Toon posts:

PC voor op kamers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Volgend schooljaar studeren in utrecht, kamer en een computer op je kamer is natuurlijk altijd handig!
Dus ik had een systeempje samengesteld en dat aan een vriend van me laten zien en die stelde op zijn beurt ook weer een eigen systeempje samen.
Ik zou graag een systeem hebben dat goed op elkaar afgestemd is.
Het blijft natuurlijk ook een eeuwige discussie: intel of amd en als ik de prijs van de Intel 830 dual core met die van de amd 64 bit 3700+ san diego vergelijk, vind ik dit toch in voordeel van intel aangezien die wel dual core heeft en meer hz'jes.
Ook zou ik natuurlijk graag de nieuwste games kunnen spelen met goede resolutie en goede graphics en vraag ik me af wat precies het verschil tussen pci-e en agp is.
Hieronder staan 2 systeempjes samengesteld en ik zou graag willen horen wat er niet goed is enz. enz. zodat ik een perfect systeempje kan samenstellen in deze prijsklasse.
Nou wil ik graag weten wat de voorkeur is voor welk systeem en waarom:)
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y149/Sj4kie/comp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y149/Sj4kie/comp1.jpg
Bedrag dat max. te besteden is, is € 1500 incl. btw

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-10 20:21

janklp

FortyTwo Capital

Zowieso vind ik van beide systemen de processor overkill. Tenzij je het geld echt over hebt, anders had ik het er niet voor uitgegeven. Tevens snap ik de keuze van de 10k rpm schijf ook niet helemaal. Mooi spul maar hartstikke duur.

Verder verschillenden de videokaarten heel erg van elkaar. De 6600gt(even veranderd) is heel wat beter dan de 9600xt. Waar wil je de kaart voor gebruiken?

Verder geef ik dit draadje weinig kans van overleven aangezien een echte motivatie etc van de keuzes ontbreekt.

[ Voor 39% gewijzigd door janklp op 21-05-2005 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Dell kun je een top pc bestellen met alles erop en eraan, voor minder dan 1500,-, je moet dan voor de 3000 of 5000 series kiezen. 8)7 O-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:52
Wat ga je ermee doen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 20:54:
Bij Dell kun je een top pc bestellen met alles erop en eraan, voor minder dan 1500,-, je moet dan voor de 3000 of 5000 series kiezen. 8)7 O-) _/-\o_
Maar aan een dell kleven ook de nodige beperkingen (soms niet standaard voedingen, vaak uATX planken + kasten etc etc).

Zelf zou ik me eerst eens afvragen WAT je eigenlijk wil met je pc. Heb je echt zo'n dikke bak nodig of kan het ook wat simpeler. Waarvoor wil je hem gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 21:11

Snippertje

Light up your life

Januszjes schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 20:53:
Zowieso vind ik van beide systemen de processor overkill. Tenzij je het geld echt over hebt, anders had ik het er niet voor uitgegeven. Tevens snap ik de keuze van de 10k rpm schijf ook niet helemaal. Mooi spul maar hartstikke duur.

Verder verschillenden de videokaarten heel erg van elkaar. De 6800gt is heel wat beter dan de 9600xt. Waar wil je de kaart voor gebruiken?

Verder geef ik dit draadje weinig kans van overleven aangezien een echte motivatie etc van de keuzes ontbreekt.
6800GT? er staat een 6600....

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Idd dat is DE vraag die je jezelf moet stellen voordat je een PC samenstelt. Want als je alleen een beetje office en films ga bekijken zijn deze systemen nogal overkill.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon lekker kunnen gamen op goede kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:18

DJT

Als de PC tijdens het studeren aan moet staan zou ik sowieso kiezen voor systeem 2 vanwege de Antec Sonata lifestyle kast (erg stil) en de Samsung spinpoint harddisk (idem). Er zijn ook GF6600's te koop met passieve koeling, samen met bovenstaande onderdelen en je hebt een relatief stil systeem. Als je écht stil wilt kan ik je ook Dell aanraden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Verder verschillenden de videokaarten heel erg van elkaar. De 6600gt(even veranderd) is heel wat beter dan de 9600xt. Waar wil je de kaart voor gebruiken?

Die 10k rpm schijf zou ik dus willen gebruiken om mijn besturingssysteem op te installeren. Die zou toch wel wat moeten schelen qua snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:04:
[...]

