3500+ 3700+ of toch maar een Prescottje...?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Topicstarter
Nochthans kies ik voor de 3700+ een zeer krachtige maar nog betaalbare processor. Vraag is dan neem je de oude 754 socket of de nieuwe 939 waarbij deze chip jammergenoeg moedwillig door AMD langzamer gemaakt is door de halvering van het cache! De 3500+ is ook nog niet helemaal uit beeld gezien weer het voordeel van dubbele doorvoer kanalen.........dit alles maakt het er niet gemakkelijker op!!??

Al het gezeur over processor temperatuur is niet belangrijk ik ga toch waterkoeling toepassen. Dit keer zal mijn voeding ook watergekoeld zijn.
Het systeem zal straks geen enkele ventilator hebben. Alles zal koelen via het passieve Cooling Super Tower in de vorm van een Autoradiateur.....simpel....goedkoop....en "Last but not least" zeer effectief.

Veel zal ook afhangen van de prijzen en ontwikkelingen van de randapparatuur. Wat the processorsockets betreft schijnt er alweer een nieuwe socket te zijn. Dus misschien is het in het geheel niet nodig om rekening te houden met de toekomst als het gaat om de keuze van een nieuwe processorsocket. Dit zal nog wel verder nader onderzocht moeten worden.

Wat ik voor het moederbord belangrijk vindt is de mogelijke Raid configuraties buite de 0 en 1....omdat ik toch van plan ben 5 te gaan draaien misschien of 0 plus 1 schijnt ook nog een aardige optie te zijn.

De branders van Nec bevalt mij goed en zijn ook goed getest dus zal ik een double layer brandertje erbij nemen.

Geluidskaart moet ik nog even kijken anders gewoon een Audigy 2 is mij wel goed bevallen qua geluid ......de software Suckzzz dus misschien toch eens even verder kijken wat er nog meer voor geluidskaarten te koop zijn ook met oog op mijn toekomstige plannen met het aansluiten van een keybord voor de MuziekFreakyOut Composing Solution......

Wat voor Beeldkaart? AGP of PCI-E ? ik nog geen flauw idee ? Alles wat ik nu voor rond de Euro 100 - 150 koop is beter als wat ik nu heb dus maak ik mij eerlijk gezegd geen zorgen.........Misschien een Matrox met aardige 3D maar met zeer goede 2D en multimonitor eigenschappen........De Nieuwste Matroxen geven op Twee beeldschermen hoge resoluties tegenwoordig.....duzz effe kijkuh..

ALS JULLIE NOG SUGGESTIES OF TIPS HEBBEN LAAT HET MIJ GRAAG WETEN!

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 16:16

Dentheman

Zie signature

Ik heb een vraag :)

wat ga je ermee doen :?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar net de vraag wat je wil gaan doen, bij videomontage is een prescott wel wat beter, maar ik zou persoonlijk voor een 3500 Venice core gaan. deze zijn qua prijs/kwaliteit gewoon de beste cpu's van dit moment. Uiteraard de S939 versie. Prik dit op een mooi A8N-Sli bordje en je systeem gaat nog jaren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zit ik verkeerd, of hebben ze net je topic gesloten en poot je hier net dezelfde topicstart neer? Of lees ik nu zo verkeerd? 7(8)7

Soit, omdat we constructief ingesteld zijn: je systeem zonder airflow laten draaien is niet te doen - hoe meer passieve koeling je hebt, hoe beter je moet zorgen dat er een deftige airflow in je kast is - want daar zorgen normaal actieve koelingen voor!

Dus zou ik toch op z'n minst een 120 mm fan aan je radiator hangen ofzo... Als je ziet wat voor een monsteroplossingen Zalman bedenkt om je pc te koelen, dan vraag ik me af waarom het gewone stervelingen met minder zou lukken...

[ Voor 66% gewijzigd door Borromini op 22-05-2005 14:35 . Reden: Think positive ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Lees dion_b in "Wat is het beste AMD 3500+ 3700+,Prescot..." in je vorige topic eens goed, dan weetje waarom deze ook dicht gaat. Zomaar een nieuw topic openen is niet de bedoeling: mail eerst even de moderator (dion_b in dit geval) en lees ook zijn sluitmessage eens goed door.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.