem ook met die monitor :?

Verder lijkt het mij ook gewoon een performance probleem :)

• corniels
nope, ik had daar nooit probs mee en dat was een dell 20ms

en nu heb ik een 8ms dus ik dacht die moet sneller zijn, maar dat was die dus niet...en nu weer wel.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
corniels schreef op zondag 22 mei 2005 @ 18:24:
nope, ik had daar nooit probs mee en dat was een dell 20ms

en nu heb ik een 8ms dus ik dacht die moet sneller zijn, maar dat was die dus niet...en nu weer wel.
Dan toch maar refreshen voordat ik iets post :)

Mooi dat het weer werkt d:)b
Pagina: 1