[XP] Partition Magic 8 Hardeschijven samenvoegen probleem*

Pagina: 1
Acties:

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Geachte tweakers,

Met PM 8.0 heb ik een aantal handelingen uitgevoerd. Mijn situatie voor deze handelingen waren:

1 hardeschijf 120 gigh verdeeld in 3 partities
- C:/ 10 gigh voor windows
- D:/ 55 gigh voor games
- E:/ Opslag muziek/software/whatevah

Aangezien ik 3 partities wat veel vond wilde ik wat gaan veranderen.
1 C vergroten met 10 gigh van schijf D
2 Schijf E samenvoegen met schijf D

Dit heb ik ook aangegeven in PM. Als eerste heb ik 10 gigh van D aan C gegeven. En daarna zonder eerste te restarten E aan D toegevoegd. (E werd een map op D).

Toen heb ik PM afgesloten waarna hij vroeg of ik de computer opnieuw wilde opstarten om de handelingen uit te voeren. dat heb ik gedaan. Deze werden toen ook uitgevoerd, maar helemaal aan het einde kreeg ik 2 foutmeldingen. De computer is hierna gerest en terug in windows kreeg ik nog een scherm van PM. Iets over het zetten van de Driveletters.

Windows vroeg alleen tegelijkertijd of ik de computer weer opnieuw wilde opstarten, aangezien de nieuwe instellingen een reboot nodig hadden. Dit heb ik toen eerst gedaan, zonder met de melding van PM verder te gaan.

Na die reboot kwam ik terug in windows. Schijf C is nu inderdaad 20 gigh. Maar schijf E bestaat nog, hoewel deze niet meer bereikbaar is. 'Volume dient eerst geformatteerd te worden'. Op schijf D staat echter wel een map 'E' waar eigenlijk alle bestanden van schijf E in hadden moeten staan. Dit is niet gebeurd. en schijf D is nog steeds 45 gigh.

Printscreens: (zit geen pass op, gewoon een enter)
1
2
3
4

Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen? Zou beetje jammer zijn als ik alle bestand op schijf E kwijt zou zijn...

mvg,

Maarten

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten L op 22-05-2005 14:26 ]

www.maartenlangelo.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt dmv een chkdsk proberen de data te controleren.
Meestal is het zo dat PM nogal ruk omgaat met data die nog op hdds staan, denk dat je de meeste ding kwijt bent.

enne, ik denk dat je even een gewone URL moet maken voor je pics, gezien linken naar een FTP niet kan werken.

• Maarten L
Terw_Dan schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:23:
Je kunt dmv een chkdsk proberen de data te controleren.
Meestal is het zo dat PM nogal ruk omgaat met data die nog op hdds staan, denk dat je de meeste ding kwijt bent.

enne, ik denk dat je even een gewone URL moet maken voor je pics, gezien linken naar een FTP niet kan werken.
Hoe kan ik een chkdsk uitvoeren?

www.maartenlangelo.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PM gaat inderdaad ranzig om met data verplaatsen als je PM in een draaiende install gebruikt.
Ik doe het liever vanuit een BartPE install waar PM in draait, en dan per handeling (dus niet 5 acties tegelijk).

Dat is tot nu toe nooit fout gegaan.

Overigens is BartPE verrekte handig als recovery tool, je hebt een andere PC dus ik zou je aanraden daar eens wat tijd in te steken om voor jezelf een ultimate recovery CD te maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maarten L schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:31:
[...]

Hoe kan ik een chkdsk uitvoeren?
cmd openen en hierin intikken
chkdsk X: /f

dan zal je pc waarschijnlijk vragen om opnieuw op te starten en beginnen met de chkdsk.

Maar maak eens gewoon http links van die plaatjes, nu moet ik inloggen op een FTP, das niet echt handig [img ]URL van plaatje[/] om plaatjes te kunnen linken.

