driver voor oude videokaart

Pagina: 1
Acties:

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-08 13:46
ik heb een ati rage mobility p/m agp 2x (a21/2) in mijn gateway 9300 laptop zitten maar nu probeerde ik de demo van tm sunrise daarop te spelen (zeg nou niet daar is die kaart veel te slap voor want dat weet ik zelf ook wel) en dat spel geeft me dan het bericht dat ik de zus en zoveel versie heb en die is te oud en om het spel goed te kunnen spelen moet ik de 6.14.10.6360 versie hebben. alleen kan ik die nergens vinden. ik heb op internet gezocht ook op driverguide.com geweest (en daar stonden er wel maar die werkten niet met mijn videokaart en daarbij was het niet die nieuwe versie)

dus nou vroeg ik me af of iemand van jullie zo'n zelfde kaart heeft en mijn zijn nieuwe driver wilt opsturen.
of als iemand toch nog op internet iets weet zou ie dat dan willen zeggen?

alvast bedankt voor mogelijke antwoorden.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb even gezocht op "6.14.10.6360".

Dan kom ik hier uit. Op die pagina is de driver gewoon te downloaden. Of het gaat werken, is het tweede natuurlijk. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Drivers uitwisselen is niet echt de bedoeling op GoT; ligt het probleem niet gewoon bij het feit dat je voor je laptop nooit de echte drivers kan installeren; maar alleen die van de fabrikant? Heb je al eens contact opgenomen met Gateway? :) Ik verplaast je topic ook even naar het juiste subforum

SA > VB

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

De game Trackmania sunrise geeft dan wel die melding, maar daarom kun je het spel nog prima spelen
hoor. ook met een oudere driver.

• skillet
oja dat heb ik natuurlijk vergeten te vermelden maar ik heb dus op gateway gezocht maar daar was niks. (uiteraard ook bij ati)
en over dat ik de game goed kan spelen... nou niet dus, ik heb dat uiteraard (duh) toch geprobeerd ondanks die melding maar het ziet er gewoon niet uit allemaal de verkeerde kleuren rare witte strepen waar de spelopties zouden moeten zijn etc.

[ Voor 4% gewijzigd door skillet op 21-05-2005 23:20 ]

• skillet
zeg prutzor :) ik heb op die site gekeken maar dat zijn allemaal catalyst drivers. daar had ik er uit pure wanhoop al eens een van geprobeerd maar volgens mij zijn die niet gemaakt voor de ati rage mobility versie ...
maar ik zal toch de nieuwste die daar staat nog eens proberen en bedankt voor de moeite :*)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05
mobility radeon? ik zeg: gewoon de nieuwste Omega drivers installeren

ach...in een volgend leven lach je er om!

• skillet
bij die omega drivers staat niet dat ze ook rage mobilities supporteren. of maakt dat niet uit?

• 0siris
skillet schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:38:
bij die omega drivers staat niet dat ze ook rage mobilities supporteren. of maakt dat niet uit?
Ik heb geen idee waar jij kijkt, dus zal ik even de website quoten:
Radeon All In Wonder
Radeon 7x00/VE/LE
Radeon 8500/LE
Radeon 9x00/SE/Pro/XT/TX
Radeon xX00/SE/Pro/XT/PE
All Mobility Radeons (M6 and up)

• skillet
die driver kan ik wel gewoon installeren maar die heeft schijnbaar geen enkel effect en de versie wordt niet hoger.

bij een ander spel krijg ik deze melding:

Description:
Your current display driver does NOT support hardware accelerated OpenGL 3D functions.
This will result in VERY LOW PERFORMANCE and quality.
We strongly recommend that you download and install the latest (OpenGL) graphics driver suiting your video adapter.
Please also consider the system requirements.
Windows reports the display adapter as "ATI RAGE Mobility".

RenderEngineOpenGL_D::InitializeRenderWindow
Function:
wDescribePixelFormat/PFD_GENERIC_FORMAT

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

0siris schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:48:
[...]
Ik heb geen idee waar jij kijkt, dus zal ik even de website quoten:

[...]
En daar staat toch duidelijk dat die drivers alleen voor de (Mobility)Radeons zijn. De TS heeft een Rage mobility, waarschijnlijk de M5. Geen wonder dat die drivers niet gaan werken :Z

Oslik blyat! Oslik!

• skillet
wie bedoel je met de ts?

maar niemand weet dus hoe ik deze driver (of dat probeleem met die openGL) kan oplossen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

skillet schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:57:
wie bedoel je met de ts?

maar niemand weet dus hoe ik deze driver (of dat probeleem met die openGL) kan oplossen?
TS=topicstarter. Jij dus :z

Oslik blyat! Oslik!

• 0siris
dion_b schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:51:
De TS heeft een Rage mobility, waarschijnlijk de M5. Geen wonder dat die drivers niet gaan werken :Z
Doh! |:( Ik zal beter lezen voortaan O-)

Pagina: 1