Toon posts:

Hoge CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer loopt af en toe vast en is wat trager, misschien dat het komt door de veel te hoge CPU bij processen (crtl+alt+delete)

Bij het openen van een venster stijgt de cpu zo naar 80 a 95 % Dit is niet normaal lijkt me, toch??? hieronder een plaatje van taakbeheer, wanneer ik een venster open:

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelplaza.nl/taakbeheer.GIF

Onderstaande heb ik zelf al gedaan:
- Hitman pro gedraaid
- Online virus scan
- Op google en dit forum gezocht

Nog enkele spec.
Windows xp prof. serv. pack 2
AMD ATHLON xp 1600+
256 mb geheugen
asus a7v266

Nog iets via Belarc advisor, geeft hij aan bij processor:
1,07 gigahertz AMD Athlon XP

Klopt dit wel i.c.m. AMD ATHLON XP 1600+

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Ik begrijp het probleem niet, het lijkt me redelijk normaal daj deze CPU geen super prestaties meer levert. Doe anders eens enkele CPU gerelateerde benchmarks (SiSoft Sandra, CPU Mark, Everest,...en kijk (vergelijk) eens naar deze resultaten.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Frigolampje: Sinds wanneer voldoet een XP 1600+ niet maar aan de minimale eisen van Internet Explorer (met hopelijk een doorsnee website)?

Je geheugengebruik zit nu op 233MB, dus zodra je iets meer doet dan ten tijde van het screenshot ga je ook je virtuele geheugen gebruiken. Kijk eens bij tabblad Prestaties naar de veldjes over geheugengebruik.

{signature}

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Redelijk normaal dat een CPU als dit?? Volgens mij is het nog steeds een prima CPU hoor die Internet Explorer prima aan kan!

Het lijkt me er toch op dat iexplore.exe besmet is met een virus. Sluit al je vensters eens en kijk eens of hij er dan nog steeds tussen staat? Heb je dit probleem ook met andere processen? (bv Firefox?)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:52
Sowieso is je hoeveelheid geheugen mager, maar dat is niet de oorzaak, controleer eens op virussen en spyware!

Specs

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
XP Prof met 256 MB lijkt me ook een beetje mager, wellicht zal 256 MB geheugen erbij prikken de boel iets soepeler laten lopen...

Oeps, lekkere dubbelpost, leren lezen Pakman.....

[ Voor 21% gewijzigd door PAKMAN79 op 22-05-2005 15:26 ]

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me er toch op dat iexplore.exe besmet is met een virus. Sluit al je vensters eens en kijk eens of hij er dan nog steeds tussen staat?
Alle vensters gesloten en iexplorer.exxe is ook weg.

Overigens is mijn pc uitgenreid gecheckt op virussen, spyware e.d. dus dat kan het niet zijn.

Nog even een screenshot van mijn prestaties:

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelplaza.nl/taakbeheerprestaties.GIF

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Draai eens microsoft antispyware, die pikt soms dingen op die andere programma's niet vinden (omgekeerd ook, maar dat terzijde.)

Probeer ook een virus scan offline te draaien, dus een ginstalleerde virusscanner zoals norton/macaffee. Probeer windows eens in safemode.

Zet eens al die eyecandy van windows uit.

Verwijderd

Topicstarter
Zet eens al die eyecandy van windows uit.
Welke eyecandy?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
ik hen ook zon pc ghad, bijna dezelfde,alleen geen onboard video, en die draaide internet explorer perfect (een 333 met 128mb ram draait internet explorer en winxp perfect)

ik zou zo zeggen, kijk naar de temp van je processor , en verander de fsb naar stock, dus naar 133mhz , want nu staat ie op 100mhz in de bios 10.5x100 is 1050, of in jouw geval 1070, en 133x10,5 is 1400, en dat is de stock speed van een AMD athlon 1600+.

en wat er in jouw windows gebeurt is niet normaal, misschien is het tijd om je harde schijf eens te formatteren en een fresh install te doen ?

Out of the box? What box? There is no box.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Al dat blauwe gebeuren in windows. DAt wil bakken wel eens FLINK vertragen.

Verwijderd

Volgens mij hoort dit niet hier > software algemeen?

Iexplore.exe @ 99% = meestal spyware. Hijackthis geprobeerd?

Probeer firefox en kill alle iexplorer.exe processen.

en probeer dit...

The transitions and fades and other bells and whistles of the XP desktop can slow down the screen operations that draw your desktop and make your system feel sluggish. The simplest way to deal with this is to go Control Panel -> System -> Advanced -> Performance -> Settings -> Adjust for best performance. Enabling this setting basically replaces the default XP theme with the classic Windows 2000 theme by disabling all of XP's fancy visual effects.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 16:25 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Als een topic gesloten is door een mod is het NIET de bedoeling dat je het zonder overleg een paar dagen later nog een keer probeert.

Lees de sluitmessage van BalusC in je vorige topic door, deze vraag stel je (alweer) met de verkeerde informatie op de verkeerde plek:
BalusC in "Hoge CPU"

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.