Die 10k rpm schijf zou ik dus willen gebruiken om mijn besturingssysteem op te installeren. Die zou toch wel wat moeten schelen qua snelheid?
Viel mij tegen. Dan liever twee stille schijven (zoals de seagates, die overigens ook erg betrouwbaar zijn) in RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even gewoon een antwoord: Systeem 2
Waarom? Betere samenstelling systeem, videokaart en beeldscherm.

Philips TFT's :r

Maar daarnaast zeg ik ook wel dat het aardig aan de maat is, voor games is het wel lekker, maar inderdaad als je meer Word enzo gaat doen als je studeerd dan is dit zeker overkill.

En inderdaad zelf samenstellen, niet naar zo'n standaard ding van Dell :r ofzo ;)
Modbreak:Iets meer onderbouwing mag ook wel...

[ Voor 8% gewijzigd door Laurent op 21-05-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 28-09 19:36
Je zegt dat je de nieuwste games goed wilt spelen, dan zal je toch op andere dingen meer moeten bezuinigen en meer uitgeven voor je videokaart. Bij setup1 zou ik de raptor en caviar lozen, gewoon een maxtor nemen. Bij setup2 zou ik een goedkoper moederbord en geheugen nemen, waarschijnlijk ga je toch niet overclocken.

Je argumenten waarvoor je zelf voor Intel kiest zijn emm... ongeldig, dual core is niet zo heel veel sneller en hz-en zeggen tegenwoordig niet zoveel meer. Ik stel voor dat je zelf eerst wat research doet dan kom je er wel uit, en dan weet je gelijk wat meer over de pc die je straks heb gekocht.

Overigens zou ik eerder voor de pc gaan die je vriend heeft samengesteld.

[ Voor 15% gewijzigd door lawtshjj op 21-05-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ook zou ik graag willen weten of er echt duidelijke verschillen zijn in moederborden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lawtje.com schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:05:
Je zegt dat je de nieuwste games goed wilt spelen, dan zal je toch op andere dingen meer moeten bezuinigen en meer uitgeven voor je videokaart.

Je argumenten waarvoor je zelf voor Intel kiest zijn emm... ongeldig, dual core is niet zo heel veel sneller en hz-en zeggen tegenwoordig niet zoveel meer. Ik stel voor dat je zelf eerst wat research doet dan kom je er wel uit, en dan weet je gelijk wat meer over de pc die je straks heb gekocht.

Overigens zou ik eerder voor de pc gaan die je vriend heeft samengesteld.
oke, maar qua prestaties is de intel toch beter dan de amd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online

Indeed, plus die intel mag wel dualcore zijn én meer mhz hebben. Die amd is toch sneller (zegt toch wat..)

Alles incl. BTW

Case: Antec Sonata € 105
Processor: AMD64 3500+ Venice €220
Moederbord: MSI K8N Neo4* Platinum € 136
Geheugen: 2x 512MB Corsair XMS €140
Videokaart: Ati X800 XL €300
Hardeschijf: 2x Samsung Spinpoint 200GB €220
DVD: DVD Writer €50
Monitor: 17" TFT ViewSonic VA721s Zilver €250
Kabels: Voedingskabel €2,50

Totaal: €1423,50

Ben ik iets vergeten? Dit zijn trouwens afgeronde getallen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ilya op 21-05-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-10 21:04
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:05:
Even gewoon een antwoord: Systeem 2
Waarom? Betere samenstelling systeem, videokaart en beeldscherm.

Philips TFT's :r

Maar daarnaast zeg ik ook wel dat het aardig aan de maat is, voor games is het wel lekker, maar inderdaad als je meer Word enzo gaat doen als je studeerd dan is dit zeker overkill.

En inderdaad zelf samenstellen, niet naar zo'n standaard ding van Dell :r ofzo ;)
Jij kotst wat af zeg!

Maar goed, denk er even aan dat je vaak via je studie of via je student-zijn korting kunt krijgen bij bepaalde winkels, dus om nu al iets te kopen is misschien een tikje voorbarig... Vraag anders eens na bij je toekomstige studie of bij studenten...

[ Voor 49% gewijzigd door RobertJ op 21-05-2005 21:08 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:01
Ik dank je voor je overtuigende onderbouwing.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:06:
ook zou ik graag willen weten of er echt duidelijke verschillen zijn in moederborden
De enige vergelijking die je kunt trekken is het feit dat beide mobo's socket 939 hebben. Het is een VIA chipset (op het Asus bord) vs een NVidia chipset (op het DFI bord). NVidia chipset is beter, maar Asus kwaliteit is onomstreden. Ik zou als ik jou was een Asus bord met een NForce4 chipset pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 28-09 19:36
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:08:
[...]

oke, maar qua prestaties is de intel toch beter dan de amd?
niet echt.

