[Access] 'Beschikbare velden' blijft leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben een erg vreemd en onbekend probleem tegen het lijf gelopen nu ik voor school rapporten en formulieren in Access moet maken. Ik heb een aantal tabellen gemaakt, en wil daar vervolgens een formulier uit genereren. Maar in de wizard formulieren blijft bij 'Beschikbare velden' het hele hokje leeg. Welke tabel ik ook selecteer, ik kan geen velden kiezen waaruit ik informatie wil gebruiken voor het formulier.

Diverse mogelijke oplossingen hebben niks opgeleverd. Dit probleem doet zich zowel op m'n workstation als op m'n laptop voor. Zowel met de nederlandstalige als engelstalige Access (2003). Ook een reparatie of herinstallatie maakte geen verschil. Een zelfde installatie op een andere Pc doet het wél. Aan de installatie kan het dus niet liggen. Maar waaraan dan wel? In de search kon ik niks vinden, via Google ook niet. Ik krijg ook geen foutmeldingscode oid, dus is het lastige specifieke informatie te vinden.

Office: Office 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
[edit] Laat maar, verkeerd gelezen :o

[ Voor 86% gewijzigd door Millennyum op 22-05-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Door zuiver toeval ben ik zelf achter de oorzaak gekomen; toen m'n Kaspersky 5.0 Pro ineens vastliep werkte 't wel weer gewoon. Op de een of andere manier blokte die dus de boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt aan de office guard instellingen, deze zijn standaard (erg) strict ingesteld.
Als je daar even naar kijkt moet het op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Misschien een goede tip om dat probleem eens hier te plaatsen.