Toon posts:

[Flash mx 2004] XHTML in dynamic textfield

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik laad een XML file in en wil deze weergeven in een dynamic textfield.
In deze XML file staat ook XHTML en deze tags (bv. <br />) worden niet goed weergegeven.

Is er iets wat ik er aan kan doen dat het wel goed weergegeven wordt?
Of moet ik een eigen string filter functie bouwen (wat me erg onlogisch lijkt, want daar zullen ze toch wel rekening mee gehouden hebben)??

Ik kan hier gek genoeg niks over vinden, lijkt me dat meer mensen met dit probleem zitten...

BTW ik kan niks aan het XML bestand veranderen.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

er is maar een heel beperkt aantal HTML tags die je kunt gebruiken in flash en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of <br><br /> uberhaupt mag (<br> mag wel).

Verder moet je dus zorgen dat je textfield op html staat (textfield.htmltext) en dat je begint met een html tag (dat klinkt raar maar soms geeft ie anders niks weer)

Als je wat code kunt posten (bijvoorbeeld de opmaak van je XML bestand) kan ik er wat zinnigers over zeggen

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
wat je zegt klopt allemaal en <br /> staat er idd niet bij.
Maar dat houdt in dat je dat dus zelf in moet bouwen.

Die gasten die Flash maken zullen toch ook wel begrijpen dat als je <br> toestaat, <br /> ook moet toestaan? Helemaal als ze zo XML gericht zijn.

Verwijderd

Vlgns mij heeft het niet veel zin om die "gasten die Flash maken" de les te lezen. Er zijn idd maar een beperkt aantal HTML tags te gebruiken, en die staan netjes vermeld in je ActionScript Reference Guide. Dus deze even doorlezen en ermee leven, totdat een nieuwe versie uitkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Toch vind ik het slordig.
Je betaald rond de €700,- voor het pakket en dan verwacht ik dat er met zoiets wel rekening gehouden wordt.

Maarjah je kan idd niet alles hebben. Tís gelukkig ook geen groot probleem ;)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-05 11:11

alienfruit

the alien you never expected

Hoezo? Flash is toch XHTML niet of er een onderdeel van.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

in de Action Script reference guide staat dan ook:
remember that flash isn't a web browser, there are some elements that are supported though
je mag dus blij zijn dat er iets is, want eigenlijk behoor je het met TextFormat te doen. En flash is XML gericht, maar dat gaat over het doorgeven van grote hoeveelheden data binnen de flash plugin en het gebruik er van. XML is iets anders dan HTML :X O-)

Je orienteerd je dus eerst ALVORENS je 700 dollar uitgeeft aan een pakket, en je gaat niet klagen omdat je toevallig iets wil waar de ontwikkel omgeving niet voor bedoeld is.

offtopic:
don't ask what the software can do for you, but ask what you can do with the software ;)

[ Voor 29% gewijzigd door XangadiX op 23-05-2005 18:29 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

^^ en trouwens, je betaald maar 528 EU voor de MX 2004 versie ;)
Pagina: 1