Toon posts:

MSN'nen met apple??

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een apple mac mini te kopen echter 1 ding zit me dwars :| . Kan ik met de mac mini msn'nen en ook mn trust webcam gebruiken??? als dit mogelijk is dan is geeft dat de doorslag om eentje te kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 16:58:
Ik ben van plan om een apple mac mini te kopen echter 1 ding zit me dwars :| . Kan ik met de mac mini msn'nen en ook mn trust webcam gebruiken??? als dit mogelijk is dan is geeft dat de doorslag om eentje te kopen.
Voor zover ik weet (heb hier mac met os X enzo) (heb het hier wel over de mac IM client van MS) wil dat niet erg- plus het feit dat er waarschijnlijk geen mac drivers voor je trust cam zijn...? (kijk ff op trust,com, kan je dat iig controleren)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 17:01 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zag laatst hier in appletalk een screenshot van een onwijs mooi im progje... (voor msn)... zoek ut wel ff op :P

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik wordt haast gedwongen om een apple iSight te kopen als ik een webcam zou willen??? :/ :/ :/

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bartjuh schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 16:59:
Ik zag laatst hier in appletalk een screenshot van een onwijs mooi im progje... (voor msn)... zoek ut wel ff op :P
Gevonden :P

Verwijderd in "Het grote Applescreenshot topic"

Screenshot in deze post, op klikken. Kan dus wel.
Ben zelf ook wel nieuwsgierig welk progje het is... aangezien ik binnekort ook een iBook wil aanschaffen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bartjuh schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 16:59:
Was dat niet Adium?
Die gebruik ik zelf namelijk ook, en heeft wel wat opties erin zitten volgens mij.

edit, das dus niet adium.

nog een edit.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/23252044

directe link naar de post. Werkt veel handiger als context er niet doe doet, anders vind je de juiste post nooit terug (zeker niet met 500ppp en veel pics in een topic).

[ Voor 32% gewijzigd door TERW_DAN op 21-05-2005 17:07 ]

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:45
Inderdaad, dat is Adium. Volledig te customizen aan eigen wensen.

Kijk eens op www.adiumx.com en ook eens op www.adiumxtras.com voor meer info.

Ik kan me voorstellen dat je denkt dat dit geen Adium is, maar het dock icoon is gewoon bij elk proggel aan te passen....

[ Voor 31% gewijzigd door Napsju op 21-05-2005 17:08 ]

Lekker!

Verwijderd

Topicstarter
thnx bartjuh.... maar als ik geen andere webcam dan een iSight kan aanlsluiten op een mac mini dan gaat de mac mini over :'( :'( :'( dan zullen jullie waarschijnlijk wel gaan vragen wrom een webcam?!?! nou familie woont ver weg.... heeeel ver weg......

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:02:
Dus ik wordt haast gedwongen om een apple iSight te kopen als ik een webcam zou willen??? :/ :/ :/
Nee, trust is gewoon een B-merk, en die maken zelden drivers voor mac. (m.a.w. elke A-merk webcam werkt zeer waarschijnlijk op OS X)

En naar mijn weten is er geen enkel programma voor Mac OS X om te cammen op het MSN netwerk, dus als je al een iSight (of een OS X compatible cam) zou hebben, dan kun je hem alleen maar gebruiken voor andere netwerken dan MSN.
Edit: als familie de enige reden is: ga maar voor de mac: koop een logitech cam, overtuig je familie om AIM of iets dergelijk te gebruiken en koop je mini.

[ Voor 13% gewijzigd door nuclear waste op 21-05-2005 17:10 ]

</onzin>

Verwijderd

Topicstarter
BALEN!!!!! :( :( :(

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 20:29

Blaz0r

:)

Wat dacht je van dit?

Messenger for mac

Van ms zelf.

Hoe het met de cam zit weet ik niet.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

hydrus schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:08:En naar mijn weten is er geen enkel programma voor Mac OS X om te cammen op het MSN netwerk, dus als je al een iSight (of een OS X compatible cam) zou hebben, dan kun je hem alleen maar gebruiken voor andere netwerken dan MSN.
Edit: als familie de enige reden is: ga maar voor de mac: koop een logitech cam, overtuig je familie om AIM of iets dergelijk te gebruiken en koop je mini.
True. Met een iSight kom je niets verder afgezien van het feit dat ie er wellicht minder lelijk uit ziet. Moet zeggen dat ik het ook vrij suf vind dat er nog steeds niemand zover is dat webcam via MSN protocol ondersteund wordt. Ik check er regelmatig wat sites voor om te zien of er al slimme mensen zover zijn. Maar het zal gezien het ontbreken er van wel weer iets zijn met licenties oid. Wel jammer.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Webcam en Mac OS X is niet mogelijk. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik soms nog eens mijn PC gebruik. Op de Mac gebruik ik Adium en die is echt geweldig! Helemaal zelf aan te passen en werkt perfect. :)

Als je echt perse wil cammen op je Mac zal je inderdaad iChat (is gewoon AIM) moeten gaan gebruiken, of iets anders waar je wel mee kan cammen (maar iChat is IMHO de beste oplossing).