Ik heb ff mn vorige post een beetje ge-edit, 1ste alinea, lees dat ook even.

verschil tussen mobo's, DFI mobo = echt heel goed, vooral voor overclockers, veeel instellingen voor geheugen etc. Kwaliteits componenten die erop zitten. Maar al dit leuks kost natuurlijk ook meer, en als je van die opties toch geen gebruik maakt kan je net zo goed een goedkoper asus/msi/gigaybyte moederbord kopen, in prestaties zullen ze dan bijna niets verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobertJ schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:08:
[...]

Jij kotst wat af zeg!

Maar goed, denk er even aan dat je vaak via je studie of via je student-zijn korting kunt krijgen bij bepaalde winkels, dus om nu al iets te kopen is misschien een tikje voorbarig... Vraag anders eens na bij je toekomstige studie of bij studenten...
ja dat is een goeie idd met die kortingen, maar ik wacht sowieso nog, want binnenkort komen dus die nieuwe amd's uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Logitech Cordless Desktop LX 300 Retail
Antec Sonata Life Style Zwart, 380 Watt
NEC 3,5 Inch Diskette Station Zwart
NEC ND-3540 Zwart
GeIL Value Series 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5, Kit Of 2
Seagate Barracuda 7200.7 Plus With NCQ 80 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150 (2 stuks in RAID)
Asus A8N-E
AMD Athlon 64 3500+ San Diego 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed
Zalman CNPS7700-Cu Koper
Samsung 710N (incl. Verstelbare Voet) Zilver
XFX GF 6600gt 128mb Tv/dvi Pci-e 128 MB

Totaal €1434,01 (bij Salland)

Heb je een mooi gebalanceerd systeempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 20:54:
1. Een echte tweaker zal niet snel een desktop bestellen bij Dell :+ Dat is meer voor de buurman die een spelletje wil spelen.

2. Dell levert alleen maar Intel processoren :(

3. Een dual core A64 is toch wel lekker als upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJT schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:24:
Logitech Cordless Desktop LX 300 Retail
Antec Sonata Life Style Zwart, 380 Watt
NEC 3,5 Inch Diskette Station Zwart
NEC ND-3540 Zwart
GeIL Value Series 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5, Kit Of 2
Seagate Barracuda 7200.7 Plus With NCQ 80 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150 (2 stuks in RAID)
Asus A8N-E
Zalman CNPS7700-Cu Koper
Samsung 710N (incl. Verstelbare Voet) Zilver
XFX GF 6600gt 128mb Tv/dvi Pci-e 128 MB

Totaal €1434,01 (bij Salland)

Heb je een mooi gebalanceerd systeempje.
ziet er inederdaad goed uit, maar nou heb ik een vraag over de 3d kaart.
is het juist een voordeel om een snellere 3d kaart met minder geheugen te hebben of een minder snelle met meer geheugen 128/256 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:17:
[...]
ja dat is een goeie idd met die kortingen, maar ik wacht sowieso nog, want binnenkort komen dus die nieuwe amd's uit.
Ik weet in welke richting je denkt, maar die dingen zijn onbetaalbaar ;)
500-zoveel dollar voor 'n 4200+ dualcore als je die per 1000 koopt.
En door de schaarste zou die in het begin nog wel duurder kunnen zijn ( marktwaarde ofzo ;) )

Edit: Huh :?
DJT schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:24:

[ Voor 19% gewijzigd door SH4D3H op 21-05-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:26:
[...]

is het juist een voordeel om een snellere 3d kaart met minder geheugen te hebben of een minder snelle met meer geheugen 128/256 ?
Beter is een hogere serie met minder geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 21:06
Wat het verschil is tussen de 2 mobo's? De ASUS A8V is met een VIA chip en de DFI met een nForce4 chip. De nForce4 is duidelijk sneller dan een VIA chip.

En hier nog 2 systeempjes binnen je budget. Kijk maar wat je ermee doet ;)

Een 3500+ systeempje:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakweb.nl/images/3500+.jpg

Een 3700+ systeempje met voor de rest dezefde specs als de 3500+:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakweb.nl/images/3700+.jpg

Ik heb voor dit ASUS mobo gekozen omdat deze gewoon goed uit allerlei tests komt en de Samsung TFT's zijn gewoon goed. De Philips TFT's stoppen er we, eens mee na een jaar. Samsung...nog nooit problemen mee gehad. En deze is 12ms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SH4D3H schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:30:
[...]