Verwijderd

Je kan een chkdsk op meerdere manieren doen.
Je zou bijv. een windows cd'tje kunnen pakken en die erin stoppen, starten van CD en dan ipv ENTER te drukken voor installatie R drukken voor repair-console. Dan kom je dus in een soort console-schermpje en daar kun je chkdsk /? doen voor een lijstje met commands.

En btw, ik raad iedereen af om PM te gebruiken, heb het 1 keer gebruikt, 2 dagen bezig geweest om de harde schijf weer bruikbaar te maken en alle data weg.Dus gebasseerd op me eigen ervaringen zeg ik: NOOIT pm gebruiken :p

• Maarten L
ik probeer..

www.maartenlangelo.nl

• Maarten L
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:45:
Je kan een chkdsk op meerdere manieren doen.
Je zou bijv. een windows cd'tje kunnen pakken en die erin stoppen, starten van CD en dan ipv ENTER te drukken voor installatie R drukken voor repair-console. Dan kom je dus in een soort console-schermpje en daar kun je chkdsk /? doen voor een lijstje met commands.

En btw, ik raad iedereen af om PM te gebruiken, heb het 1 keer gebruikt, 2 dagen bezig geweest om de harde schijf weer bruikbaar te maken en alle data weg.Dus gebasseerd op me eigen ervaringen zeg ik: NOOIT pm gebruiken :p
Merci :P thanx voor de tip .. :) lol

www.maartenlangelo.nl

• Maarten L
chkdsk werkt niet. 'Het type bestandssysteem is RAW chkdsk is niet beschikbaar voor RAW stations.

geprobeerd in cmd

chkdsk E: /f

www.maartenlangelo.nl

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:45:
Dus dat weet je na 1x gebruik al?
Knap.

De keren dat ik met PM echt een probleem had was 1x met disk labels in /etc/fstab na een merge/move met ext3 (linux), en dat was met versie 6.

De andere was een brakke zwaar gefragmenteerde HDD met bad clusters.
Maarten L schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:50:
chkdsk werkt niet. 'Het type bestandssysteem is RAW chkdsk is niet beschikbaar voor RAW stations.

geprobeerd in cmd

chkdsk E: /f
Dan is je partitietabel verneukt en wordt de huidige partitie niet als NTFS herkend.
PTEDIT kan je gebruiken om de juiste partitietabel weer te labelen.

[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 22-05-2005 14:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ridcully
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 20:00
Wat je nog misschien kan gebruiken is een data recovery applicatie (als je uiteindelijk besluit de schijf te formatteren).
Het programma GetDataBack voor FAT/NTFS heeft mij een keer enorm geholpen toen ik ook zo'n geintje had (Een Hitachi disk onder windows 2000 crasht altijd bij mij). Je kan een gratis trial downloaden om te zien welke data je nog zou kunnen redden.
Er zijn dacht ik ook wel data recovery programma's die met een RAW partitie om ku nnen gaan, maar ik zou er geen kunnen noemen uit m'n hoofd

• Maarten L

www.maartenlangelo.nl

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet te snel opgeven:

http://www.z-a-recovery.com/checklist_2000_partboot.htm

Staat een en ander aan nuttige info in over partition labels voor NTFS.

wat ik al zei:
Dan is je partitietabel verneukt en wordt de huidige partitie niet als NTFS herkend.
PTEDIT kan je gebruiken om de juiste partitietabel weer te labelen.

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 22-05-2005 15:05 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk OS hebben we het over? Dan kan ik dit nog even in de titel zetten, zodat deze voldoet aan de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Maarten L
Windows XP Pro

ik heb een programma gevonden:

http://www.ontrack.com/easyrecoveryprofessional/

hier maar eens mee spelen..

en inderdaad het werkt. Punt is alleen dat alle file names verdwenen zijn.

file2344.mp3 < 8)7 Maar goed, de belangrijke bestanden er uitzoeken en die maar houden :P

[ Voor 42% gewijzigd door Maarten L op 23-05-2005 09:46 ]

www.maartenlangelo.nl

Pagina: 1