Weer geen digitaal signaal naar Receiver...

Pagina: 1
Acties:

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 19:18
Ik heb laatste een Audigy 2 ZS gekocht en deze doorgelust naar m'n AV-receiver. De Dolby Digital en DTS signlen komen echter niet aan. De receiver geeft aan dat er alleen PCM aankomt. Ik gebruik voor het afspelen van films BS Player en de AC3 codec is geinstalleerd. Digital output bij de audigy staat aan. Ook bij Media Player geeft hij geen digitaal signaal. Weet iemand waar dit aan kan liggen. Is er ergens een goede guide voor het aanpakken van dit probleem. Kan iemand wat screenshots posten van de instellingen van de AC3 codec en eventueel BS player. ik ben er al de hele middag mee in de weer geweest, heb het hele GOT doorgespit en alles afge-googled. ik kom er niet uit.

B.v d

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
Probeer anders eerst even een DVDtje in powerdvd ofzo.

• tiesum
Power DVD geprobeerd. Helaas ook geen digitaal geluid. Ik zag wel dat ik bij de THX console van de audigy niet de digitale uitgang gebruikte |:( Deze is nu wel ingeschakeld, maar ik heb nog steeds geen digitaal signaal. Ook de receiver staat 100% zeker weten goed ingesteld. Iemand ideeen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
tiesum schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:04:
Power DVD geprobeerd. Helaas ook geen digitaal geluid.
En hoe heb je powerdvd ingesteld dan? Je kunt bij de audio-opties hier opgeven dat hij de S/P-DIF gebruikt, dat lijkt me ook wel handig om in te stellen... dit zou eigenlijk moeten werken, bijna onafhankelijk van je driverinstellingen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• tiesum
Staat idd zo ingesteld. Voor ik de audigy installeerde gebruijte ik de onboard digitale uitgang van m'n MSI K8N Neo 4. Toen kreeg ik wel digitaal geluid. Lijkt dus toch een instellingsprobleem. Anyone?

• tiesum
Klopt het dat er AC3 decoder in de audigy 2 ZS zit en dat ik deze ergens uit moet zetten zodat het ruwe signaal naar de receiver wordt gestuurd? Ik heb dit zojuist ergens op een forum gelezen. Ik kan echter niet vinden waar ik dit kan veranderen.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Dat is zo verzet hoor :). Ga naar het item AudioHQ in het Configuratiescherm. Als je hier kiest voor Device Settings kun je op het decoder-tabblad kiezen voor SPDIF passthrough.
Nu staat de interne decoder van de Audigy 2 ZS uit en werkt alles zoals je wilt (tenzij je DVD-Audio discs wilt beluisteren, vanwege DRM wordt de SPDIF-uitgang dan namelijk uitgeschakeld).

[ Voor 3% gewijzigd door Tony Vroon op 22-05-2005 13:57 ]

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• tiesum
Mij dank is groot!

Alles werkt nu!
Pagina: 1