[Asus A8V Deluxe]Onboard Netwerk dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 22:58
Mensen,

Na een hoop gezanik dat ik al gehad had met deze A8V Deluxe (het niet willen booten met ram in bank 1/2, geen dual channel enz enz) Zat ik eindelijk aan de windows setup, vlekkenloos verlopen verder maar toen: Ik zat in windows XP, video drivers geïnstalleerd, Geluidskaart drivers, en toen was het netwerk aan de beurt. Hij werd herkend door windows na het installeren van de drivers, ik rebooten, nieuw netwerk-device gevonden. IP adres geven, DNS/Gateway instellen en toen gebeurde het... Hij zei dat de netwerk stekker er niet in zit. Ik de stekker er een paar keer opnieuw erin gedaan, zonder resultaat. Ik die pc naar beneden gesleurd, aan een netwerk stekker gehangen waarvan ik 100% zeker weet dat hij het doet en ook toen riep hij nog steeds dat er niks in zat. Het gekke was, er brand ook geen enkel lampje achterop de netwerk-poort. Ik opnieuw de drivers installeren, zonder resultaat. Ik de "1394-adapter" geprobeerd (die standaard uit de windows installatie mee komt) maar ook geen resultaat. Ik heb toen de Virtual Cable tester van Marvell geprobeerd, en toen zei hij het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img31.echo.cx/img31/7778/untitled7om.th.jpg
Volgens hem deed dus maar de halve kabel het.

Ik heb hier op GoT gezocht, de manual doorgelezen, op Google rondgeneust en heb het niet kunnen vinden en vrees het ergste, dat de netwerk-poort gewoon niet lekker is..

Iemand?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-05 21:30
Mmm als je al zoveel problemen hebt gehad met je bord, dan zou het best wel eens een DOA kunnen zijn. Of jij moet natuurlijk een hoop foutjes hebben gemaakt;) Ik denk dat zo'n virtuele kabeltester niet echt super betrouwbaar is tbh. Je kabel heb je dus al eens getest:? Je moet echt even uitsluiten of het je kabel is, of je mobo. Gebruik dus die kabel ook op een andere pc en kijk even of de connectors goed aangesloten zitten. Maak je gebruik van een Hub/Switch :? Vertel even wat meer over je netwerkomgeving.

Gebruik ook even de search en Google om te kijken of meer mensen dat probleem hebben gehad.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-05 10:44
Heb je geen loopback-adapter, of kun je daar niet aan komen?
Makkelijkste manier om je poort uit te sluiten.....

• stevenP
IJnte schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:07:
Mmm als je al zoveel problemen hebt gehad met je bord, dan zou het best wel eens een DOA kunnen zijn. Of jij moet natuurlijk een hoop foutjes hebben gemaakt;) Ik denk dat zo'n virtuele kabeltester niet echt super betrouwbaar is tbh. Je kabel heb je dus al eens getest:? Je moet echt even uitsluiten of het je kabel is, of je mobo. Gebruik dus die kabel ook op een andere pc en kijk even of de connectors goed aangesloten zitten. Maak je gebruik van een Hub/Switch :? Vertel even wat meer over je netwerkomgeving.

Gebruik ook even de search en Google om te kijken of meer mensen dat probleem hebben gehad.
Ehm, die kabel die zit 24/7 aan een andere pc die ook altijd vanaf het netwerk begaanbaar is en op internet zit. De kabel boven heeft het ook altijd goed gedaan (dit is een upgrade van een p4 naar dit met S939 en een 3200+)

Boven zit je direct op de router (Speedtouch 510 Multi user) en die kabel heb ik drstraks met een laptop getest, geen problemen. Beneden zit je via een switch (8 poorten, waarvan er 6 standaard in gebruik zijn) die het ook altijd al prima heeft gedaan.

Een loopback-adapter? Ken ik niet :9 Dus nee, die heb ik ook niet ;) En ik denk dat ik daar ook niet 123 aan kan komen!

//edit: Die andere problemen hebben een hele hoop mensen, probeer maar eens een search ;)

[ Voor 4% gewijzigd door stevenP op 22-05-2005 13:33 ]

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 05:33
Het probleem komt me bekend voor, overigens heb ik er geen oplossing voor.
Heb er gewoon een pci kaartje ingedaan, dat werkt veel beter dan die brakke onboard lan.
De andere problemen komen me ook bekend voor, wil bij jou toevallig het ram ook niet op 400mhz?

• stevenP
Sphere- schreef op zondag 22 mei 2005 @ 20:49:
Het probleem komt me bekend voor, overigens heb ik er geen oplossing voor.
Heb er gewoon een pci kaartje ingedaan, dat werkt veel beter dan die brakke onboard lan.
De andere problemen komen me ook bekend voor, wil bij jou toevallig het ram ook niet op 400mhz?
Ja, dat is nou niet een oplossing he... :+ Ik ga morgen wel eens opnemen met de vrienden van Azerty, kijken wat die ervan zeggen!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Hier ook een geval onbourd defect, demonteren en omruilen was meer werk dan losse kaart

enige verdere problemen die ik heb gehad was met een GF 6200, wilde niet met de 2 raid controllers samenwerken, alleen met de laatste beta bios (1012 geloof ik), daarna nog problemen, nu GF6600 zonder problemen.

