lfe encoding naar front speakers

Pagina: 1
Acties:

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
Hallo allen,

Ik heb nu aantal maanden een marantz sr-7400 receiver die het prima doet. Echter ik krijg het niet voor elkaar de lfe encoding naar de fronts te sturen. De optie zit er wel in maar werkt gewoon niet. Ik wil dit, omdat me front luidsprekers beter laag kunnen weer geven dan de meeste subwoofers. Het zou me dus de aanschaf van een sub besparen als ik de lfe codering van films naar me front speakers gemixed krijg.

Om te testen of de lfe encoding wel werkt heb ik een gare marquint speaker met 30 cm woofer aangesloten, met de juiste film is heel duidelijk te merken dat de receiver wel op juiste wijze lfe encoding naar de subwoofer kan sturen.

Heeft iemand toevallig een marantz sr7400 of vergelijkbare versterker met hetzelfde probleem en hopelijk met oplossing ?:)

Verwijderd

Heb hier een 7300 en die doet het perfect. Alle speakerinstellingen geprobeerd? Center als klein ingesteld en de juiste kantelfrequentie?

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
Speakers staan als large allemaal ingesteld. Zeker de fronts moeten als large, omdat anders volgens de handleiding de lfe encoding er sowieso niet heen kan sturen.

Center staat ook als large, geeft beter geluid dan met small instelling. Center gaat er in de toekomst toch eruit, omdat tweeter als gevolg van digitale vervorming/storing gaar is.

frequentie overgang staat op 80 Hz, kan helaas niet lager.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Bij mijn marantz sr4300 gaat het lfe alleen naar de fronts als ik de sub in mijn speakersetup uitzet. Bij lage tonen in muziek moet ik de bassmix goed afstellen(alleen fronts/ of zowel sub als fronts). Maar deze bassmix heeft bij mij geen effect op waar het lfe signaal naartoe gaat.

Verwijderd

Basb schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:43:
Speakers staan als large allemaal ingesteld. Zeker de fronts moeten als large, omdat anders volgens de handleiding de lfe encoding er sowieso niet heen kan sturen.

Center staat ook als large, geeft beter geluid dan met small instelling. Center gaat er in de toekomst toch eruit, omdat tweeter als gevolg van digitale vervorming/storing gaar is.

frequentie overgang staat op 80 Hz, kan helaas niet lager.
Ik zou het toch eens proberen, met de center op small. Heb hier ook wel even moeten spelen met de kantelfreq, maar het werkt prima.