(@Home) Surfboard sb5100e geeft computer geen IP

Pagina: 1
Acties:
  • 1.195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-03 21:30
Sinds dat ik een Motorola sb5100e heb, krijgt mijn computer wanneer ik hem aanzet geen IP toegewezen en eindig ik met een 169 adres. Om toch op internet te komen, trek ik het modem dan uit en na enkele seconden steek ik hem weer in. Eventjes wachten en hop, daar is mijn IP.

Windows opnieuw geïnstalleerd, met SP1 en SP2... niet geholpen.
Andere netwerk kaart... niet geholpen.
Andere kabels... niet geholpen.

Kent iemand dit probleem?

Ik zit rechtstreeks op de computer.

Aangezien ik mijn tweede pc en een laptop ook aan internet wil hangen, heb ik een Linksys WRT54G gekocht. Onderling communicatie werkt perfect maar je raad het al, ook de Linksys krijgt net zoals mijn pc geen IP toegewezen. Zelfs na een modem reset niet.

Ik heb echt ALLES geprobeerd, ben al bijna 8 uur lang aan het proberen. Verschillende soorten firmwares bijvoorbeeld. Ben nu weer terug op een officiële omdat niks werkt.

@Home uiteraard ook gebeld, geen fatsoenlijk antwoord te krijgen dus dat heb ik ook maar opgegeven.

Ik ben radeloos, echt radeloos :'(

ps.: Zelfs statisch op de router instellen werkt niet (!) Hij krijgt gewoon geen verbinding, 0.0.0.0. geeft het status scherm van de router aan.

[ Voor 3% gewijzigd door ericafterdark op 21-05-2005 18:48 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Wat staat er in de logs van je motorola modem, nog specifieke meldingen ?

• Dangerous_Dave
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02-2023
Heb je de CP naam in de router ingesteld?

• ericafterdark
Uiteraard heb ik de CP naam ingesteld.

Logs van mijn modem:

1970-01-01 00:00:15 3-Critical 0x040D9A2C DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
1970-01-01 00:02:50 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:02:36 3-Critical 0x0501BDC8 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:02:35 3-Critical 0x0501BD64 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing

Waarvan de laatste 2 regels zich continuu herhalen maar dat heb ik ook wanneer ik zoals nu rechtstreeks aan mijn pc connect.

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025

alvv

denk dat dit probleem gewoon in het modem zit, je moet gewoon bij @home gewoon blijven zeuren totdat zze een nieuw modem geven.
je hebt toch al alles gestest, dus waarschijnlijk ligt dit probleem niet bij je hardware

• ericafterdark
Is dat niet vreemd, als het modem verder goed werkt.

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54
Je woont toevallig niet in Tilburg of Zwolle want daar is een soort van DHCP storing.

Doe het anders eens zo:
- Installeer de meest recente officiele firmware 3.03.6
- Stel bij Basic Setup je Hostname (cpxxxxx-a) en Domain name (@Home) in.
- Zet Router en Kabelmodem uit
- Start kabelmodem op en wacht totdat het Online lampje vast brandt.
- Start de router

• ericafterdark
Er was geen storing. thnx voor de tips! het werkt enzo, echt mega happy :D

• F-X
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Hoe heb je het nu gedaan? Want ik ken iemand die dit probleem ook heeft. (dezelfde log meldingen in de modem).
Heb je de firmware van de router of van het modem geupdate? Want het lijkt me dat het probleem in het modem zit en niet in de router.....

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55
1970-01-01 00:02:50 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
Deze foutmelding op DOCSIS platform betekent een ranging probleem (scannen van RF signaal).

1970-01-01 00:02:36 3-Critical 0x0501BDC8 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing - Deze foutmelding op DOCSIS platform houdt in dat er niet gesynched kan worden met de tijd-server (alle modems moeten synchroon lopen met een tijdserver)

• soganta
  • Laatst online: 15:54
Killah_Priest schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 00:51:
1970-01-01 00:02:36 3-Critical 0x0501BDC8 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing - Deze foutmelding op DOCSIS platform houdt in dat er niet gesynched kan worden met de tijd-server (alle modems moeten synchroon lopen met een tijdserver)
Nee, waar je die kennis nou weer vandaan haalt? Het betekent namelijk:

Failed to acquire FEC framing
Explanation The cable modem attempted to lock on to the downstream but could not acquire forward error correction (FEC) framing. This error message is DOCSIS event message is T02.0, SYNC Timing Synchronization failure.

