Toon posts:

Deskstar 40 Gb tikt, wordt niet herkent en lijkt dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen trof ik de PC van mijn vriendin aan in windows maar niets reageerde meer, harde schijf tikte en computer opnieuw opgestart.

Harde schijf wordt niet meer herkend ook niet in een andere PC. Nu lijkt het alsof de electronica stuk is, aangezien de HD niet wordt herkend.

Iemand ervaring met deze harde schijf? En deze elende? Dus niet herkend en continue tikken?

Gegevens zijn:
IBM deskstar 40 Gb model IC35L040AVER07-0 rev A03 productie DEC-2001

Zou het zin hebben om de electronica proberen te vervangen? Of is dit gewoon een hardware probleem waar de electronica geen effect op heeft?

Verwijderd

Schijf is dood. Koop een nieuwe.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
OM FAQ / Beleid gelezen?
Daar staat namelijk een boel nuttige informatie in :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja misschien iets te laat gezien. Ik heb net wat FAQ gelezen.. ben nu met IBM tool aan het proberen contact te zoeken met de drive.. Doel is natuurlijk om gegevens van de harde schijf af te halen. Er komt zowiezo een nieuwe harde schijf..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://faq.tweakers.net/om/hdd_invriezen/

ga dit eens proberen :D werkt op zich best goed :P

Verwijderd

Voodat hitachi inmenging had bij IBM waren die hdd's relatief snel gaar. Dus ik ga ervanuit dat deze het loodje heeft gelegd..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 18:03:
Voodat hitachi inmenging had bij IBM waren die hdd's relatief snel gaar. Dus ik ga ervanuit dat deze het loodje heeft gelegd..
Uhm, de IBM Deskstar 120GXP en 180GXP waren gewoon prima schijven, die echt niet vaker overleden dan schijven van elk ander merk. Alleen de Deskstar 75GXP en de 60GXP waren brak, hoewel aangetekend dient te worden dat alleen bij de 75GXP daar een mechanische fout voor was aan te wijzen (platters/spindels bleken niet berekend op 5 disks ipv. 3 wat het gebruikelijke maximum is).

De Deskstar 60GXP overleed volgens sommigen ook vaker dan het zou moeten, maar de pest met dat soort situaties is dat zodra een merk zo'n slechte naam heeft, iedereen ineens gaat roepen dat zijn kapotte 60GXP ook uit een 'slechte serie' of whatever komt, terwijl het in werkelijkheid nog gewoon binnen de statistische marges zou kunnen vallen (heb zelf drie IBMs gehad, alleen een 40 GB-Deskstar 60GXP overleed na 2 jaar en 8 maanden, verder nooit last mee gehad).

Maar wat daar ook van zij, deze schijf klinkt gewoon als kapot. En aangezien er geen garantie meer op zit, gewoon wegpleuren en een nieuwe kopen. Mijn Deskstar 60GXP was tussen het tikken en afslaan door af en toe nog wel te bereiken (althans, 2 van de 3 partities). Dus idd, invriezen, probeer 'm wat heen en weer te schudden (hielp bij mij om hem op zijn kant te laten draaien). En met wat mazzel kun je nog wat backups maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 19:42 ]

Pagina: 1