Toon posts:

[XP] Corrupte XP, bestanden benaderen vanaf andere install?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 harde schijven, van 2 verschillende pc's.
Van 1 van de schijven is Windows corrupt, en deze wil met geen mogelijkheid opstarten.
Nu had ik zo gedacht, als ik nu de schijf met de corrupte Windows installatie in een andere PC als slave zet. Kan ik dat bij die bestanden? En hoe werkt dat dan met die 2 Windows (XP Pro SP2) installaties.

Ik kan de bestanden van de kapotte schijf kwijt op een externe harde schijf, is dit een goede manier?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wat wil je nou? Wil je die corrupte Windows installatie weer booten (topictitel) of wil je gewoon de bestanden redden?
Voor dat laatste heb je die Windows installatie niet meer nodig, dat kan net zo goed vanuit een andere installatie :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als de windows installatie corrupt is, dan is je windows ook stuk.

Als je hem eventueel wel overzet, moet je de boot.ini veranderen van de werkende xp installatie.
Zo, zou je hem misschien nog kunnen redden.

Kijk hier nog eventueel tussen om je data terug te halen/ backuppen:
Een paar handige freeware tooltjes

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2005 12:23 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:21:
Wat wil je nou? Wil je die corrupte Windows installatie weer booten (topictitel) of wil je gewoon de bestanden redden? Voor dat laatste heb je die Windows installatie niet meer nodig, dat kan net zo goed vanuit een andere installatie :)
Topic titel is idd beetje vaag, geef ik toe, ik wil 2 HDD's aansluiten en de werkende Windows booten. Kan ik dan bij de bestanden van de andere PC?
outerspace schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:22:
Als de windows installatie corrupt is, dan is je windows ook stuk.

Als je hem eventueel wel overzet, moet je de boot.ini veranderen van de werkende xp installatie.
Zo, zou je hem misschien nog kunnen redden.

Kijk hier nog eventueel tussen om je data terug te halen/ backuppen:
Een paar handige freeware tooltjes
Wat moet ik waarnaa overzetten :? ?
Ik had al ontdekt dat ik de boot.ini moest aanpassen.

Voor de werkende schijf is die nu:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Moet die iets zoals dit worden als ik een 2e schijfaansluit?
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(1)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:22

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:38:
[...]
Topic titel is idd beetje vaag, geef ik toe, ik wil 2 HDD's aansluiten en de werkende Windows booten. Kan ik dan bij de bestanden van de andere PC?
[...]
Ja, dan open je de d: en zoek je je bestanden..... Eventueel nog de rechten overnemen en gaan met die banaan.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Je hangt de schijf met de corrupte windows gewoon als slave bij je schijf met de werkende windows, en vervolgens selecteer je in je bios dat je van die goede schijf wilt opstarten (staat waarschijnlijk al goed). Als het goed is herkent windows dan automatisch de 2e schijf, en kun je je bestanden eraf halen. Vervolgens de corrupte schijf formateren, en windows weer opnieuw installeren...

Is dit wat je bedoelt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:45:
Je hangt de schijf met de corrupte windows gewoon als slave bij je schijf met de werkende windows, en vervolgens selecteer je in je bios dat je van die goede schijf wilt opstarten (staat waarschijnlijk al goed). Als het goed is herkend windows dan automatisch de 2e schijf, en kun je je bestanden eraf halen. Vervolgens de corrupte schijf formateren, en windows weer opnieuw installeren...

Is dit wat je bedoelt?
ja! :D
ik zal het eens proberen.
dank voor de hulp :]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Van de boot.ini moet je in ieder geval afblijven, je wil namelijk niet booten, maar gewoon je bestanden bereiken en dat kan met de normale installatie die al draait.
Volg voor de rest de punten die Power Pinguin noemt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit, "Duel boot WinXP" zegt helemaal nies over je probleme natuurlijk ;)
Pagina: 1