Ik heb een simpele HTML-parser gebouwd, die berichten op fora terug kan parsen naar zgn. SML die door dat forum gebruikt wordt.
Onderdeel van deze parser is het blokkeren van quote-embedding, en daar gaat het mis. Om de een of andere reden werkt dat bij sommige mensen niet helemaal lekker. Een voorbeeldje van een post met een quote erin (de HTML code)
Zoals je ziet staat de quote tussen <blockquote> tags. Ik heb daarom de volgende regular expression gemaakt:
Dit werkt bij mij prima, maar bij windows gebruikers werkt het soms wel, en soms niet. Bovenstaan de post werkt bijvoorbeeld bij iemand anders weer niet.
De browser waar het om gaat is Firefox.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Onderdeel van deze parser is het blokkeren van quote-embedding, en daar gaat het mis. Om de een of andere reden werkt dat bij sommige mensen niet helemaal lekker. Een voorbeeldje van een post met een quote erin (de HTML code)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <td class="msg" colspan="2"><hr><blockquote> <span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote"> <b>Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/695550/1/500#27217810" target="_blank"> zaterdag 21 mei 2005 16:03</a> schreef HuHu het volgende:</b><br><br>[..]<br> <br>Volgens mij gaat er nog iets mis, jij post zeker met de WYSIWYG editorvoor Fok!, omdat er van die spaties verdwijnen en ik HTML codeertussendoor zie.</div></blockquote> Nee, dat heeft niets met die WYSIWYG editor te maken. Dat die spaties verdwijnen had ik ook al opgemerkt. En die HTML-code is al door iemand anders gerapporteerd.<br><br>Dat spatieprobleem heb ik hier ook, dat ga ik sowieso oplossen. Alleen, ik krijg niet van die HTML-code's zoals jij, ik kan de bug niet reproduceren, dus is dat erg moeilijk op te lossen. Als ik namelijk op die post klik, krijg ik gewoon een nette quote (zoals je ziet omdat ik dezelfde post had gequote). Ik ga er sowieso naar kijken. Zou je die foute quote alsjeblieft willen laten staan?<br><br>Edit: mijn WYSIWYG editor post smilies echt niet als afbeeldingen hoor, dat wordt netjes omgezet naar smilie-codes.</td> [img]"http://images.fok.nl/s/smile.gif"[/img] |
Zoals je ziet staat de quote tussen <blockquote> tags. Ik heb daarom de volgende regular expression gemaakt:
code:
1
| msg=msg.replace(/<blockquote>(.|\n)+?<\/blockquote>/gi, '\n[..]\n\n'); |
Dit werkt bij mij prima, maar bij windows gebruikers werkt het soms wel, en soms niet. Bovenstaan de post werkt bijvoorbeeld bij iemand anders weer niet.
De browser waar het om gaat is Firefox.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 16:35 ]