Toon posts:

oude pc hd in dual g5?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb m'n pc eigenlijk alleen aan staan om via netwerk mp3tjes te luisteren. Aangezien dat ding veel lawaai maakt heb ik 'm liever niet aan, dus wil die hd met mp3tjes in m'n nieuwe g5 plaatsen!

Is het gewoon plug en play, of moet ik nog ergens op letten voordat ik 'm overzet en m'n g5 opblaas? ;)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik zou het net iets anders aanpakken: bij de computerzaak om de hoek een usb HD case halen (kost een euro of 35) en de HD daarin vastschroeven.
USB HD aan je mac hangen en je kan luisteren.

Wat is het bestandssysteem van de HD?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Je G5 gebruikt sata schijven. als je ide schijven wilt inbouwen zul je een pci kaartje moeten kopen.

OS X leest trouwens standaard geen NTFS volumes. (Op sourceforge staat er wel een tool voor)

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Verwijderd

Topicstarter
-Rob- schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:33:
Ik zou het net iets anders aanpakken: bij de computerzaak om de hoek een usb HD case halen (kost een euro of 35) en de HD daarin vastschroeven.
USB HD aan je mac hangen en je kan luisteren.

Wat is het bestandssysteem van de HD?
Hmmm zou ik thuis even moeten nakijken... volgens mij fat32?

het is toch wel mogelijk om een 'gewone' hd in een mac te stoppen?

Wat is het voordeel van de usb hd case?

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:43:
[...]
Hmmm zou ik thuis even moeten nakijken... volgens mij fat32?

het is toch wel mogelijk om een 'gewone' hd in een mac te stoppen?

Wat is het voordeel van de usb hd case?
Zoals iemand anders ook al zei, je Mac maakt gebruik van SATA-schijven. Anders moet je een pci-IDE-controller toevoegen.

daarom is het makkelijker om een FW/USB-case te nemen, en kan je hem ook nog eens gebruiken bij andere systemen.

"Luie mensen worden ook moe!"

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Heb je eigenlijk wel op Apple's PowerMac G5 Specs pagina gekeken?
Daar staat namelijk gewoon dat de PowerMac gebruik maakt van SATA, dus als het een SATA disk is gaat dat gewoon werken. Is het een IDE harddisk, dan heb je een extra controller nodig, maar dan zou ik zelf voor de suggestie van -Rob- hierboven gaan: een externe Firewire of USB behuizing.

Voor een complete lijst met filesystems kun je op kernelthread kijken. Daar kun je lezen dat je met NTFS, FAT32 of ext2 geen problemen zult hebben op je Mac, hoewel schrijven naar NTFS volumes niet ondersteund is.

Omdat ik vind dat je zelf wel erg weinig moeite hebt gedaan (die filesystems pagina was de bovenste treffer bij [google=mac os x supported filesystems]) gaat dit topic nu op slot. Succes met sleutelen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.