[Tiger 10.4.1] Finder soms erg druk

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik heb donderdag de 10.4.1 update geinstalleerd.
Sinds 10.2 heb ik nooit problemen ondervonden met updates terwijl de fora er van vol stonden, maar deze keer heb ik ook (eindelijk) iets te zeuren :P

Ik heb de laatste 3 dagen dus nogal eens last van een rammelende iMac G4.
Net bijvoorbeeld, ik kom onder de douche vandaan, en ik hoor m'n HD ratelen. Kijk ff in de Activity Monitor, en 20~25% cpu van de Finder, en hij schrijft zo'n 1~5 mb / seconde weg :?

Gisteren en donderdag had ik dit ook al, de computer is echt idle, alleen Mail, Safari en iTunes staan aan maar dat is altijd al zo (en nog nooit een probleem) geweest.

Tijdens het typen is 'ie weer opgehouden hoor ik, maar het heeft zeker wel zo'n 5 minuten geduurd.
Gister zelfs een vastloper (voor het eerst in 1.5 jaar!), en donderdagavond zat 'ie zeker zo'n 10 minuten vast.

Gebruikt 'ie de idle time om te indexeren voor Spotligh oid ? Prima, maar daar moet 'ie direct mee kappen als ik weer wat ga doen.

Ik zit stiekem weer te denken naar 10.3 te gaan gezien ik eigenlijk geen voordelen ondervind in Tiger.

Maar goed, iemand nog suggesties ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2025

SnakeMind

Silence...

Ik heb dit (gelukkig) niet, maar merk wel dat de finder steeds trager wordt naarnate er meer threads van finder openstaan. Hoeveel staan er bij jou op dat soort momenten open?
En dan bedoel ik dus wat ie aangeeft aan threads in de Act. Mon. Niet de actieve vensters :)

Still Cripple as Hell

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Op dit moment 3, maar ik zal er eens op letten hoeveel 't er zijn als 'ie druk is. cpu load is zo'n 0 tot 0.1 % nu.

In het begin had ik 't idee dat de Finder sneller was, maar op sommige momenten was 'ie in 10.3 toch echt sneller.

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2025

SnakeMind

Silence...

Ben ik met je eens ja.
Ik heb ook het idee dat Finder zo af en toe er druk "wil" zijn, terwijl het niet echt nodig is.
Ik denk dat de Finder nu sinds 10.4 een andere methode van afhandelen is qua cpu en geheugen.
Dat ie dingen vast lijkt te houden, en ook het hashen voor spotlight kan er goed mee te maken hebben.

Still Cripple as Hell

Verwijderd

ik had dit ook op me pb, sinds een clean install is dit al veel beter.
de update ging op al mijn Mac goed, ma naar een paar dagen wertd het alleeen maar trager.

ik raad een clean install aan :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als spotlight bezig is met indexen (gebeurt bij het aansluiten van externe schijven enzo) zie je 't midden van het spotlight icon pulseren.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 22-05-2005 00:27 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ok, dat zie ik dus niet.

Een cleane install is ms. wel een optie, ik heb 'm ook geupdate idd.

De afgelopen paar uur heeft 'ie niks uitgevreten zie ik, nog geen mb aan data weggeschreven. Het lijkt dus echt heel willekeurig te zijn.

Maar bah, moet ik al m'n zooi weer backuppen enzo, prefs en handige progjes die ik al jaren gebruik.. :P
Als 't slecht weer is morgen heb ik weer wat te doen.

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:19:
Ok, dat zie ik dus niet.

Een cleane install is ms. wel een optie, ik heb 'm ook geupdate idd.

De afgelopen paar uur heeft 'ie niks uitgevreten zie ik, nog geen mb aan data weggeschreven. Het lijkt dus echt heel willekeurig te zijn.

Maar bah, moet ik al m'n zooi weer backuppen enzo, prefs en handige progjes die ik al jaren gebruik.. :P
Als 't slecht weer is morgen heb ik weer wat te doen.
Dat dacht ik ook, en dat ging heel erg makkelijk, Tiger import super snel al je instellingen
ik heb gewoon een paar progs en prefs gebackupt en klaar :) viel mij reuze mee was binnen een uur klaar van Panther naar een Clean Tiger :)
Pagina: 1