Toon posts:

Probleem met moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik had laatst Morrowind gekocht en toen ik het speelde had ik last van artifacts in m'n scherm. Ik dacht dat het een gamebug was, maar na het spelen van andere games had ik er nog steeds last van. Nu ben ik niet zo'n techhead, maar iemand wist mij te vertellen dat er iets mis moest zijn met de koeling. Dus ik schroef m'n computer open en zie een los onderdeel liggen. Ik weet mijn god niet hoe dat ding is losgeraakt, maar het is toch echt zo. 'Wat precies', denk je nu, nou, dit:

Afbeeldingslocatie: http://img284.echo.cx/img284/6810/defect2vz.th.jpg

Hieronder zie je hoe dat ding vastzit:

Afbeeldingslocatie: http://global.aopen.com.tw//Products/images/MB/products/Ax45533-b.jpg

Ik heb begrepen dat het mijn chipset koeling is. Nu had ik em net weer vastgemaakt, maar de koeler zit vast aan 2 haakjes en één houdertje van die haakjes schiet dus los. Is er een simpele manier om dit op te lossen of moet ik (hoe overdreven ook) een nieuw moederbord kopen?

Extra info:

P4 2.4 Ghz
Asus Radeon 9600XT
768 MB RAM
Moederbord: AX45-533

Mvg, een technoob :').

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 02:35 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
houdertje van die haakjes schiet dus los
Lijkt me kapot te zijn. Ik kan me niet inbeelden hoe dat gebeurd is :?

Zelf maken lijkt me niet te doen (tenzij je goed kan solderen maar je hebt veel kans heel je mobo om zeep te helpen), maar misschien kan je dat bord opsturen naar Asus en fixen zij het.

March of the Eagles

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hacku schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:52:
[...]

Lijkt me kapot te zijn. Ik kan me niet inbeelden hoe dat gebeurd is :?

Zelf maken lijkt me niet te doen (tenzij je goed kan solderen maar je hebt veel kans heel je mobo om zeep te helpen), maar misschien kan je dat bord opsturen naar Asus en fixen zij het.
Zou ik niet doen met een Aopen bord ;)

maarre, Wat je kunt doen is gewoon een Zalman NB32J of NB47 chipset koeler kopen, kost 3 of 4 euro, kun je erop klikken danwel lijmen en je hebt je chipset ook weer voldoende gekoeld :)

Verwijderd

Lijkt mij dat dit niet echt onder garantie valt...zoiets springt niet vanzelf los natuurlijk :o

Is et alleen de cooling die eraf is 'gevallen'?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bordje lijkt mij relatief oud dus garantie zal er wel niet meer opzitten.

Ik zou gewoon zo'n Zalman blokje kopen en het er met thermal adhesive opzetten of als je bevestigingsgaten hebt: met van die pinnetjes. Je northbridge is dan weer gekoeld :)

De northbridgeheatsink op één van mijn moederborden zit ook met van die rare speldjes vast, dit heb ik nooit echt vertrouwd :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:55:
Lijkt mij dat dit niet echt onder garantie valt...zoiets springt niet vanzelf los natuurlijk :o

Is et alleen de cooling die eraf is 'gevallen'?
Ja, het is alleen de koeling ;(. Ik weet echt niet hoe dit gebeurt is. Maar ik zal wel even kijken dan voor een Zalman NB32J of NB47 chipset koeler :). Bedankt voor de hulp.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alternatief dat niets kost:

Die vasthoudertjes zitten net zoals andere grotere onderdelen dwars door de PCB heen gesoldeerd. Blijkbaar is aan een van de kanten de soldeerverbinding kapot. Die kun je dus met een soldeerbout (en evt een klein beetje soldeertin) herstellen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:55:
Alternatief dat niets kost:

Die vasthoudertjes zitten net zoals andere grotere onderdelen dwars door de PCB heen gesoldeerd. Blijkbaar is aan een van de kanten de soldeerverbinding kapot. Die kun je dus met een soldeerbout (en evt een klein beetje soldeertin) herstellen :z
:D. Ik heb twee linkerhanden dus ik ben bang dat dit idee slecht gaat aflopen voor m'n PC :'). Wat ik wel kan proberen is een klein beetje lijm op de onderkant van dat losse vasthoudertje smeren, en dat ding dan weer terugzetten en hopen dat ie het houdt.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hmmm ik zou zoals andere zeggen gewoon een zalman blokje pakken, of als je perse je huidige blok wil houden:

Is er niet een of andere AS variant waarmee je ook kunt lijmen? En het daar eens mee proberen...

Ik zou wel met tin en lijm oppassen dat je niet perongeluk dingen gaat verbinden, anders loop je de kans op een nieuwe multimedia sensatie: rook ;)

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Tie wrap misschien?

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Verwijderd

Topicstarter
Het blokje hoort superstrak vast te zitten, maar ik heb het nu gewoon vastgelijmd met superlijm oid :P. Gewoon dunne reepjes op de plakkant van het blokje gedaan, want die plakken niet meer uit zichzelf. Nu maar hopen dat het ding goed genoeg vastzit om normaal te functioneren :).
Pagina: 1