Aangezien mijn vorige topic zomaar werd gesloten terwijl het mij toch vrij duidelijk was waar het om ging. [rml][ java]IText uitlezen variabele[/rml]
maar voor de moderator die iets minder nauwkeurig leest hier nog een keer een korte samenvatting!
IText is een java library die PDF's kan genereren.
Ik heb deze geimplementeerd in mijn applicatie!
mijn applicatie bevat een orderformulier, wanneer je op een knop klikt moet hij de ingevoerde tekst opslaan in een pdf.
hier de code van de pdf.
ik maak in mijn OrderPaneel.java het volgende aan onder een knop:
hij moet dus jaap en 1234 op het orderformulier toevoegen, alleen werkt dit niet echt, kan iemand mij hier uitleggen hoe dit wel werkt?
dat is toch waar dit forum voor is Creepy?
maar voor de moderator die iets minder nauwkeurig leest hier nog een keer een korte samenvatting!
IText is een java library die PDF's kan genereren.
Ik heb deze geimplementeerd in mijn applicatie!
mijn applicatie bevat een orderformulier, wanneer je op een knop klikt moet hij de ingevoerde tekst opslaan in een pdf.
hier de code van de pdf.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| package kaleidoscope; import java.io.FileOutputStream; import java.io.IOException; import com.lowagie.text.Document; import com.lowagie.text.DocumentException; import com.lowagie.text.Paragraph; import com.lowagie.text.pdf.PdfPCell; import com.lowagie.text.pdf.PdfPTable; import com.lowagie.text.pdf.PdfWriter; import com.lowagie.text.Font; import com.lowagie.text.FontFactory; public class PDF { public PDF(String klant, String orderNr) { // step 1: creation of a document-object Document document = new Document(); try { // step 2: // we create a writer that listens to the document // and directs a PDF-stream to a file PdfWriter.getInstance(document, new FileOutputStream("klantnummer.pdf")); // step 3: we open the document document.open(); float[] widths = {0.25f, 0.02f, 0.23f, 0.25f, 0.02f, 0.23f}; PdfPTable table = new PdfPTable(widths); PdfPCell cell = new PdfPCell(new Paragraph("Orderformulier Convertering")); cell.setColspan(6); table.addCell(cell); table.addCell( klant ); table.addCell(":"); table.addCell( orderNr ); document.add(table); document.add(new Paragraph("\n")); } catch (DocumentException de) { System.err.println(de.getMessage()); } catch (IOException ioe) { System.err.println(ioe.getMessage()); } // step 5: we close the document document.close(); } } |
ik maak in mijn OrderPaneel.java het volgende aan onder een knop:
Java:
1
| pdf = new PDF("jaap", "1234"); |
hij moet dus jaap en 1234 op het orderformulier toevoegen, alleen werkt dit niet echt, kan iemand mij hier uitleggen hoe dit wel werkt?
dat is toch waar dit forum voor is Creepy?