Hoi allemaal,
Ik heb een pc geinstalleerd met Smoothwall en heb er twee netwerkkaarten in zitten en een usb controller. Een van de netwerkkaarten en de usbcontroller hebben dezelfde irq.
Zoals je aan bovenstaande kunt zien heb ik ook een usb controller erin zitten. Ik heb in de BIOS van mijn pc al gezorgd dat er geen irq aan uitgegeven wordt, maar blijkbaar doet Smoothwall er toch iets mee. Ik heb nu dus 2 devices op irq 12 zitten. Op zich levert dit niet echt problemen op zolang ik maar geen usb gebruik. Helaas is het onboard usb en niet een apparte usb controller dus kan hem ook niet uit de pc verwijderen.
Ik zie in de loaded modules via de webinterface
Zou iemand mij kunnen helpen met het verwijderen van de module of mij een hint kunnen geven over hoe ik dit kan doen?
Alvast bedankt..
Ik heb een pc geinstalleerd met Smoothwall en heb er twee netwerkkaarten in zitten en een usb controller. Een van de netwerkkaarten en de usbcontroller hebben dezelfde irq.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| [root@smoothwall root]# lspci -v -s 00:07.2
00:07.2 USB Controller: Intel Corp. 82371AB/EB/MB PIIX4 USB (rev 01) (prog-if 00 [UHCI])
Flags: bus master, medium devsel, latency 32, IRQ 12
I/O ports at a000 [size=32]
[root@smoothwall root]# lspci -v -s 00:09.0
00:09.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8029(AS)
Subsystem: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8029(AS)
Flags: medium devsel, IRQ 12
I/O ports at a400 [size=32]
Expansion ROM at e8000000 [disabled] [size=16K] |
Zoals je aan bovenstaande kunt zien heb ik ook een usb controller erin zitten. Ik heb in de BIOS van mijn pc al gezorgd dat er geen irq aan uitgegeven wordt, maar blijkbaar doet Smoothwall er toch iets mee. Ik heb nu dus 2 devices op irq 12 zitten. Op zich levert dit niet echt problemen op zolang ik maar geen usb gebruik. Helaas is het onboard usb en niet een apparte usb controller dus kan hem ook niet uit de pc verwijderen.
Ik zie in de loaded modules via de webinterface
code:
1
2
| usb-uhci 26608 0 (unused) usbcore 78092 1 [usb-uhci] |
Zou iemand mij kunnen helpen met het verwijderen van de module of mij een hint kunnen geven over hoe ik dit kan doen?
Alvast bedankt..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 20:46 ]