Twinmos PC3200 Dual Channel kit op A7N8X-X

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 22:25

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Hey

ik had vroeger 512 mb single channel pc3200 geheugen in mijn mobo, maar dit was voor nu te weinig. Ik weet dat de a7n8 -x GEEN d-channel ondersteund. Nu is het zo dat ik 2 reepjes van 512 mb pc3200 erbij heb geprikt in min systeem. Sindsdien reboot de pc vaak. Dus ik heb memetest gedaan met de oude 512 mb single reep, kreeg ik iets van 70800 fouten :S das niet goed volgens mij.

Maar toen ik dus die nieuwe reepjes van twinmos ging testen zagt ik staan, DUAL CHANNEL,,,oeps. Dat is dus niet goed, want mijn mobo kan dat niet aan.

Nu heb ik die oude reep van 512 eruit gegooid en nu draait windows weer, maar per dat krijg ik toch wel 4 x reboots of blauwe schermen :S heeeel irri.

Komt dat omdat double channel geheugen simpelweg niet compatible is met mijn bord?
Of kunnen ze er wel in, maar werken \ze maar op singel channel?

Want anders moet ik nieuwe reepjes halen die singel channel zijn of nieuw moederbordje kopen die dual channel ondersteund...en ik geen nieuwe reepjes hoef te halen.

Iemand die mij kan helpen?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je mobo geen DC aankan, dan vraag ik me af waarom het het wel weergeeft, blijkbaar kan het dat (officieel?) wel... Enfin, er zijn vandaag al een paar topics gepasseerd met Asus nforce2-mobo's en Twinmos (blijkbaar ben ik een van de weinigen bij wie het wél werkt zonder problemen :p), dus ik zou zeggen, kijk es in PMG... Misschien dat je daar wat opheldering vindt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Borromini schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 18:34:
Als je mobo geen DC aankan, dan vraag ik me af waarom het het wel weergeeft, blijkbaar kan het dat (officieel?) wel... Enfin, er zijn vandaag al een paar topics gepasseerd met Asus nforce2-mobo's en Twinmos (blijkbaar ben ik een van de weinigen bij wie het wél werkt zonder problemen :p), dus ik zou zeggen, kijk es in PMG... Misschien dat je daar wat opheldering vindt.
Mijn mobo geeft SINGEL CHANNEL MODE, maar memtest geeft aan bij het te testen reepje, DUAL CHANNEL.

Ik denk dat jij mazzel hebt jah, want dit is heel irrit.

Ik kreeg net een blauwscherm en daar stond

STOP 0x0000008E, iets met win32k.sys

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=asus a7n8x twinmos]

Je zult versteld staan dat je niet de enige bent die problemen hebt met deze combo ;)
Ergo: neem ander merk geheugen of mobo.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er bestaat niet zoiets al DC of SC geheugen. De DC kitjes die verkocht worden zijn niets meer dan marketing en het enigste verschil is dat de twee reepjes getest zijn om in DC te draaien maar in principe kan zeker elke 2 identieke reepjes dit.

Dat Memtest DC aangeeft lijkt me een fout.

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-07 02:12

LordofWhatever

Uuhhh....?

ik heb zelf een asus A7N8X-X, met twee plakken 512mb pc3200 geheugen (niet twinmos), bij mij geeft ie gewoon single channel mode aan. misschien moet je de bios resetten of anders een andere d'r in flashen.(rev. 1010 werkt prima). Heb je in de Qualified Vendor List gekeken? staat de speed op "by SPD"?

[ Voor 6% gewijzigd door LordofWhatever op 21-05-2005 19:38 ]

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
LordofWhatever schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:36:
ik heb zelf een asus A7N8X-X, met twee plakken 512mb pc3200 geheugen (niet twinmos), bij mij geeft ie gewoon single channel mode aan. misschien moet je de bios resetten of anders een andere d'r in flashen.(rev. 1010 werkt prima). Heb je in de Qualified Vendor List gekeken? staat de speed op "by SPD"?
Ik had het net geschreven, maar nogmaals :) bij de bios opstart geeft ie netjes single channel mode aan. Maar bij de memtest staat er dual channel mode.

bij de memtest, 2 passes, 0 fouten in beide reepjes :) dus geheugen is wel goed, maar toch gaat het af en toe mis, heel raar.

Zal nu voor mezelf even moeten rekenene wat goedkoper is :) Geheugen of mobo.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maak gewoon gebruik van de (omruil) garantie. Vraag om een ander merk :Y)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Probeer eens te booten met 1 reep, BIOS-settings naar fail safe (of gelijkwaardig), prik andere reep er bij en kijk wat die dan doet.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1