[DVDR] Dvd brander maakt pc instabiel?

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:14
Gegroet mede tweakers!!!

Mijn Probleem:

Ik heb van de buurman een dvd+ brander gekregen, deze zat standaard in zijn HP systeempje.

Anyway, het enige wat er volgens hem mee mis was is dat direct films branden ging niet goed, via een ISO maken, ging het wel, dus ik denk, firmware/software upgraden, en ik zit gebakken.

Zo gezegt zo gedaan, helaas ging er bij het firmware updaten al meteen wat fout, de pc liep helemaal vast. :( dus reboot, en gelukkig deed de brander het nog.

Mja, ik dus een DVD film branden en ja hij deed het perfecto, hoewel dit een film van mezelf was (die ik al eens had laten branden, maar ik had dus alleen TS_VIDEO, geen menu's etc.)

dus ik blij.

Maar nu!! met de dvd brander in de pc is de pc een stuk onstabieler, voorla tijdens het laden van CS-Source, Counter-Strike1.6, Micheal Schumager kart racing world 2002 (doh) loopt de pc ongeveer 30% van de tijd vast, als ik dan eenmaal ingame bent blijft alles gaan.

De dvd brander eruit, en ik heb al 2 dagen geen last meer :( nu heb ik een probleem, want de DVDBrander was wel goed aangesloten. (mastertje, met slaaf dvdRoM) op IDE1 (niet de 2e dus :))

2Dingetjes: is er een oplossing voor dit, en anders, is er iets om zeg maar zonder dat je gaat schroeven je DVD station uit en aan te doen (dat als ik wil branden ff comman'do'tje en hup aan ofzo :P)

btw: flashen van de dvd brander lukt niet meer, krijg telkens error.

EDIT: shit, ehm admin/modje, kun je even mijn capslock @ titel weg halen (sry)
Greetz!

[ Voor 4% gewijzigd door roy-t op 21-05-2005 18:15 ]

~ Mijn prog blog!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48

Cybje

First Post!

Controleer anders je IDE kabel, misschien dat daar wat mis mee is? Overigens groeten we hier niet @ GoT en zijn hoofdletters in je titel uiterst irri ...

Edit: check evt. ook DMA settings, alhoewel dat alleen vertragend moet werken als dat uit staat en je dat ook zou moeten merken tijdens het branden. En je brander zit wel goed op de kabel?

[ Voor 39% gewijzigd door Cybje op 21-05-2005 17:45 ]

Wat ruist er door het struikgewas

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
1) Zet je Caplock af
2) Kies een aangepaste (duidelijke titel).
3) Check je kabels, probeer een andere. Andere pc waarin je het kan proberen? Gezocht op internet voor problemen met deze brander? Welke software gebruikte jij ???

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Probeer hem eens alleen als master. Dus alleen brander en geen dvdrom.

Sommige dvd brander cd rom dvd rom combinaties werken gewoon niet dus probeer eens van alles

zoals Hdd master en brander slave met dvd rom op het tweede kanaal
Hdd master en brander slave zonder dvd rom op het tweede kanaal
Hdd master dvdrom slave met brander op het tweede kanaal.
Hdd master en op tweede DVD brander master

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 17:55 ]

• roy-t
Thanks voor jullie reply's, enne ok capslock @ titel sry daarvoor, maar groeten mag toch wel? :+

anyway: ik zal morgen is even gaan klieren met combo's. DMA instellingen zijn goed, en kabeltje is net nieuw, en daar zat hier voor mijn 48x CD brander op van BenQ. Capslock is ook al uitgezet, maar geen effect :P :9

nog iemand een id'tje om de dvdr software matig uit en aan te zetten? (ik weet dat bij een bepaald soort starforce crack je de cd moet laten verdwijnen... miss. kan ik dat gebruiken.

Grtz!

~ Mijn prog blog!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat voor een voeding heb je? En post even duidelijk je pc config. ( duidelijk, dus meer als alleen dat wat in je sig staat.) Ik vermoed je voeding die het niet meer aan kan. :)

• roy-t
Mwah denk niet dat dat het is hoor: anyway mijn config:

Kast :)
Enlight 420Watt Voeding DualFan
Asus K7n8x-x Mobo
768DDR MDT CAS-Latency 2.5 (=stock zo btw.)
Asus N6600GT AGP8x 128MB vidkaartje
2x WDC 80GB 7200RPM HD's
1x DvD rom speler
1x de Dvd brander
ehm.. ohja Audigy LS soundcard

dat was het wel, denk ik.

EDIT: Oh ik weet het weer, het was een Ricoh dvd brander (specs komen er aan)

RICOH MP5240A
Support now DVD +R / +RW 4x and 24x CDRW writing speed 40x CDROM and 8x DVD reading speed.

[ Voor 48% gewijzigd door roy-t op 23-05-2005 16:49 . Reden: specs toegevoegd ]

~ Mijn prog blog!

• roy-t
ik heb opdit moment geen problemen meer (sorry ik had examens dus even wat te laat gepost)

de Fix voor dit probleem was het volgende:

de DVD-Brander van Ricoh is op dit moment Slave ipv. Master, enne de DVD-Rom is nu Master :D dat was het, maarre het zou andersom ook moeten werken :S

anyway thx voor de reply's!!! grtjes

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1