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

wilko2 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:16:
Webcam en Mac OS X is niet mogelijk. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik soms nog eens mijn PC gebruik. Op de Mac gebruik ik Adium en die is echt geweldig! Helemaal zelf aan te passen en werkt perfect. :)

Als je echt perse wil cammen op je Mac zal je inderdaad iChat (is gewoon AIM) moeten gaan gebruiken, of iets anders waar je wel mee kan cammen (maar iChat is IMHO de beste oplossing).
Jabber is ondertussen ook ondersteund door iChat AV hoor. (nadeel: je hebt een firewire cam nodig)

</onzin>

Verwijderd

Topicstarter
en met iChat kan ik wel gwoon mn trust cam gebruiken???

Verwijderd

Topicstarter
srry als k domme vragen stel... maar ik ben echt een leek op dit gebied :+ :+

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:21:
en met iChat kan ik wel gwoon mn trust cam gebruiken???
Als je nu eens gewoon mijn reactie leest: heeft je trust cam firewire?? (als je niet zou weten wat het is: nee, hij heeft geen firewire maar USB)
Dus... nee je trust cam zal niet werken met iChat, hij zal zelfs helemaal niet werken op je mac.

</onzin>

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Je Trust webcam zou onder iChat kunnen werken met iChatUSBCam, heb er zelf alleen nooit mee gewerkt (heb gewoon een iSight). Als die familieleden dan AOL Instant Messenger (minstens versie 5.5) gebruiken, kun je gewoon videochatten (dat werkt gegarandeerd, heb namelijk onlangs met een collega, die Windows, AOL Instant Messanger en een doodgewoon Logitech-webcammetje heeft, zitten videochatten op mijn Mac).

De reden waarom webcamsupport voor MSN op de Mac (en op Linux, for that matter) niet werkt, cq. amper te porten is, is het feit dat Microsoft heeft gekozen voor een überbrak protocol van Logitech dat niet te porten is naar andere platformen. Vandaar dat er zo weinig schot in de zaak zit.
hydrus schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:18:
[...]

Jabber is ondertussen ook ondersteund door iChat AV hoor. (nadeel: je hebt een firewire cam nodig)
Ja, allemaal leuk en aardig, maar AV gebruiken over Jabber werkt dus NIET.

[ Voor 17% gewijzigd door FL!PNEUS op 21-05-2005 17:31 ]

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
OzBoz schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:12:
[...]

True. Met een iSight kom je niets verder afgezien van het feit dat ie er wellicht minder lelijk uit ziet. Moet zeggen dat ik het ook vrij suf vind dat er nog steeds niemand zover is dat webcam via MSN protocol ondersteund wordt. Ik check er regelmatig wat sites voor om te zien of er al slimme mensen zover zijn. Maar het zal gezien het ontbreken er van wel weer iets zijn met licenties oid. Wel jammer.
Volgens mij is er inmiddels een open source project die de codering van de video's zoals gebruikt met MSN messenger heeft geïmplementeerd in een library. Ondersteuning in IM-progammas moet dan niet al te ingewikkeld meer zijn.
Zie ook http://www.jblinux.net/libmimic/

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Er zijn trouwens geruchten (en niet meer dan dat), dat de OS X versie van de MSN Messenger ook webcam support krijgt.

Het protocol schijnt zo ranzig te zijn dat bijna niemand eruit komt. Er zijn wel in alpha-stadium verkerende programma's - maar niks dat echt goed werkt.

Verder, arjan89, wil ik je vragen om wat meer tijd aan je berichten en topics te besteden; oneliners en tientallen interpunctie-tekens voegen weinig toe aan je berichtgeving.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Enige programma met webcam support voor msn die ik ken is Mercury Of het ook werkt met msn 7 geen idee.
Anders gewoon vragen of je familie Yahoo Messenger wilt gebruiken als je wilt cammen.

[ Voor 7% gewijzigd door Deacon op 21-05-2005 17:42 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Webcam en msn op de mac staat nog in zijn kindervoetjes.
Mercury is al aardig ver ermee, deze chatprog is java based. En ondersteunt dus webcam functie i.c.m. msn op de mac.
http://www.mercury.to/index.php

Afbeeldingslocatie: http://www.mercury.to/pages/screens/Images/1708_CV_ConvoSpanish.jpg
Mercury werkend te zien met webcam. Fraai is iets anders...

Als je uitgekeken bent op dat gewebcam :+ Kun je Adium proberen, imho beste chatclient voor de mac. Er zijn allerei contactlist, iconpacks etc. om je hele client naar jou wens toe te passen.
www.adiumx.com voor de client
www.adiumxtras.com voor de extra's

[ Voor 4% gewijzigd door O.D.Smolik op 21-05-2005 17:42 ]

Verwijderd

Je trust zal *WEL* werken op de Mac, maar niet met de officelen MSN client van Microsoft. simpel weg omdat MS nog geen ondersteuning bied.

