Chello disconnects met P2P / BitTorrent Cliënts

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10-2025
Hoi,

Ik heb hier met mijn Chello Classic verbinding (en een vriend van mij ook) disconnects als ik Azureus (BitTorrent cliënt) aan heb staan... Die vriend gebruik Emule en hij heeft het dus ook. We hebben overgens dezelfde router namelijk de Draytek Vigor 2900. Ik weet alleen niet of meer mensen dit hebben, of het aan de router ligt of aan de chello verbindig. Weten jullie of dit aan Chello ligt, of aan de router? Het is namelijk über irritant.

Gr,
Daan

I cna tpye 300 worsd pre minute

Verwijderd

Mijn hardwarerouter crasht om de zoveel tijd, hoe komt dit?

Wanneer je router crasht dan komt dit over het algemeen door een overdaad aan connecties die worden aangemaakt door veel Peer-To-Peer (P2P) applicaties zoals bijvoorbeeld Bittorrent, DC++ of Emule. Elke connectie die de software maakt moet de router bijhouden in zijn NAT-tabel en dat kost geheugen. Wanneer een router teveel connecties in zijn geheugen krijgt, dan zal het geheugen vollopen (een hardware router heeft geen swap-space om dingen naar weg te schrijven) en zal de router crashen.

Dit kan opgelost worden door het aantal connecties wat de software maximaal aanmaakt te verlagen. Tegenwoordig kunnen de meeste consumentenrouters maximaal ~800 connecties aan, maar de iets oudere modellen kunnen er vaak maximaal ~400 of zelfs minder aan. Een andere oplossing is het gebruik van een softwarematige router zoals bijvoorbeeld M0n0wall, Freesco, Windows ICS, etc. Een pc heeft over het algemeen meer geheugen dan een standaard consumentenrouter waardoor deze niet zo snel crasht.
Vrijwel 100% zeker aan je router :)

Verwijderd

Neem FAQ - Network Troubleshooting eens door hierover. Graag voortaan even de FAQs e.d. doorbladeren.

Dit topic is gesloten.