[C++] DlportIO gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 21:05
Hoi,
Het is de bedoeling dat ik de parallele poort ga besturen in Borland C++, met behulp van DlportIO.

ik heb de aanwijzingen gebruikt zoals hier. Zie hier de screenshot van mijn code.
Zie onder ik beeld de Linker Error die ik dus krijg tijdens 'runnen'.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
De fout is van de linker, dus niet tijdens runnen. Het antword is ook simpel: je gebruikt een onbekende functie. Heb je de .LIB gelinkt?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00
MSalters schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 18:06:
De fout is van de linker, dus niet tijdens runnen. Het antword is ook simpel: je gebruikt een onbekende functie. Heb je de .LIB gelinkt?
Nee dus :)

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 21:05
en euhmm hoe doe je dat? |:(
Toch niet met
code:
1
USELIB("dlportio.lib");

Ben nog niet zo'n held in c++...

[edit]
Als ik de optie "Add File To Project" gebruik (icoontje met een + bij een map) en dan de lib 'toevoeg', dan zegt ie dit:

[Linker Error] 'C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\ADMINISTRATOR\BUREAUBLAD\STEPPER\DLPORTIO.LIB' contains invalid OMF record, type 0x21 (possibly COFF)

[ Voor 40% gewijzigd door Ghannes op 21-05-2005 18:38 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Right...

Ga AUB de search eens gebruiken want het is zeker niet de eerste keer dat dit voorbij komt.
Zoals al gezegd: die lib meelinken.
En deel 2: de lib die is meegeleverd is voor MSVC. Niet voor Borland C++ Builder want die gebruikt het COFF formaat niet, en dat meld hij dan ook netjes :)
Bij Borland C++ Builder is een utility meegeleverd die de lib kan omzetten, of kan genereren a.d.h.v. de DLL. Hoe dat precies werkt is prima te vinden met de search en met google.

Daarbij komt ook nog dat je topicstart veel te kort is en ik je eigen inzet m.b.t. het oplossen van je probleem in het geheel mis. Zie ook P&W FAQ - De "quickstart"

Overigens, je bent er al ff mee bezig zie ik? ;) [rml]Creepy in "[ c++] lpt aansturen"[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 21-05-2005 20:30 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.