Ik weet in welke richting je denkt, maar die dingen zijn onbetaalbaar ;)
500-zoveel dollar voor 'n 4200+ dualcore als je die per 1000 koopt.
En door de schaarste zou die in het begin nog wel duurder kunnen zijn ( marktwaarde ofzo ;) )

Edit: Huh :?

[...]
ja, maar de prijs van andere processors zal wel dalen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is het slim op te kiezen voor een laptop. Aangezien je die ook mooi naar college kunt nemen of voor presentaties en dergelijke kunt gebruiken.

Ik heb zelf ook voor een laptop gekozen en daar kon ik goed mee vooruit, heb daarna overigens wel een pc erbij gekocht voor Multimedia Systeem (je weet wel zo'n home theater ding) .. maar daar maak ik, merk ik, toch maar weinig gebruik van, omdat ik al mijn documenten enzo op m'n laptop typ, zodat ik zeker weet dat wanneer ik dat ding meeneem ik die dingen altijd bij de hand heb.

Voor 1300 euro heb je al een aardige laptop hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
John767 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:32:
Wat het verschil is tussen de 2 mobo's? De ASUS A8V is met een VIA chip en de DFI met een nForce4 chip. De nForce4 is duidelijk sneller dan een VIA chip.

En hier nog 2 systeempjes binnen je budget. Kijk maar wat je ermee doet ;)

Een 3500+ systeempje:
[afbeelding]

Een 3700+ systeempje met voor de rest dezefde specs als de 3500+:
[afbeelding]

Ik heb voor dit ASUS mobo gekozen omdat deze gewoon goed uit allerlei tests komt en de Samsung TFT's zijn gewoon goed. De Philips TFT's stoppen er we, eens mee na een jaar. Samsung...nog nooit problemen mee gehad. En deze is 12ms :)
ja ik zou dan voor het 2e systeem gaan, puur voor die san diego, top processor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:26:
[...]

Zoals TheFrozen al zegt: Beter een snellere kaart met minder geheugen dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:36:
[...]

ja ik zou dan voor het 2e systeem gaan, puur voor die san diego, top processor:)
De 3500+ Venice is véél meer bang voor bucks..Ik bedoel, €50 meer betalen voor amper tot geen merkbaar verschil is iets wat een van onze netwerkadmins op school zou doen =.=

(Zoals 24" DELL TFT op de server.. =.=)

[ Voor 6% gewijzigd door Ilya op 21-05-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheFrozen schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:42:
[...]

De 3500+ Venice is véél meer bang voor bucks..Ik bedoel, €50 meer betalen voor amper tot geen merkbaar verschil is iets wat een van onze netwerkadmins op school zou doen =.=

(Zoals 24" DELL TFT op de server.. =.=)
tja zou je geen verschil merken tijdens het gamen tussen 1 mb l2 of 2mb l2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

om eerlijk te zijn:

als ik je startpost zo lees, zou ik voor een compaq "*$^(çé!' gaan...
Het blijft natuurlijk ook een eeuwige discussie: intel of amd en als ik de prijs van de Intel 830 dual core met die van de amd 64 bit 3700+ san diego vergelijk, vind ik dit toch in voordeel van intel aangezien die wel dual core heeft en meer hz'jes.
Ook zou ik natuurlijk graag de nieuwste games kunnen spelen met goede resolutie en goede graphics en vraag ik me af wat precies het verschil tussen pci-e en agp is.
ik had met deze zinnen al genoeg om op m'n tenen getrapt te zijn...

mijn raad: ga eerst reviews lezen en kom dan terug met een betere vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door H!GHGuY op 21-05-2005 22:00 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Waarom zet je nou in de titel dat de PC voor op kamers is? Er staan nergens eisen die daar mee te maken hebben. Bij een studenten pc denk ik aan een goedkoop barrel om voor school te gebruiken, maar je wilt best wel een dure.

Dus waarom zet je het in de titel?

Verder vraag je gewoon wat over verschillende soorten hardware. Alles wat je vraagt is al lang en breed besproken hier op het forum.

Heb je haast? Wil je dat niet lezen?

Verder is een pc samenstellen een verzameling persoonlijke keuzes, en moet je letten op je doel.
Pagina: 1