[98] Defragmentatie herstart steeds bij 10%

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Een defragmentatie stop op een Windows 98 systeem steeds bij de 10%.

Normaal komt dit door processen die op de achtergrond draaien en door de wijzigingen van deze processen start de defragmenatie opnieuw omdat deze een verandering op de HD ziet.

Alle processen zijn in dit geval uitgeschakeld, Virusscan ook. Het systeem heeft alleen een schijfcontrole van 445 dagen geleden en het staat me bij dat dit het probleem kan zijn. Ik heb de schijfcontrole eerder ook al even aan gehad maar deze vertoont volgens mij hetzelfde als de defragmentatie..... dus zou opzich wel vreemd zijn.

Om dit even zeker te weten dit topic....... zonde van de tijd namelijk als dit het niet is :)

Systeem zou een herinstall kunnen gebruiken wellicht, echter niet noodzakelijk omdat er geen rare dingen op staan en het systeem verder gewoon schoon is, ook qua spyware en dergelijke.

Iemand nog opties om te bekijken ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Veilige modus :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Kan ook nog inderdaad :) Schijfcontrole loopt nu ook door...... had ook met die processen te maken...... ga naar het froum hier... wijziging en plops gaat weer op nieuw :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Umm, 10% dat is normaal! Op dat punt is vaak de meeste fragmentatie!

En aangezien windows 98 niet een "slim" file system bezit zoals bijvoorbeeld Linux of Windows NT/2K/XP/2K3 zorgt elke schrijf actie daar voor een "defrag herstart"

Ik zou zeggen laat defrag eens een uurtje of 2-3 lopen! Dan moet hij wel verder dan 10% zijn!

There is no place like ::1

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Je noemt zelf al processen, misschien energiebeheer en screensaver uitschakelen? Ik vermoed echter dat dit niet echt jouw probleem is... Nee, die 10% duidt echt op een probleem met de controle van de schijf (omdat 98 denkt dat de controle/start van defrag wel ong 10% van de tijd zal duren, pas vanaf 10% begint hij echt te defraggen, en die eerste procenten kunnen wel een kwartier duren...) , bij mij geeft hij dan keurig een melding (als fout.) ... Ik zou gewoon een handmatige schijfcontrole doen... niks mis mee. Of controle voor de defrag uitzetten (niet zeker...) (Tenzij ik je niet goed begrijp...vertoont zelfde probleem...?)
Overigens is defragmentatie in 98 (met name niet al te verse install's) zeer gevoelig, zo ondervond ik zelf. Ben tijden bezig geweest het klusje geklaard te krijgen (allerlei processen...) en dan nog duurde het 7 uur (met een opnieuw begin) (op mijn schijf)

[ Voor 13% gewijzigd door ram.con op 21-05-2005 17:40 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

ram.con schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:37:
Je noemt zelf al processen, misschien energiebeheer en screensaver uitschakelen? Ik vermoed echter dat dit niet echt jouw probleem is... Nee, die 10% duidt echt op een probleem met de controle van de schijf (omdat 98 denkt dat de controle/start van defrag wel ong 10% van de tijd zal duren, pas vanaf 10% begint hij echt te defraggen, en die eerste procenten kunnen wel een kwartier duren...) , bij mij geeft hij dan keurig een melding (als fout.) ... Ik zou gewoon een handmatige schijfcontrole doen... niks mis mee. Of controle voor de defrag uitzetten (niet zeker...) (Tenzij ik je niet goed begrijp...vertoont zelfde probleem...?)
Overigens is defragmentatie in 98 (met name niet al te verse install's) zeer gevoelig, zo ondervond ik zelf. Ben tijden bezig geweest het klusje geklaard te krijgen (allerlei processen...) en dan nog duurde het 7 uur (met een opnieuw begin) (op mijn schijf)
Windows 98 is dan ook niets anders dan een grafische shell op dos ;-), en hoe groter de schijf hoe meer dos problemen heeft het bij te houden!

Als je ervan uitgaat dat veel processen in windows 98 nog steeds 16-bits zijn dan komt het probleem van de grotere harde schijf al snel boven drijven.

De harde schijf managment van windows 98 is gewoon een beetje brakjes!

Defragmenteren kan wel een uurtje of 1-2 duren bij echt grote schijven!

There is no place like ::1

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

BacardiBreezer schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:36:
[...]

Kan ook nog inderdaad :) Schijfcontrole loopt nu ook door...... had ook met die processen te maken...... ga naar het froum hier... wijziging en plops gaat weer op nieuw :)
:?

Defraggen en schijfcontrole in veilige modus uitvoeren, dan begint ie als et goed is niet steeds overnieuw :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Of gewoon good old DOS-defrag gebruiken vanaf een bootdisk.

We are shaping the future

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Alex schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:46:
Of gewoon good old DOS-defrag gebruiken vanaf een bootdisk.
Op een FAT32 partitie?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Maak vanuit Windows 98 een opstartdiskette (via Software in het configuratiescherm), dan heb je FAT32 ondersteuning, en volgens mij komt defrag.exe er dan ook op te staan, zoniet, even downloaden.
Je kunt natuurlijk ook kijken naar andere defragmentatieprogramma's...

[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 21-05-2005 21:36 ]

We are shaping the future

Verwijderd

Windows 98 defrag werkt nu eenmaal niet altijd even goed. Controleer alle achtergrondprocessen nogmaals en probeer desnoods een alternatief.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 21:41 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Start -> Uitvoeren -> msconfig

Daarna alle vinkjes weghalen in de selectievakjes bij 'Selectief Opstarten' oid. Als dit niet helpt, weet ik het ook niet.

Aha, ok. :9

[ Voor 11% gewijzigd door PD2JK op 21-05-2005 21:48 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Veilige modus deed zijn werk goed hoor. Dan maar even opnieuw opstarten na het defraggen...... sommige gebruikers schrikken zo als hun resolutie ineens zo vreemd is :9

Opgelust dus :)

• TWNNPTRS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06-2023
Wat ik altijd deed is het virtueel geheugen uitzetten.en de virus scan.
Dat werkt bij mijn altijd.
Pagina: 1