Laptop wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02-2025
Ik heb hier een Acer Ferrari 3200, die wil sinds vanmorgen niet meer opstarten. Met de powerknop indrukken gaat het indicator lampje van de batterij knipperen en er gebeurt niks. Ik heb de laptop aan het stroomnet aangesloten -> indicator lampje gaat niet branden. Accu heb ik er een keer uit en weer ingedaan -> geen effect. Ook om de laptop zonder accu aan het stroomnet te hangen had geen effect. De laptop doet echt helemaal niks.
Het boekje wat bij de laptop geleverd kan mij geen antwoord op mijn probleem geven.

Acer Ferrari 3200

Accu is van SMP, serienummer SQU-202 (Li-ion, 14,8V 4400mAh)
Laptop is ca 10 maanden oud.

Is de accu dood? Of kunnen er andere componenten kapot zijn?

Bedank alvast voor reacties

Verwijderd

Moederbord, cpu, geheugen, voeding, eigenlijk kan alles kapot zijn. dat is altijd het lastige bij een laptop dat je niet zoveel 'zelf' kan vervangen. 10 maanden oud dan heb je waarschijnlijk nog garantie ...

Verwijderd

met stom^

enige wat je zelf kunt doen is geheugen omwisselen , zonder accu/pcmia zut proberen, HDD verwisselen en op een externe monitor aansluiten. Veder kan je d'r weinig aan doen
Maar lijkt mij zo een kapot moederboard (of in ieder geval het power gedeelte).
Gewoon garantie claimen en niet zelf gaan zitten rommelen :)

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 13:47

charlie

?*?

waarschijnlijk is je voeding gewoon defect en je accu leeg.

• T4F.nl_Muad
even een update:

vriend van mij bleek een adapter te hebben met een zelfde connector. Laptop loopt nu weer prima.....

conclusie: pech dat en accu leeg was en adapter kapot is :( Nu nog een nieuwe adapter kopen. Heb al een beetje op internet lopen zoeken, die krengen schele echt veel in prijs. Ene shop liggen ze voor 130 euro, ergens anders voor 30! Maarja, bij die laatste waren ze niet meer op voorraad |:(

Iig thx voor alle posts!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Een laptop van 10 maanden oud heeft toch zeker wel garantie?
Gewoon een nieuwe adapter bij Acer claimen, je hebt er toch recht op?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• T4F.nl_Muad
Niet dus. Was er ook verbaast over, maar op sommige onderdelen is er slechts 6 maanden garantie. Helaas valt de AC-adapter er ook onder. Kan het natuurlijk altijd proberen, die dingen mogen toch niet zomaar kapot gaan? Niet geschoten is altijd mis.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Hier in nederland krijg je op alle onderdelen gewoon 2 jaar garantie hoor, de verkoper is verplicht je garantie te geven.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1