Toon posts:

OfficeXP functies geblokkeerd, en installatie cd werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
sinds kort heeft ieder programma in office(word, excel, outlook, powerpoint, acces) zichezelf geblokkerd. ik kan alleen bestanden lezen, en niks opslaan, wijzigen of aanmaken. ik heb al gelezen dat je je dan opnieuw moet regeistreren, tenmmninste dat staat in het sticky topic van dit forum. als ik een van de vensters open komt er een melding:

microsoft office xp proffesional heeft een belangerijke wijzinging innde systeem configuratie gevonden. als u wilt dat microsoft ioffice xp proffesional goed blijft werken en om een overgang naar een modus met verminderde funcotionaliteit te vermijden, dient u het product opnieuw te activeren. bla bla bla

ik moet de office cd er in doen. owke dat doe ik. dan gaat die zoeken naar het bestand PRO.MSI . die kan die niet vinden op de cd. logisch, want daar staat alleen het bestand PRORET.MSI op.

zo kom ik dus niet verder, en blijven alle functies geblokkeerd. iemand een oplossing?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Blijkbaar heb je een andere CD gebruikt voor de installatie dan dat je nu hebt. Het PRO.MSI bestand staat namelijk op de gewone Office cd. PRORET.MSI is een retail versie.
In elk geval heb je blijkbaar een grote wijziging gemaakt in je PC (nieuwe videokaart? mobo? cpu?) waardoor Office om een nieuwe activatie vraagt.
Snor je installatie cd op en probeer het dan nog eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 22-05-2005 12:25 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt. andere cd gebruikt. de originele cd moet ik nog ergens kunnen vinden. ik heb een nieuwe ata controller van promise er in gedaan. is dat het dan?

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:32:
ja klopt. andere cd gebruikt. de originele cd moet ik nog ergens kunnen vinden. ik heb een nieuwe ata controller van promise er in gedaan. is dat het dan?
Ja, dat zal het wel zijn. Ik had gisteren dezelfde ongein toen ik een versleten dvd-speler verving door een NEC-3540 brander. Kon ik op zoek naar de Office cd :(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals in de Officesuites en -software - FAQ is het opnieuw activeren van Office dan noodzakelijk. De cd heb je zeker nodig :) Volgens http://support.microsoft.com/?id=290134 heb je als er om pro.msi wordt gevraagd met een Enterprise cd geinstalleerd. Die zijn de enige die pro.msi zonder toevoeging kennen :P Heb je Office al eens helemaal verwijderd, incluis opruimen van het register, en toen met je eigen cd opnieuw geinstalleerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters