Toon posts:

P4 met HT op moederbord zonder HT ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil via een Upgradeware socket 423-478 adapter een 2.8P4 cpu op mijn Asus P4T-F moederbord plaatsen. Kan ik hier een P4 processor met HT technologie op plaatsen? Ik begrijp dat de HT functie het niet doet, maar dat maakt mij niet uit. Het gaat mij erom dat de combinatie überhaupt werkt.

Bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er bestaat de kans dat je chipset niet overweg kan met de cpu (de core ervan) en hierdoor gewoon niet werkt.
Maarre, is een nieuw mobo geen oplossing?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat mobo is voor S423, dus ondersteunt alleen maar een FSB van 100 MHz QDR (==400). Die 2.8 gaat nooit op 2.8Ghz draaien. De prijs/prestatieverhouding van je upgrade is daarmee niet zo goed. Bovendien heb je eerlijk gezegd gewoon een outdated mobo (denk ook bijvoorbeeld aan de snelheid van je geheugen), geen converter die dat kan veranderen.

In het algemeen: Tenzij het een heel exotisch moederbord is, of een exotische combinatie van spullen loont het gewoon niet om een moederbord voor S423 uit te breiden met een socketconverter.

[ Voor 23% gewijzigd door Voutloos op 22-05-2005 15:56 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik wel, maar de vraag is of een HT cpu werkt op een niet-HT moederbord, zonder dat dat problemen oplevert.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:04:
Dat begrijp ik wel, maar de vraag is of een HT cpu werkt op een niet-HT moederbord, zonder dat dat problemen oplevert.
CPU kan werken, maar iig langzamer en zonder HT

Specs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

asfaloth_arwen schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:06:
[...]

CPU kan werken, maar iig langzamer en zonder HT
kan werken klinkt mij nog een beetje te overtuigend, ik zou zeggen zou kunnen werken maar het is onwaarschijnlijk.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:04:
Het probleem zit hem niet in HT, upgrade paden worden vooral beperkt door Core/Voltage/FSB verschillen.

Ik ga het je in ieder geval niet beloven. Ik kan zo gauw geen site over die adapter vinden welke een lijst met ondersteunde CPU's bevat.

Overigens heb je de vraag al eerder gesteld, zie ik net, en ik ga 100% mee met deze reactie:
BalusC schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:53:
Technisch zal het wel werken -mits het mobo een beetje fatsoenlijke stroomvoorziening heeft-. De CPU zal mogelijk ook niet correct worden herkend, maar dat doet niks af aan diens functioneren. Wel zal de Northwood@800 op de halve snelheid lopen, dan ga je qua performance achteruit. Ik raad je dan ook aan om wat door te sparen, zodat je een een leuk Socket478 of zelfs Socket775 moederbord kunt kopen in plaats van een socketconverter. Verkoop eventueel de mobo/CPU/RAM combo, zodat je wat meer bestedingsruimte hebt.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende:

Een Asus P4T-F met de intel 850 chipset en nu dus een P4 2.8Ghz met 400Mhz FSB. Deze processoren zijn zeldzaam, maar ik heb er een op de kop kunnen tikken. Deze heeft echter wel HT-technologie. Daarom dus de vraag.

Die processor heeft dus wel een 400Mhz FSB, dus kan hij toch ook op volle snelheid draaien?

Dit artikel heb ik nog kunnen vinden:

http://www6.tomshardware.com/howto/20030527/index.html

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:29:
Ik heb het volgende:

Een Asus P4T-F met de intel 850 chipset en nu dus een P4 2.8Ghz met 400Mhz FSB. Deze processoren zijn zeldzaam, maar ik heb er een op de kop kunnen tikken. Deze heeft echter wel HT-technologie. Daarom dus de vraag.

Die processor heeft dus wel een 400Mhz FSB, dus kan hij toch ook op volle snelheid draaien?

Dit artikel heb ik nog kunnen vinden:

http://www6.tomshardware.com/howto/20030527/index.html
Als je idd zo'n ding te pakken hebt zou het moeten werken. Gezien ze daarvoor speciaal gemaakt zijn.
Echter, volgens de BalusCsite zijn dat GEEN HT cpus.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze laatste reply, ik heb nog even goed gekeken en die processoren bestaan inderdaad niet.
Pagina: 1