Toon posts:

NIC = NIKS. Vaag netwerk probleem :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik heb een heel vaag netwerk probleem.. Het betreft hier een Realtek 8029 PCI Ethernet Adapter.

Af en toe (nouja, meestal) doet hij het gewoon niet. Als ik internet op wil ofzow dan lijkt het net of er geen internet is, dus ik naar beneden om te kijken of de vuurmuur draaid, en of er beneden internet is, en dan is er wel internet!

Boven dus niet!

De kabel zit er goed in, geen conflicten te zien. Als ie het doet, doet ie het ook goed.

Maar meestal is het dus ruk.

Wat kan ik hieraan doen? Ander nicje kopen?

Verwijderd

Kun je die kaart van beneden omwisselen met die van boven?
Zo kun je zien aan welke van de 2 kaarten het fout zit.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kan je duplex mode van beide kaartjes eens vastzetten. bijv allebij op half duplex.
staat in de eigenschappen van je NIC in je netwerkconfiguratiescherm.

Verwijderd

Kijk ook even of de bios van je NICjuh goed is ingesteld. Heb een soortgelijk probleem gehad met een realtek. |:(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem omgeruild, en nu doet ie het helemaal ok..

tis dus een brakke netwerk kaart, ik ga zo ff een nieuwe kopen

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
dat is gewoon zo met realtekjes... ze zijn vaak gewoon kapot als iets niet werkt. maar ik heb zelf gelukkig nog nooit gahad dat er 1 kapot was toen ik hem al een tijdje gebruikte.

als zon realtek het eenmaal doet is hij best stabiel,snel en nieteens zo vreselijk cpu-belastend.

• Biebel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-12-2025

Biebel

BY IKKE

koop dat ook geen realtek ;);););)

Biebel is not just a nick, It's my alter ego...

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:30
ik hep ook zoeentje als barracuda, en ik moet zeggen dat drivers ook belangrijk zijn, ik heb de officiele van www.realtek.com.tw van 3-2-2000 op beide pc's en nu werkt t allemaal. (BNC kabels zijn ook uit den boze met deze kaartjes)

Zorg dat de drivers op beide pc's gelijk zijn

voor de rest zuigt realtek, maar goed :r
Pagina: 1