Met ram geen problemen gehad (2x256 corsair + 2x 512 corsair XMS 3200)

[ Voor 63% gewijzigd door vierkant228 op 22-05-2005 22:17 ]

• stevenP
Vierkant228 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:14:
Hier ook een geval onbourd defect, demonteren en omruilen was meer werk dan losse kaart

enige verdere problemen die ik heb gehad was met een GF 6200, wilde niet met de 2 raid controllers samenwerken, alleen met de laatste beta bios (1012 geloof ik), daarna nog problemen, nu GF6600 zonder problemen.

Met ram geen problemen gehad (2x256 corsair + 2x 512 corsair XMS 3200)
Dat is waar, het is meer moeite ja... Maar toch, als ik betaald heb voor een product dan wil het hebben ook!

2 raid controllers? je kan er gewoon 1 uit zetten in de bios hoor ;)

Ja ik heb dus ook cmx1024-3200c2 (dus ook 2x512 xms corsair) en daar had ik wel problemen mee, waarscheinlijk omdat jij 4 plankjes hebt, en dus niet alleen de eerste 2 banken bezet hebt ;)

• stevenP
Vanavond ga ik eens proberen met een los pci-kaartje, kijken wat hij daar van zegt.

Verder iemand iets van tips?

//edit:
Net een RMA aangevraagd @ Azerty, als het goed is heb ik met een week een nieuwe plank :)

[ Voor 31% gewijzigd door stevenP op 24-05-2005 16:35 ]

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-05 22:27

Flo

hey weet dat ik hier nogal laat post maar heeft een nieuwe plank geholpen? Mijn onboard lan doet t namelijk ook niet. Geeft ook aan dat de netwerkkabel niet is aangesloten.

• stevenP
Ja nou, hij is dus doorgetest door de winkel van aankoop (azerty) en daar hebben ze 250mb ofzo overgehaald, niks aan het handje dus :r Ik ga nog eens vogelen eraan, ik geef wel updatje ofzo!

• Flo

Flo

nah lekker zeg.

volgens de verkoper stond er geen spanning op het onboard lan. Maar als mijn pc tijdje heeft uitgestaan gaat 1 ledje of beide ledjes van de onboard lan branden.
Start ik dan de pc dan gaan de ledjes uit tijdens het booten.

ik wacht met smart op je update :)

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:28

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ok... even een megakick, maar heb je dit probleem nog op kunnen lossen?
Ik hbe hier nu namelijk een PC staan met hetzelfde mobo en exact dezelfde problemen... alleen deze wil zelfs een losse NIC niet slikken... als ik die er in druk geeft ie alsnog aan dat de netwerkkabel niet aangesloten is ...

:/ :(

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
AngelDust schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:19:
Ik hbe hier nu namelijk een PC staan met hetzelfde mobo en exact dezelfde problemen... alleen deze wil zelfs een losse NIC niet slikken... als ik die er in druk geeft ie alsnog aan dat de netwerkkabel niet aangesloten is ...

wat ik altijd deed bij nics (zowel onboard als PCI / ISA ) als ze wel gedetecteerd werden maar gewoon keihard weigerde een link te maken, was gewoon de PC stroomloos zetten door de stekker dr uit te trekken, en daarna werkten ze spontaan weer :?

(zowel met SIS900, Realtek en 3com gehad)

404 Signature not found

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43

Misschien kun je de PC een keertje opstarten met een Knoppix of andere LiveCD.
Als er dan wel een netwerkverbinding kan worden gemaakt, is je Windows installatie gewoon rot. Gezien het feit dat zowel een losse nic als de onboard NIC dezelfde problemen geven, sluit in mijn optiek hardware problemen uit in eerste instantie.

• Flo

Flo

Heeft die losse NIC een eigen bootchip? Ik wou er dus een intel 1000GT indoen, werkte mooi niet. Zit nu met een Sweex realtek kaartje op Gbit.
Heb toen Asus gemailt en dit is het antwoord:
sir ,because bios can not shadow so much bootable rom ,

you lose the Promise detection on start .But ,although without Promise screen ,

you should can use the disk on Promise controller, right ?

i suggest you ,if your new lan card has bootrom chip ,

you can remove it from the card ,i think maybe you will se the Promise detection screen .
A8V deluxe bios snapt dus blijkbaar niet zoveel bootable rom. Aangezien VIA RAID en Promise RAID controller bootable zijn snapt ie de intel NIC boot niet meer en gaat de promise controller uit in mijn geval. Misschien gaat bij jou de Promise controller voor de NIC

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
BredeP schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:59:
[...]

Misschien kun je de PC een keertje opstarten met een Knoppix of andere LiveCD.
Als er dan wel een netwerkverbinding kan worden gemaakt, is je Windows installatie gewoon rot. Gezien het feit dat zowel een losse nic als de onboard NIC dezelfde problemen geven, sluit in mijn optiek hardware problemen uit in eerste instantie.
als de nic zelf ook niet dmv ledjes ( die aangaan ) aangeeft dat er link is heeft t niks met je OS te maken?

404 Signature not found

• stevenP
Klopt, ik heb heel lang met dit probleem gezeten ja.. Ik weet niet 123 meer hoe ik het opgelost heb, ik ga eens even zoeken of ik nog ergens wat kan vinden.. *het was aan de pc van m'n broer* dus ik ga dit weekend ofzo wel even kijken voor jullie qua hardware, drivers etc!

Pagina: 1