Met iChat werkt die denk ik wel, alleen twijfel ik even of die niet alleen Firewire cam's ondersteunt...

Maar mag ik vragen waarom MSN de doorslag geeft voor een Mac?
als je voor en na delen gaat wegstrepen, dan kan MSN toch niet de reden zijn?

Ik zou nog maar eens goed overwegen om te kijken of MSN echt zo belangerijk is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:03:
Je trust zal *WEL* werken op de Mac, maar niet met de officelen MSN client van Microsoft. simpel weg omdat MS nog geen ondersteuning bied.

Met iChat werkt die denk ik wel, alleen twijfel ik even of die niet alleen Firewire cam's ondersteunt...

Maar mag ik vragen waarom MSN de doorslag geeft voor een Mac?
als je voor en na delen gaat wegstrepen, dan kan MSN toch niet de reden zijn?

Ik zou nog maar eens goed overwegen om te kijken of MSN echt zo belangerijk is...
Blijkbaar wel, dat geeft ie zelf aan. Familie hangt met webcam achter msn, en blijkbaar kan dat niet naar andere client. Dus er moet over het MSN netwerk met een camstream worden gewerkt... Misschien is er niet zo heel veel geld beschikbaar, dus om naast een mini ook nog een nieuwe cam te kopen geen optie...

Verder gaat het om een USB trust cam... dat hele firewire verhaal kan dus buiten beschouwing worden gelaten...

Verwijderd

O.D.Smolik schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:41:
Webcam en msn op de mac staat nog in zijn kindervoetjes.
Mercury is al aardig ver ermee, deze chatprog is java based. En ondersteunt dus webcam functie i.c.m. msn op de mac.
http://www.mercury.to/index.php

[afbeelding]
Mercury werkend te zien met webcam. Fraai is iets anders...

Als je uitgekeken bent op dat gewebcam :+ Kun je Adium proberen, imho beste chatclient voor de mac. Er zijn allerei contactlist, iconpacks etc. om je hele client naar jou wens toe te passen.
www.adiumx.com voor de client
www.adiumxtras.com voor de extra's
Heb het ff gedownload, en het support geen Webcam functie :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:05:
[...]

Blijkbaar wel, dat geeft ie zelf aan. Familie hangt met webcam achter msn, en blijkbaar kan dat niet naar andere client. Dus er moet over het MSN netwerk met een camstream worden gewerkt... Misschien is er niet zo heel veel geld beschikbaar, dus om naast een mini ook nog een nieuwe cam te kopen geen optie...

Verder gaat het om een USB trust cam... dat hele firewire verhaal kan dus buiten beschouwing worden gelaten...
Die USB camera werkt wel hoor.mijn oude elcheapo logitech werkt ook, is waarschijnlijk het zelfde ding.

Verwijderd

Linkje naar status Mercury project
Het komt wel in orde, geef hem nog wat tijd :)

Gebruik gewoon iChat op mac en overtuig je familie om een of andere AOL client te installen....

Verwijderd

Er is een Messenger versie voor Apple ontwikkeld, dus dat zal geen probleem zijn!

• tdn135
  • Niet online
Heb zelf geen Mac of ooit gebruikt...maar volgens mij werkt gaim op een Mac.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 20:03:
Er is een Messenger versie voor Apple ontwikkeld, dus dat zal geen probleem zijn!
Als je nou eerst eens het topic leest, er wordt namelijk al gezegd dat met de huidige MSN-client voor Mac OS X je niet kunt webcammen. Het zal dus moeten via Mercury, dat nog in ontwikkeling is, of via iChat, maar dan moet de andere partij iets van AIM installeren.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 22:26

M-ThijZ

Riding on Rails

Kijk eens aan, de laatste CVS van aMSN heeft ondersteuning voor het ontvangen en versturen van webcam via msn.
Zelf draai ik linux, maar wees niet bevreesd, het draait ook onder MacOSX (tcl-based).
Hier een screenshot van mijn cam sessie:

Afbeeldingslocatie: http://m-thijz.com/~langenberg/image/amsn-cam.jpg

Oke het ziet er niet uit, maar er is geen reden meer om Windows voor je webcam te gebruiken.

Bij deze ben niet verantwoordelijk te voor een niet werkende webcam feature in de MacOSX versie.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zow, en nu is dit onzinverhaal genoeg geweest. Er zit _geen_ webcam support in de huidige MS Messenger client voor de Mac, daarnaast is er geen alternatief als het gaat om MSN-verkeer. Je had imho wel wat meer tijd aan je startpost kunnen besteden, en je reacties staan zo vol met negatieve smileys dat ik weinig zin heb om mensen hier nog op te laten reageren..

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.