En die andere error:

No Ranging Response received, T3 timeout
ExplanationThe cable modem sent a Ranging Request (RNG-REQ) message as part of its initial ranging process, but did not receive a Ranging Response (RNG-RSP) message from the CMTS within the T3 timeout period. The cable modem will adjust its upstream transmit power and send another RNG-REQ message, up to the maximum of 16 successive attempts, or until it reaches the maximum transmit power level. This error message is DOCSIS event message is R02.0, Ranging Request.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmmz, ik heb net ergens op IRC gelezen dat er een huge ass storing met Surfboard modems van @home is, misschien dat dat ook redelijk tegenwerkt...

ff kijken of ik logs terug kan vinden

edit:
kort samengevat ->
huge landelijke storing
niet regio gebonden
de pakketjes die iedere X uur aan alle surfboards worden verstuurd
raken in ongeveer 40% van de gevallen kwijt op dit moment
ze worden er helemaal gek van en denken dagen nodig te hebben om het werkend te krijgen

uit #tweakers.net

[ Voor 46% gewijzigd door kamstra op 28-05-2005 14:55 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55
soganta schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:46:
[...]

Nee, waar je die kennis nou weer vandaan haalt? Het betekent namelijk:

Failed to acquire FEC framing
Explanation The cable modem attempted to lock on to the downstream but could not acquire forward error correction (FEC) framing. This error message is DOCSIS event message is T02.0, SYNC Timing Synchronization failure.

En die andere error:

No Ranging Response received, T3 timeout
ExplanationThe cable modem sent a Ranging Request (RNG-REQ) message as part of its initial ranging process, but did not receive a Ranging Response (RNG-RSP) message from the CMTS within the T3 timeout period. The cable modem will adjust its upstream transmit power and send another RNG-REQ message, up to the maximum of 16 successive attempts, or until it reaches the maximum transmit power level. This error message is DOCSIS event message is R02.0, Ranging Request.
Ik haal deze kennis uit me kennis van DOCSIS platform....

Van de cisco site :
init(t) : The modem is now ready to obtain the Time of Day (TOD) from the server specified in the DHCP offer. The exchange starts.
Die error gaat niet alleen om FEC, het is de melding die aangeeft dat er iets mis gaat tijdens de init(t) fase : gevolg is : Failed to acquire FEC framing

En :
init(rc) : The cable modem has performed fine-tuning of RF power, timing offset, and frequency adjustments sent by the CMTS. The ranging is completed
Als iets misgaat tijdens deze fase en modem komt echt niet online (of wanneer signaal wegvalt blijft modem lang in deze status hangen), dan zal er normaal gesproken toch echt een monteur op pad moeten

check maar eens op http://www.cisco.com/warp/public/109/sh_cable_modem_state.html

[ Voor 7% gewijzigd door Killah_Priest op 28-05-2005 20:17 . Reden: linkje toegevoegd ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:16

lordsnow

I know nothing

Trouwens, de PC (of router) krijgt niet z'n IP van het modem, maar van de @home DHCP server.
Ook het modem (indien DOCSIS) krijgt zelf ook een IP adres van de @home DHCP server.

Het enigste moment dat je PC een IP adres krijgt van de SB5100 krijgt is waneer deze op Standby staat - in dat geval krijgt je PC een 192.168.100.x adres (een aardige manier om te kijken of de communicatie modem <-> PC in orde is).

Verwijderd

Waar kan je de laatste firmware vandaan halen voor de Motorola SB5100E?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:47:
Google misschien al geprobeerd?
Maar het klinkt erg interessant, waarom wil je precies je surfboard firmware upgraden?

PSN: djmurcielago

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:16

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:47:
Deze wordt automatisch gedownload door het modem vanaf de @Home server na een reset, indien nodig.
Pagina: 1