Ok ik had al eerder gepost over de rare piepen die ik kreeg met mijn AMD k6-2 500 Mhz, jetway 532B Mobo en TNT2 M64 combo. Nu heb ik dus heel hard op mijn videokaart staan drukken en hij klikte opeens verder in het slot. ik dacht het probleem dus opgelost te hebben (ik kreeg namelijk geen beeld en lange piep en dan 3 korte) maar dat bleek niet het geval. Ik krijg nu nl nog steeds geen beeld een een "PEEEEEEEEP-PEEEEEEEP-PEEEEEEEP-PEEEEEEEEP" piep, en dat gaat dus eindeloos door.... betekent dit dat ik mn mobo gemold heb ? Ik begin neigingen te krijgen om dit mobootje te helpen met piepen... &*!#!#. Maarjah.. zoals gewoonlijk... weet iemand hier een oplossing voor, of een handige site ofsow. Alvast bedankt.
OK, hier is het lijstje dat in het PDF'je stond waar ik voige keer naar gelinkt heb:
Als je nou andere piepjes krijgt, dan weet ik het niet meerOne Short beep when displaying logo:
No error during POST
Long beeps in an endless loop:
No DRAM installed or detected
One long beep followed by three short beeps:
Videocard not found or video memory bad
High Frequency beeps when system is working:
CPU Overheating - System running at lower frequency
If nothing is written below, I was the last to reply...
Lijkt me wel logisch... jij schrijft dat je een lange piep en drie korte krijgt. Hierboven staat dat dat betekent "video card not found or video memory bad".
Heb je niet een andere videokaart die je even kunt proberen?
Heb je niet een andere videokaart die je even kunt proberen?
Nee ik had eerst een lange en drie korte, maar dat heb ik al opgelost... nu heb ik dus die piep die maar door gaat, en dat schijnt dus aan me mem te liggen. Nou, ik weet zeker dat de DIMMetjes goed in hun socket zitten en ze doen 't. Ik heb voor de zekerheid toch ff 2 SIMM's erin gezet maar met die deed mn compje t ook niet, behalve piepen dan. Misschien is de geheugen afdeling van mn mobo verneukt ?
Die lange piepen zijn idd je geheugen, wat ook nog kan is dat het je proc. is.
Ik heb dit ook gehad tijdens het installeren van een PC, ik had de spanning er al op gezet toen ik de proc er nog niet had ingedaan. Toen ging hij dus ook zo piepen.
Ook geheugen kan dit dus veroorzaken, ja en als je idd je mobo hebt gemold, dan kan hij alle piepjes geven die hij maar in zich heeft natuurlijk
succes.
Grz. MLS
Ik heb dit ook gehad tijdens het installeren van een PC, ik had de spanning er al op gezet toen ik de proc er nog niet had ingedaan. Toen ging hij dus ook zo piepen.
Ook geheugen kan dit dus veroorzaken, ja en als je idd je mobo hebt gemold, dan kan hij alle piepjes geven die hij maar in zich heeft natuurlijk
succes.
Grz. MLS
Pagina: 1