Toon posts:

Onderdeel (cond) mist op R9600 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Radeon 9600 PRO van madview die een onderdeeltje mist :|

Ik deed vanochtend mijn kast open om de IDE kabels te vervangen met rounded kabels en deed dus een leuke ontdekking. Er lag een condensator (3K VE 470 16V) op de bodem. Dus ik heb lopen zoeken en kwam tot ontdekking dat mijn videokaart precies dezelfde gebruikt en er 1 mist. Deze is er dus gewoon vanaf gevallen en aan de plek te zien waar hij vast zat ziet het soldeerwerk er slecht uit :+

Ik heb geen soldeer apparaten hier liggen, dus kan het niet handmatig fixxen.

Kan de kaart ook zonder werken? (ok, domme vraag misschien) want ik heb hem nog niet aangehad.

Als ik hem toch eraan mot solderen, hoe kan ik dat het beste doen (0.00% ervaring met solderen)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:08:
Ik heb hier een Radeon 9600 PRO van madview die een onderdeeltje mist :|

Ik deed vanochtend mijn kast open om de IDE kabels te vervangen met rounded kabels en deed dus een leuke ontdekking. Er lag een condensator (3K VE 470 16V) op de bodem. Dus ik heb lopen zoeken en kwam tot ontdekking dat mijn videokaart precies dezelfde gebruikt en er 1 mist. Deze is er dus gewoon vanaf gevallen en aan de plek te zien waar hij vast zat ziet het soldeerwerk er slecht uit :+

Ik heb geen soldeer apparaten hier liggen, dus kan het niet handmatig fixxen.

Kan de kaart ook zonder werken? (ok, domme vraag misschien) want ik heb hem nog niet aangehad.

Als ik hem toch eraan mot solderen, hoe kan ik dat het beste doen (0.00% ervaring met solderen)
1 tip alvast: pak een oud apparaat of een oude insteekkaart (isa modem, geluidskaart, whatever) en probeer eerst daar een beetje mee te solderen.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
Ej, bedankt voor de tip :) Heeft zeker gewerkt!

Kheb op mijn oude geforce ff wat zitten solderen... De eerste probeersels waren echt super prut :O
maar de condensator(?) zit weer goed op mijn radeon :)

Kheb eerst op beide pinnetjes wat tin gedaan, en daarna wat tin op de kaart zelf (Waar hij zat), dan heb ik hem er scheef opgeduwd en beide "hoopjes" tin verwarmd. Ik hoop dat hij nu alleen goed vast zit, ik heb er een beetje tegen aan getikt enzo, hij bleef zitten, maar nu moet hij weer full-time ondersteboven hangen :)

Err, het ziet er alleen voor geen meter uit want hij steekt nu zelfs boven de vga heatsink uit (zo hoge hoopjes tin gemaakt :+ )